Det øverste CAM modul, står der i hvert fald kun mpeg2 på!
Men der er desværre en god grund til at mediecentre er en død sild for tiden ☹
Ingen gider de problemer der følger med, og udviklingen af hardware er jo heller ikke ligefrem hurtig på området, og microsoft har jo nærmest ikke viddereudviklet MCE siden 2005. Det kun kosmetisk der er sket en lille bitte smule..... De samme fejl går igen og igen.
Så sålænge viljen fra udviklere, producenter og indholds leverandører er som den er, så er der desværre ikke den store fremtid i det.
Og hr. og fru jensen er jo skide ligeglade med, om der står Samsung HD boks, eller PC mediecenter på deres udstyr, bare de kan bruge det som en gammeldags vhs optager, så er de jo glade. Og PC mediecenter kan de fleste jo ikke engang finde ud af at betjene. Og når prisen er 3-4 gange så høj, så står mediecenteret i et ret dårlig lys, selvom det fra os nørders side er guds gave til menneskeligheden 😉
Personligt bruger jeg bare en Atom pc, tv kort med hardware dekoder, og så Cyberlinks powercinema software.
Billigere bliver det vist ikke, og det virker bare... Dog kun én tuner, og ingen smarte features. Men jeg kan til gengæld også godt finde ud af at bruge windows brugerfladen på mit tv, uden det skal ligne et eller anden fancy 3D halløj. Så mine personlige krav er nok heller ikke så høje, men kan godt se dit problem, når du vil gennemføre det, som du vil... Men jeg kommer bare med de erfaringer jeg har på området, så du helst ikke skulle smide alt for mange penge ud af vinduet på noget som ikke virker efter hensigten aligevel 😉