Problemer med Zepto Hydra A17

Diverse d.  06. marts. 2009, skrevet af skovjuul
Vist: 322 gange.

skovjuul

Overclocker
Tilføjet:
06-03-2009 15:19:18
Svar/Indlæg:
27/8
Hej

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe (hvis det er muligt).
Jeg købte sidst i januar måned en Zepto Hydra A17 til 15.500 (med blueray). Jeg har nu 2 gange forsøgt at få skærmen skiftet da der kommer en "tåge" i hele venstre side af skærmen når man ser på skærmen fra siden:

Det er måske ikke så tydeligt på billedet men når man sidder ved siden af den generer den øjet en hel del. Min hustru og jeg skulle bruge den til at se film og serier på, men sidder man og ser film på den fra venstre side får man ikke særlig meget ud af det.
Første gang sendte Zepto den tilbage til mig uden kommentarer hvorefter jeg kontaktede online chat-support som sagtens kunne se problemet og bad mig sende den ind igen. Nu har jeg så lige fået den tilbage med kommentar: "Sådan ser alle deres skærme ud, sådan virker LCD skærme bare".
Det har der så ikke været noget som helst af på den nu 4 år gamle Fujitsu-siemens Amilo vi har stående!
Jeg har ringet flere gange til Zepto og også været i deres butik og de er ikke til at hverken hugge eller stikke i.

Er der nogen der har et råd til hvordan jeg kommer videre da computeren er decideret ubrugelig for os?

På forhånd tak for hjælpen
Jesper
bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 15:53:59
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg tror desværre ikke at du kommer så meget videre hvis de mener den overholder de standarder der er gældende, normalt er zepto yderst rimelig med rep og diverse service standarder. Men hvis du ikke mener det er tilfredstillende ville jeg tage fat i forbrugerstyrelsen

GeNiTaliA

Overclocker
Tilføjet:
06-03-2009 15:58:58
Svar/Indlæg:
382/48
I hvert fald ikke i orden service =/ Har set en Zepto Hydra A17, og der var ingen tåge på nogle områder, så at de siger det er sådan på alle deres LCD skærme er da rent BS ;s

skovjuul

Overclocker
Tilføjet:
06-03-2009 16:03:20
Svar/Indlæg:
27/8
Ja, for jeg gik jo så ned i butikken i går og kiggede på den Hydra de havde udstillet og der er kun lige anelsen af en "tåge" helt ude i venstre side når man kommer et godt stykke ud, så det ville være til at leve med.
Hvad jeg ikke forstå er hvorfor der overhovedet skal være en "tåge"? Det har jeg ikke set på nogle bærbare siden 2002, så hvorfor lige Zeptos Hydra? Og det er oven i købet kun på Hydraen, ikke nogle af deres mindre modeller, så jeg er helt tabt på hvad der går galt :no:

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 16:08:25
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg ville som sagt gå til forbrugerstyrelsen hvis ikke zepto mener det er noget som deres reklamations ret dækker. Du har ikke ret mange andre muligheder desværre

dude1992

Superbruger
Tilføjet:
06-03-2009 16:08:27
Svar/Indlæg:
789/17
Det du ser som "tåge" ser jeg som lyd fra det belysning man nu har af LCD i siderne, og ja det skal ikke være så meget at det generer, men vil altid kunne ses på helt sorte billeder.

skovjuul

Overclocker
Tilføjet:
06-03-2009 17:07:21
Svar/Indlæg:
27/8
Jeg er med på at der kan være lyse områder i forbindelse med belysningen af LCD men der er intet når man kigger ind fra højre.
Det her er også mere end bare belysningen, den ødelægger lige frem billedet når man ser en mørk film eller lign. Plus det er meget forstyrrende for øjnene. Vores setup herhjemme er ved siden af hinanden på et stort skrivebord hvor jeg sidder til venstre, så jeg bliver konstant irriteret at "tågen" eller hvad det er.
Men nu smutter jeg ned med den i butikken på mandag og så må vi se hvad de siger og ellers må jeg jo høre forbrugerstyrelsen. I dens nuværende tilstand er den i vores øjne ubrugelig.

dude1992

Superbruger
Tilføjet:
06-03-2009 17:26:10
Svar/Indlæg:
789/17
Jeg ville bestemt få dem til at tage den tilbage :( ville ikke bøvle mere med dem hvis jeg var dig.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2009 20:30:21
Svar/Indlæg:
1107/258
skide ærgeligt, i skulle have været hurtigere. alt kan byttes inde for 2 uger jo.. snakkede telefonisk med dem om køb af deres mindre modeller de havde på tilbud og fandt ud af at de gav 14 dages fuld retur ret på trods af at man har spillet og så videre med den. samme som Elgiganten hvor jeg købte min Amillo bærbar, 🙂 men har da også set på den hydra model og er da pænt interesseret i den også- bare skod med billedet. det SKAL bare være rent. og ikke alle LCD skærme er der lys i siderne på, kun dem der er dårligt lavet ,,,,, mange store tv ser man det samme. ¨å det gælder bare om at tjekke alt 100% igennem de første uger,

skovjuul

Overclocker
Tilføjet:
06-03-2009 22:56:06
Svar/Indlæg:
27/8
Det er netop pointen Drunken. Jeg har faktisk ikke haft den fysisk i 14 dage da den røg til rep mindre end en uge efter jeg fik den (fik den sent pakket ud pga. arbejde) og siden da har den været i transit eller på deres værksted så har faktisk ikke brugt den mere end et par timer (installering af OS og tjek om de havde skiftet skærm, hvilket de ikke havde første gang jeg fik den tilbage).
Men nu må vi se hvad de siger på mandag, hvis ham i butikken har bare en anelse at skulle ha' sagt.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2009 00:39:33
Svar/Indlæg:
2127/11
14 dage er 14 dage #9. Om den har været til rep eller ej. Det er i og for sig noget snot, da man derved tvinger den bevidste forbruger til at returnere defekte varer, fremfor at tage chancen på en rma. Men det ender firmaerne måske med at forstå en gang, hvem ved.

Bedste råd er givet: Forbrugerstyrelsen. Billedet du har uploadet er godt nok ikke ligefrem det bedste, men man kan godt se at der er noget lusk ved den skærm, og det er helt sikkert i et omfang jeg aldrig ville acceptere. Hvis du skal ud i fornyet rma, kunne det være en god ide at medsende tegning eller billede, så de kan vurdere i hvilken vinkel i ser på den. Testprocedurer er sommetider noget sære, og kan med fordel hjælpes på vej af fyldig information om hvordan og hvorledes problemet optræder.

Der ud over ville jeg anbefale at vedlægge besked fra Forbrugerstyrelsen. Bare så de ved at du ikke har i sinde at rulle om på ryggen og logre, hvis ikke de opper sig.

Held og lykke med det 🙂

skovjuul

Overclocker
Tilføjet:
07-03-2009 00:58:37
Svar/Indlæg:
27/8
Tak Johnny

Jeg er godt klar over at jeg ikke bare lige kan returnere mere.
Desværre havde jeg sidste gang jeg sendte den til Zepto vedhæftet links og beskrevet hvordan "fejlen" kunne genskabes. Jeg snakkede i telefon med ham der havde taget afgørelsen og han havde fået at vide at deres producent at sådan så deres skærme bare ud efter produktion.
Jeg synes det er synd for Zepto at de har så dårlig en producent, men dem om det, bare de snart indser at jeg ikke vil lide under det :no:

Mange tak for hjælpen alle. Hvis det ikke går godt på mandag er der jo ikke andet for end at drage forbrugerstyrelsen ind i det.

Ha' en god weekend

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2009 01:39:04
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg har svært ved at tro på, at Zepto ville levere en så elendig skærm med til så dyr en bærbar. Hvis det var tilfældet, ville vi vel også have hørt om det. Det skulle man da i hvert fald mene.

Meld endelig tilbage, så vi ved hvordan sagen forløber. Det er en af de helt fede ting ved nettet. Man har gode muligheder for at advare andre, så de kan holde sig fra dodgy firmaer eller produkter.

God weekend SkovJuul.

skovjuul

Overclocker
Tilføjet:
20-04-2009 11:08:17
Svar/Indlæg:
27/8
Nå, til de der stadig er interesseret i forløbet, her er afslutningen:
7/3 - Chefen for RMA afdelingen ringer til mig om formiddagen og fortæller mig selv at selvfølgelig skal den skærm skiftes. Perfekt!
10/3 - afleveres i butikken i Fields.
17/3 - er der stadig ikke oprettet en RMA på deres hjemmeside. Jeg ringer til Zepto i Fields og får at vide at den ikke er afsendt endnu, men det vil ske samme dag 😲
19/3 - Registreret som modtaget på deres hjemmeside (når man slår op med rma-nummer)
27/3 - Da den stadig bare står som modtaget ringer jeg for at høre hvad der sker. Får at vide at de har travlt. Samme eftermiddag skifter status til: "tester".
7/4 - Da det egentlig bare er skærmen der skal skiftes kan jeg ikke forstå at der stadig står "tester" så jeg ringer igen. Denne gang får jeg at vide at det er en problemsag så der er ikke rigtig nogen der har haft kigget på den, men om vi ikke hellere vil have et nedslag i prisen :'-( . Vi takker nej, vi kan som sagt ikke bruge computeren til noget uden en ordentlig skærm. Samme eftermiddag skifter status i det mindste til: "i gang"
14/4 - Endelig skifter status om formiddagen til "færdigtestet" og om eftermiddagen til "repareret" og vi har den med posten den efterfølgende onsdag.

Umiddelbart har vi fået en helt ny computer hvor de har sat vores gamle HD over i. Der er INTET at se på skærmen så nu er dem som vi havde regnet med den skulle være da vi købte den sidst i januar(!).

I mellemtiden er Zepto i Fields lukket og lagt sammen med den på Fisketorvet 😉

Konklusion: Lad dig ikke nøjes! Det var hårdt men det værd. Det er en lækker computer og havde det ikke været for dette hændelsesforløb havde jeg helt klart anbefalet den til andre.

Hygge
Jesper

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2009 11:23:06
Svar/Indlæg:
2145/218
Super jeg er glad for at alt ordnede sig for dig, jeg har desværre alt for mange gange set at disse sager ende med kunden som taber og i mange tilfælde er en forbruger styrelses ssag en langsommelig affære.

Jeg er på samme tid super glad for at zepto valgte at leve op til deres ellers glimerende kunde service.