Internet Connection Sharing - Anyone?

Software d.  06. marts. 2009, skrevet af IgIbUu
Vist: 292 gange.

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 09:01:06
Svar/Indlæg:
639/66
Hey der, har sat og bøvlet med at få "ICS" til at virke, men det vil bare ikke som jeg vil... 8(

Jeg har prøvet at følge et par guides på nettet uden held dog.. 😩

Det er med følgende setup:

Host: Laptop - XP - Lan - 3 Modem 7.2Mbit

Client(s): Laptop - Vista - Wireless

Det kører fra hosten over lan til en router som så gerne skulle sende internettet videre gennem wireless til clienterne. Og så skulle det jo bare køre derfra.

Men det gør det bare ikke. er det mig der prøver at få noget til at ske som bare er umuligt?

Jeg har bare sat Host Computeren til at dele internet forbindelsen, og så har jeg givet den en fast IP & Subnet mask...

Alle Computerne er sat til at køre i WORKGROUP, og det skulle jo så være det?

Nogen der ved hvad der er/kan være galt med det setup?
Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 10:53:56
Svar/Indlæg:
3233/128
Smid dit internet i routeren og kabel til din pc. Så er der altid net hvis du slukker den store pc....

Edit så ikke det med mobilt bredbånd.... sorry

phansen

Superbruger
Tilføjet:
06-03-2009 11:11:19
Svar/Indlæg:
492/0
Når ICS er aktiveret, kører du med 192.168.0.x adresser på klientsiden. Din host har adressen 192.168.0.1, kan klienterne pinge den?

Merllem host og router må der ikke benyttes samme subnet

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 11:42:38
Svar/Indlæg:
639/66
#2 Jeg har ikke prøvet at pinge den, aner ikke hvordan man gør... 😳

Host har en ip der hedder 192.168.0.2, pga hamachi tager 192.168.0.1, Har det nogen stor betydning?

Alt netværket er sat op så computerne kan finde hinanden, men jeg har ikke styr på om de korekte protokoller er sat op i vista, da jeg ikke kan finde den menu hvor jeg får det vist... ( i h8 vista :no: )

Men så vidt jeg har forstået så er de eneste indstillinger der skal laves på klient computerne, sådan at de kører med automatisk IP. Og så skulle host computeren sende internet ud ligesom hvis man kobler et DSL modem til en HUB?