YouSee HD på MC?

Media Center d.  06. marts. 2009, skrevet af freak1
Vist: 588 gange.

freak1
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 11:52:33
Svar/Indlæg:
216/43
Hejsa med jer.

Jeg vil godt kunne optage og se HD tv gennem mit media center (Vista ultimate 64bit)

Så vil jeg købe sådan 2 http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Og have 2 kort fra YouSee men hvad med kort læser? og mangler der ellers noget?
LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 12:04:10
Svar/Indlæg:
699/41
viaccess cam mangler du :)


freak1
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 12:38:55
Svar/Indlæg:
216/43


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 12:41:33
Svar/Indlæg:
699/41
Lige netop, du skal bruge ét til hvert kort.. jeg ved dog ikke om det er muligt at bruge 1 kort til 2 tunere, der er jo en årlig kortafgift på hvert kort 😕


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 12:43:30
Svar/Indlæg:
699/41
Du kan få det lidt billigere her forresten:
http://www.kbdata.dk/product.a...


freak1
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 12:49:59
Svar/Indlæg:
216/43
Jeg takker mange gange.

Jeg tror jeg skal have 2 kort fra yousee desværre men spørger dem naturligvis lige først.

Nu vi er ved det kan jeg så ikke også købe denne box istedet http://www.komplett.dk/k/ki.as... den gør vel nøjagtigt det samme? bare externt?



LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 13:42:34
Svar/Indlæg:
699/41
Joh, den ser ud til den bare er tilsluttet via firewire :) om MCE håndterer det ens ved jeg ikke, men hvis BDA driveren virker på samme måde så kan jeg ikke se noget problem i det


freak1
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 13:51:25
Svar/Indlæg:
216/43
Så vidt jeg kan se køre de begge 2 på firewire også den interne. så de burde være helt ens bare pånær kassen.


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 18:12:44
Svar/Indlæg:
4120/115
Slå lige koldt vand i blodet...

Har "desværre" leveret flere systemer med netop FireDTV boksene, og de har aldeles svært ved at arbejde smertefrit sammen. Og når de kører firewire, og du kommer til at hive stikket ud, så kan du godt starte forfra med at afinstallere alle drivere, installere forfra, søge kanaler, og sortere kanalerne endnu en gang..... og sådan kan man blive ved ☹

Jeg vil klart anbefale dig at nøjedes med maksimalt én boks, for så er problemerne rimelig håndterlige. Men langt fra hr. og fru jensen egnet...


Desuden skal du lige passe på med de CA moduler der linkes til, for det modul du skal bruge, det skal selvfølgelig kunne dekode mpeg4 for at virke optimalt med HD.



Og for lige at ødelægge den gode stemning helt. Så når du har investeret 3-4000kr. i udstyr, så er IPTV lige på trapperne, og når TDC m.fl. får trukket hele underarmen ud af røven og giver os lov til at koble ind på deres streams, så løser det ALLE vores problemer med tunere, modtagerforhold, drivere osv. osv.

Desværre ser de jo nok større indtjening i at begrænse teknologien til deres egne fesne harddisk modtagere, i stedetfor at give den fri, og så sælge løse dekoder kort.


freak1
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 20:29:09
Svar/Indlæg:
216/43
#8 Jamen dog... Har du et andet forslag til hvordan jeg kan se en kanal og optage en anden i digital og HD kvalitet? Kan det CAM da ikke dekode Mpeg4 da?

Om IPTV kommer om lidt eller ikke, må vi jo se på til den tid. Det vigtige er om det her kan virke eller ikke. For problemer med at man skal geninstallere det hele forfra hele tiden ville virkeligt være noget møg. Så hellere vælge den interne så render man ikke sådan lige og piller den fra... Syntes det er lidt vigtigt med 2 da mit TV kun har DVB-T

Men igen findes der bedre alternativer?


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2009 15:41:23
Svar/Indlæg:
4120/115
#9
Det øverste CAM modul, står der i hvert fald kun mpeg2 på!


Men der er desværre en god grund til at mediecentre er en død sild for tiden ☹

Ingen gider de problemer der følger med, og udviklingen af hardware er jo heller ikke ligefrem hurtig på området, og microsoft har jo nærmest ikke viddereudviklet MCE siden 2005. Det kun kosmetisk der er sket en lille bitte smule..... De samme fejl går igen og igen.

Så sålænge viljen fra udviklere, producenter og indholds leverandører er som den er, så er der desværre ikke den store fremtid i det.


Og hr. og fru jensen er jo skide ligeglade med, om der står Samsung HD boks, eller PC mediecenter på deres udstyr, bare de kan bruge det som en gammeldags vhs optager, så er de jo glade. Og PC mediecenter kan de fleste jo ikke engang finde ud af at betjene. Og når prisen er 3-4 gange så høj, så står mediecenteret i et ret dårlig lys, selvom det fra os nørders side er guds gave til menneskeligheden 😉


Personligt bruger jeg bare en Atom pc, tv kort med hardware dekoder, og så Cyberlinks powercinema software.
Billigere bliver det vist ikke, og det virker bare... Dog kun én tuner, og ingen smarte features. Men jeg kan til gengæld også godt finde ud af at bruge windows brugerfladen på mit tv, uden det skal ligne et eller anden fancy 3D halløj. Så mine personlige krav er nok heller ikke så høje, men kan godt se dit problem, når du vil gennemføre det, som du vil... Men jeg kommer bare med de erfaringer jeg har på området, så du helst ikke skulle smide alt for mange penge ud af vinduet på noget som ikke virker efter hensigten aligevel 😉


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2009 17:41:07
Svar/Indlæg:
699/41
#10

TV pack 2008 retter en række irritationsmomenter, bla.a. skulle der efter sigende være understøttelse for EPG via DVB og DVB undertekster, jeg har dog ikke selv prøvet den på et DVB kort endnu :)


freak1
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 08:45:34
Svar/Indlæg:
216/43
Jeg har nu tænkt mig at prøve at lege med det aligevel. #11 Er den pack udgivet til download? For kan godt huske jeg læste noget om den tidligere men der var den ikke udgivet.


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 12:43:12
Svar/Indlæg:
699/41
#12

Mit media center har hentet den ihvertfald :)
Der er vist noget om at det kun er OEM der kan hente den, men jeg mener at have set den til download som standalone opdatering..


freak1
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2009 10:30:35
Svar/Indlæg:
216/43
Kan dette cam bruges til YouSee??? http://www.komplett.dk/k/ki.as...


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2009 11:04:20
Svar/Indlæg:
699/41
det *burde* det da det er viaccess
Hvis du vil være helt sikker sælger TDC faktisk et selv, men det er møgdyrt :)


Cykle
 
Superbruger
Tilføjet:
14-03-2009 10:41:06
Svar/Indlæg:
29/10
Det er et TVkort helvede derude,sku ik til at blive klog på :'-(

Har tænkt mig følge hans anvisning her da jeg skal kobles på BoxerTV.

http://www.patriarken.dk/page/...

Og så MediaPortal istedet for det elendige MCE (TV pack my ass!)

1400,- for CAm+TV-Kort i .DE http://www.dvbshop.net/ ved ik om det ka gøres billigere herhjemme.....

Hvis man bruger Firewire ledninger inde i kabinettet fra en "blindplade" er der vel ik meget sansynlighed for at man kommer til at miste forbindelsen til kortet.