Vild bærbar til under 10k! Eller stationær?? (omdøbt)

Diverse d.  08. marts. 2009, skrevet af Anzelz
Vist: 295 gange.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2009 21:18:49
Svar/Indlæg:
2343/272
Hey! Solgte min stationære inden jeg rejste og står nu og mangler en ny! Men da de fleste homies er flyttet til staden og jeg selv skal flytte overvejede jeg om ikke jeg skulle købe et svin af en slæbbar med 17" eller større i stedet så jeg kan slippe for at slæbe en stor stationær med når jeg skal game rundt omkring.

Jeg skal mest bruge den til internet, billedbehandling og så spil, men på det sidste har jeg kun spillet wc3, dow og wow, så umiddelbart behøver den ikke være så ond igen. Dog skal den kunne trække starcraft 2.

Er det helt hul at købe bærbar, eller findes der noget lækkert for under 10k og gerne billegere?

Jeg handler meget gerne i udlandet 🙂

Som nævnt nedenfor ville raid ikke genere mig.. Evt. muligheden for en ssd og normal? 😲 Medmindre det altså spanker budgettet helt.

Hey, nogle der kan linke til nogle bærbare med raid 0? 🙂 Til under 10k..

Og ved I hvor stor forskel man kan mærke i ydelse? Til spil og billedbehandling samt daglig feel 🙂
cybercb

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
08-03-2009 22:41:48
Svar/Indlæg:
1470/40
Jeg ved at nogle af asus's x71vn har 2 x 320gb harddiske i, som man burde kunne køre i raide. Jeg har i dag sendt en mail til komplett angående det med harddiskene da de har den til 6500kr
Jeg skal nok skrive i denne tråd når jeg får svar fra dem

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 00:03:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg tillader mig at tro, at:
1: Der ikke er den store forskel i spil (muligvis bedre loadtider).
2: Billedbehandling ville have bedre af to forsk. diske - en til data og en til scratch.
3: Ikke markant bedre, i daglig "feel". Det kommer mere an på hvilke diske du vælger.

Mit forslag:
Køb en alm. laptop, og tilslut en ekstern disk (what slags, doesn't matter). Det ville ikke alene sikrer større datasikkerhed (du kan jo bruge den til backup), men fungere mindst lige så godt som en laptop med 2 harddiske internt.

Jeg kan anbefale FireWire/IEEE1394 til formålet 🙂

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 13:25:06
Svar/Indlæg:
2343/272
#1 - Cool, lad mig høre hvad de siger 🙂

#2 - Hm ja lyder ikke som om raid er vildt fantastik så. Synes bare tit at bærbare begrænses i feel og perfomance pga. deres sløve harddiske..

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 13:50:43
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Tjah. Min fungerer nu udemærket til mit (begrænsede?) behov, der primært strækker sig til internet og Photoshop 🙂