Indbrud hos min kæreste.

Hyggehjørnet d.  09. marts. 2009, skrevet af NoNig
Vist: 1614 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 01:28:40
Svar/Indlæg:
23132/740
Lørdag morgen.

Jeg vågner i Hannover med uanmindeligt ondt i hovedet efter gårsdagens tur i Bierhalle, en fandens til god fest (yderligere detaljer er unødvendigt). På min lille Motorola mobiltelefon ligger en ulæst besked. Klatøjet og ølsulten, tjekker jeg beskeden. Den tikkede ind kl. 2, selvsamme aften. Den er fra min kæreste, der fortæller, at hun og veninden havde haft indbrud om natten.

De havde siddet hjemme, hele aftenen, og var gået i kollegiebaren en times tid til halvanden. Da de kom tilbage, var venindens vindue brudt op. Der manglede min kærestes TV, bærbare computer, to Bruce Springsteen billetter. Inde hos veninden havde de nakket et sengetæppe (formodentligt til TV'et) samt min DVD-serie "Lost" (sæson 1-4, købte dem, og lånte dem til veninden lige inden jeg tog til CeBIT 2009) og en række andre mærkelige småting, såsom vandrestøvler og en pakke Mariekiks.

Ikke alene er det skummelt, at indbrudstyvene var "heldige" nok, at ramme tidspunktet hvor de var ude af lejligheden. De har tilsyneladende følt sig sikre nok i deres sag, til at pænt pille kablerne ud, til henholdsvis TV og computer, foruden at tjekke damernes tegnebog igennem for kontanter og lige nappe hendes ur på kommoden. Venindens laptop står hjemme hos mig, heldigt nok.

Selvfølgelig er det dejligt, at hverken hun eller hendes bofælle kom noget til. Hendes 32" Philips LCD kan jeg forstå, men hvorfor skulle de stjæle en gammel smadret laptop, og min DVD-serie "Lost", sæson 1-4. Havde lige købt dem. Sådan nogle spaderedefuglesjatpissende idioter.

Og hvis det da ikke bare var dét, men at min kæreste har mistet sine dokumenter, billeder, musik osv. De tog kraftedermig også hendes ur (Skagen), som hun fik i julegave af mig, foruden to billetter til koncert med Springsteen, som var hendes mors fødselsdagsgave. For da slet ikke at nævne lillesøsterens fødselsdagsgave til ugen efter.

Nu sidder jeg så og ser på laptops, fordi jeg har pisseondt af hende, og ved at hun ikke kan undvære den (dem af jer, der studerer på uni ved godt hvorfor). Derudover, så har hun arbejdet hele sommerferien for at spare op til det her møglækre TV. Og sidst men ikke mindst, så havde hverken hende eller veninden indboforsikring, eftersom pengene er lidt små hos os studerende. Veninden har bare rigtig dårlig samvittighed over, at have mistet mine DVD'er, eftersom hun ved, at jeg er ret emsig med den slags. Men jeg kunne ikke være mere ligeglad med de skide film. Så længe de ikke kom noget til...

- Men jeg er pissetræt af det, på min kærestes vegne, at hun har mistet ALT hvad hun havde af digitale minder, noter og musikalsk underholdning. Hvad værre er, så havde de indbrud 14 dage efter de var flyttet ind, og nu her, år senere, var de endelig begyndt at føle sig trygge igen.

Hva' helvede fejler de mennesker der gør sådan noget hér?! Studerende har i forvejen ikke særligt mange penge at gøre med, og når ikke en gang politiet gider at lette deres fede røv for at komme herud, føler man sig sgu endnu mere magtesløs.

Selvom jeg ikke er en voldelig person, så er min bedste beskrivelse nok bare, at jeg har lyst til at finde de her mennesker og gå Hulk-amok. Har de slet ingen anelse om, hvilket spor af fortvivlelse og skræk de efterlader sig? Det tog både min kæreste, og veninden, flere år at komme sig over det første indbrud. De har, i løbet af ugen, haft mere end 5 indbrud her på kollegiet, og... arh men.

Jeg er bare harm og alting lige nu, og sikkert også et par dage ud i fremtiden. Så jeg vil, på det kraftigste opfordre jer til at tænke to gange, inden I trykker "tilføj svar". Ikke bare i denne tråd, men i hele forum.

... Jeg er i et fucking PISSEDÅRLIGT humør i tiden og lunten er kort. Så er I advaret.
dude1992

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 02:08:02
Svar/Indlæg:
789/17
Årh der er intet værre :( selvfølgeligt er det træls at miste materielle ting, men alle minder - tryghed osv. kan ikke købes igen for penge.

selvom jeg forstår din afslutning på det hele vil jeg dog mene at du er så klog en person at du kan sætte dig ind i andres sted og derfor ikke behøver et svar på "Hva' helvede fejler de mennesker der gør sådan noget hér?! "

Jeg ved også godt hvor helvedes svært det er at se nogle ting i øjnene, men selvom penge ikke hænger på træerne er en indboforsikring altså nødvendig i vores nuværende samfund 😕

Og husk for hulen ekstern backup af vigtig data :( der findes steder hvor det måske vil koste jer 100kr om året og det har selv den fattigste studerende altså råd til.

Håber andre læser din artikel og lærer det med backup.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 02:22:54
Svar/Indlæg:
4263/107
Tror jeg betaler en 4-500 spir om året for Bullguard AV+FW, det er inklusiv 1GB backup.

Ganske træls at tænke på, at det er folk der sidder og holder øje med at man forlader hytten for at få sig en øl, for derefter at gå på arbejde. Min eneste trøst er, at det formentlig ville vække mine naboer, hvis der er tosser der begynder at slæbe mit indbo ned fra 4. sal på skæve tidspunkter af døgnet.

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
09-03-2009 02:29:21
Svar/Indlæg:
148/29
Kan kung give dig ret i at indbrud ikke er sjovt og bør tages alvorligt også af politiet for hvad fanden er de ellers til stede for.

Dog læser jeg det som om at det er mere alvorligt om der er indbrud hos studerende end hos familier eller pensionister.. Hvilket jeg vil mene er lige så alvorligt.

Som det før er sagt så husk at selvom pengene er små så er indboforsikring sku en god ting at have og det er en harddisk som er gemt med backup over private og vigtige filer som man ikke vil leve foruden lige så vigtig.

Fortæl din kæreste og hendes veninde at de intet har at frygte og ikke skal være bange. Som mig lyder det som om det er serieforbrydere som har luret hvor let det er at komme ind på dette kollegie.
Vil mene det er folk som holder øje og sikre sig at værelset er tomt inden de foretaget indbrudet..
Kan dog kun give det ret i at det er underligt de laver indbrud hos studerende som på normalvis ikke har de mest dyrebare ting.. Et villahus ville jo i de fleste tilfælde indholde flere værdifulde og nyere elektroniske ting imo.

/rasmusapt

dude1992

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 02:50:22
Svar/Indlæg:
789/17
Jeg kan så kun nikke til at der er mange indbrud hos studerende på kollegier :(

jeg tænker her på stedet jeg selv bor. hvor alle f.eks. denne weekend har været til cebit.

I alle lejligheder ligger mindst 2-3 bærbare og 2-3 andre computere + en masse andet elektronik.

alt sammen let omsættelige varer hvis man ved hvornår folk er her og ej 😩 Desværre er det sådan folk i den kriminelle verden tænker.

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 05:32:43
Svar/Indlæg:
1915/57
Kan kun sige at jeg kender det. havde indbrud i mit hus i efteråret og det er en rigtig ubehagelig oplevelse det er med at fremmede har vadet rundt i mit hus.jeg havde heldighvis backup af billeder osv men alle konens andre private ting på notebook'en var væk. og ja-Så kommer VREDEN.

Problemet er bare at man ikke kan afleverer den der hvor den hører hjemme. Rigtig ubehageligt.Og der går altså et stykke tid før der kommer ro på igen.

Så nu har jeg et opgraderet alarm system med skalsikring og bevægelses sensor,og et tågehorn uden for der klan høres i den anden ende af byen. 🙂

De rum der ikke er bevægelses sensor der går charlie rundt 🙂

Charlie er rottweiler. 7 mdr, nærmer sig 40 kilo og still growin' strong 🤣 (der er et lidt ældre billede af ham i profil)

det skal nok holde de værste væk.

anden4220

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 06:52:38
Svar/Indlæg:
104/15
Billetterne kan de få igen... bare skriv til billetlugen så sender de nogen nye, og annulerer de gamle, til stor fortrydelse for dem der køber dem sort.... 🤣

Mirco

Overclocker
Tilføjet:
09-03-2009 07:20:36
Svar/Indlæg:
18/5
Havde selv indbrud for ikk længe siden, og ja, det rammer mere end bare materialelt, og nej, det er ikk noget sådanne folk tænker på. Og det kan ramme meget hårdt på nogle - Især når man kommer alene hjem og ser sin kat skrækslagen, som altid plejer at komme hoppende.

Men jeg fik heldigvis ikk taget noget, der ikk kunne erstates. Der var andre i boligen, ikk så heldige - Arvestykker og ødelagte antikke møbler, som har været i familien i mange år, bare hivet fra hinanden på 5-10min. Det er noget, der kan få enhvers pis i kog, hvis det sker for en selv eller ens elskede.

Håber nu I finder en løsning på det, selvom jeg selv var så heldig at have forsikring med mine samboende, men det erstatter ikk ens tryghed eller arvestykker.

Held og lykke med det, NoNig :)

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
09-03-2009 08:22:15
Svar/Indlæg:
5363/442
Har heldighvis 7-9-13 aldrig haft indbrud, og håber aldrig jeg får det. Men Kan forestille mig hvor ubehageligt det må være, at der er nogen der har rodet igennem ens ting, og taget nogle af dem - specielt hvis det er noget der ikke kan erstattes.

Jeg er også meget pernitten med at tage backup, jeg føler mig dog rimelig safe, da jeg bruger dropbox til dokumenter og ting jeg arbejder på (undtagen billeder da de fylder for meget. 2GB gratis backup online er rimelig godt at have, kan klart anbefales.

Desværre bliver indbrud bare ikke proriteret særligt højt hos politiet, da de for det første er svære at opklare og at der simpelthen ikke er ressourcer til det af diverse årsager (politireform osv). Det er logik at den slags bliver priorieteret ned i forhold til vold osv. men det er bare ærgeligt at det skal være sådan at der ikke er penge til det hele. (I blame the government).

Kan udemærket følge din vrede, det er bare så pissetræls at miste noget som man er rigtig glad for, fordi man har brugt mange penge på det eller har fået at en man holder af.. Ved ikke hvad jeg ville gøre hvis det skete for mig, men det ville helt sikkert ikke være kønt..

#6 Nice hvis det kan lade sig gøre, så er de i hvert fald reddet..

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 08:37:23
Svar/Indlæg:
3577/353
Har heller aldrig haft indbrud, men bor så også et sted hvor der bliver holdt godt øje i form af naboer men det er selvfølgelig aldrig nok

Der har lige været 2 længere nede af vejen som er sket ved højlys dag, og der er ingen der har set noget hvilket jeg syntes er mærkeligt 😐

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 08:50:50
Svar/Indlæg:
23132/740
Tjah... frustrationen kommer nok mest fordi, at man ikke kan gøre "noget" som helst ved det. Tingene er bare væk. Kæresten fandt dog uret igen. De havde åbenbart væltet det ned i en taske der stod ved siden af kommoden. Så det var da et lille lyspunkt.

For at være ærlig, så er det mest hendes forsvundne data der irriterer mig. Hun har jo alle mulige billeder til at ligge på den computer (ingen nøgenbilleder af mig, desværre) af familie, venner og gode hyggestunder, samt opgaver o.lign.

Vi tog en back-up for et års tid siden, men der er jo løbet en del vand under broen siden da, og det er bare sådan lidt en "nåja"-følelse man sidder tilbage med.

Politiets prioritering kan jeg - til dels - godt forstå. Men når nu der netop er så fucking mange indbrud hos studerende var det vel dér man burde sætte ind. Først og fremmest, så har studerende jo ofte meget lidt at gøre med. Eksempelvis min kæreste der har tørret røv på gamle mennesker hele sommeren, fordi hun gerne ville have sig et nyt fjernsyn.

Selvfølgelig, så kunne hun nok have købt sig en forsikring i samme ombæring, men ja. Det er jo et spørgsmål om prioriteter.

Apropos.

Så tror jeg, at mange af røverierne er rykket ud til studerende netop fordi at villaejere er begyndt at udstyre sig med ret vilde alarmer. Jeg ved ikke lige hvorfor, at villaejere med (tilsyneladende mange penge?!), prioriteres højere end fattige studerende, der må gå til døren hos familie og venner, for at låne penge. Eller måske gå i banken og stifte endnu mere gæld.

Røveriet skete ikke ved højlys dag, men omkring midnat. Det til trods, så er der rigeligt oplyst, og der ligger lejligheder og parcelhuse på den anden side af vejen. Der går jævnligt folk forbi på dét tidspunkt en fredag aften - folk er jo i byen og hygge sig - så jeg synes også at det er mærkeligt, at en bil har kunnet få lov til at holde på græsset og x-antal personer er kommet slæbende med et 32" TV, midt om natten, uden at folk har taget notits af det.

Jeg er ikke særlig objektiv lige nu, det ved jeg godt. Man kan jo altid sige: "Jamen, så køb dog den forsikring", men for en studerende er der ikke megen forskel på at købe et nyt TV, en ny computer, eller en indboforsikring der ikke ripper dem i årlig ydelse, såfremt de ikke vil have en sindssyg høj selvrisiko.

*suk* ☹

Forslag modtages meget gerne, og det behøver ikke at være sådan en "Kr. 1.000,- om året" - forsikring, medmindre den rent faktisk har en lav selvrisiko.

PS.: Og hva' fanden i Helvede er det for en latterlig klausul mellem Intel og producenterne der gør, at det ikke er mig muligt at finde en 12" laptop med en Atom CPU?! Endsige et optisk drev i maskinen... Argh! 😐

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 08:56:38
Svar/Indlæg:
5891/423
#10 Du laver da bare nogle fælder ligesom i alene hjemme 1,2 og 3? 😛

ej...

Du kunne jeg lave en falsk alarm, altså noget sensor halløj, og noget højtaler halløj. altså hvor du tilslutter den en stikkontakt, hvor du har sensoren og en høj højtaler...

og hvis du er lidt fiks, kan du programmere, et lille program som kan sende noget til din mobil når der er indbrud. der findes nogle programmer som kan sende besked, når sensoren opdager noget, det kan du måske programmere ind i en mikrochip, eller få en du kender som er god til det, til at gøre det. 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 08:58:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

Sjovt nok, så tænkte jeg faktisk på at gøre det, da jeg selv boede her. Måske man bare skulle investere i en voldsom alarm der blæser ørerne ud på tyvene. Låser dem inde og tvinger dem til at høre Celine Dion for fuld smadder, indtil politiet kommer og de trygler om at komme i spjældet... 😎

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
09-03-2009 09:04:30
Svar/Indlæg:
5363/442
Altid noget at uret ikke også var væk.

Ville også være mest irriterret over de mistede data, da de andre ting jo kan erstattes (selvom der skal arbejdes for det). Tror vist også det er tid til at tage backup af mine billeder, er snart et godt stykke tid siden.

Ja optisk drev + Atom bliver lidt svær tror jeg, men Dell har da deres Mini 12 med Atom processor:
http://www1.euro.dell.com/cont...

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
09-03-2009 09:10:12
Svar/Indlæg:
5363/442
#12 Den mest effektive tyverisikring skulle vist være røgkanoner, da tyvene så ikke kan se en bjælde - dog er dette noget uden for studerenes budgetter...

finger

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:13:10
Svar/Indlæg:
571/106
Angående forsikring plejer GF forsikring at have nogle billige priser. Jeg ved ikke hvad de har af selvrisiko, men jeg kan se at de har en målrettet til studerende. Måske det var noget (selvom det selvfølgelig er lidt for sent nu...)

http://www.gf-forsikring.dk/Ny...

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:13:54
Svar/Indlæg:
5750/124
Sæt nogle attraper op.

Vi har ikke haft indbryd siden vi fik alarm 😉 (End ikke nogle forsøg 😀 ), jeg er sikker på de skilte vi har + boksen til udendørs lyden + boksen til at taste koden 😉

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:20:46
Svar/Indlæg:
2145/218
Ren nysgerrighed hvor mange brugere er der på HWT ca.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
09-03-2009 09:23:49
Svar/Indlæg:
5363/442
#16 Selv det er ikke en garanti, min kærestes mor og stedfar havde for nylig indbrud - også selv om der er alarmer og sensorer over alt. Eller det vil sige næsten over alt, for de tog det eneste værelse hvor der ingen sensor var...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:28:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Den ser ret nice ud 🙂

-> #14

Røg? De ville jo blot tro, at de studerende sad og røg hash 😐

-> #15

Jeg har lige skimmet den igennem. Den ser næsten ud til at være for god, til at være sand.

-> #16

Hvordan? Vi kan vel sætte noget op, der ligner et kamera uden for, men så vil de vel blot smadre det for et godt ord. De er ret insisterende, og studerende er nemme ofre, netop fordi de har få med dyrebare ting, der er nemme at tage.

-> #17

Hvorfor? Skal vi lave et tæskehold da? 😛

I så fald, ville det nok komme til at bestå af små 15-20.000 slapsede brugere. Er det noget jeg skal undersøge nærmere? 🙂

-> #18

Præcis. Det her virker ikke til at være dumme narkomaner, men ret bevidste tyve. De lod alt andet være, end lige mine DVD'er.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:30:38
Svar/Indlæg:
5891/423
NoNig, sådan nogle klistermærker, virker altså også... så gider tyven ikke 🙂
(f.eks. g4s eller sådan noget)

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:30:59
Svar/Indlæg:
2335/16

Føler med din kæreste.det er simpelhen så skide surt at midste sine ting på den måde. 😩
Jeg har selv prøvet det for mange år siden og det er ikke nogen rar følelse,at der har været nogen inde i ens hjem det næsten det værste af det hele, den utryghed der kommer bagefter jeg valgte at flytte jeg blev aldrig tryg igen i det hjem.

Du må få hende overtalt til at få en forsikring,det er det eneste rigtige at gøre.Jeg havde ikke selv en dengang så jeg lærte det selv på den hårde måde.

Og så er det lidt typisk nu har jeg haft et gammelt panasonic 32" at stå som ingen ville have,det fejlede ikke noget,men efter det hevde stået her i lang tid røg det ud,ellers kunne hun have fået det,ganske gratis men sådan er det jo altid.

#15 Ja GF er godt 🙂

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:35:36
Svar/Indlæg:
8762/174
Det er satme sur røv det der Nonig ☹

Har selv prøvet og have indbrud og det er ikke rart at vide at der en klaphat der har gået rundt inde på ens værelse. De tog heldigvis ikke ret mange ting (computeren kunne de åbenbart ikke løfte 🤣 )

Men nu hvor vi snakker om røg kanoner så kan man få en rimelig billig røg kanon til et diskotek. De kan spytte noget røg ud rimelig hurtigt og man kunne jo godt lave noget hjemme fusk med en sensor der aktivere den hvis der sker noget.

Og jeg skulle hilse og sige at den sådan en røg kanon de bruger til de alarmer man kan købe er effektiv det tog bare 30 sek at fylde et mellem stort lokale fyldt med røg så man entet kunne se.

mean

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:37:09
Svar/Indlæg:
123/25
Nu er det ikke for at ødelægge stemningen... Men hvor meget skal den laptop koste?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:37:09
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #20

Må man godt bare smække sådan et klistermærke op? 😳

-> #21

Det gør skam ikke noget. Hun havde et kæmpe CRT-helvede førhen, hvilket netop også var grunden til, at hun var så glad for at få et TV som hun kunne hænge op på væggen 🙂

-> #22

Kender dem fra da jeg stod i butik. De er dælme effektive 😎

-> #23

Kr. 6.000,- og enormt gerne langt under dét. Hendes gamle maskine var min gamle MSI S260 (MS-1012), som kostede en lille skilling dengang. Hun kan, for så vidt, godt lide min maskine (Dell XPS M1330), men den ligger lige i overkanten.

Problemet er, at hun godt kan lide størrelsen 12.1"-13.3", men det skal samtidig helst ikke være en sjatpissermaskine. Man kan jo sige, at selv det mindste kan opfylde dét kriterie, eftersom hun før havde en Pentium M 740 (1.73 GHz) og et GMA950.

Faktisk, så ville en 12.1-13.3" Atom passe hende perfekt, hvis den så også lige havde optisk drev.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:39:34
Svar/Indlæg:
2145/218
#19 næ ikke et tæske hold dem er jeg ikke den store tilhænger af da jeg selv fortrækker at klarer problemerne hehe.

Tænkte bare lidt på om man måske kunne lave en indsamling bare for at være flink, jeg ved hvordan studerende har det min kæreste er også studerende og var det ikke for mig manglede hun både laptop og alt muligt andet.

Tænk på det 600 bruger giver en 10.- det er et nyt 32" tv

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:43:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #25

Ej for satan da. Det ville hverken min kæreste eller jeg kunne tage imod. Endsige hvad ville det ikke betyde i formel henseende. Så nej. Selvom det er en aldeles smuk tanke, så kan jeg ikke stå inde for den 😳

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:44:58
Svar/Indlæg:
2335/16
Den er jeg sgu med på 😀

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:46:00
Svar/Indlæg:
2335/16

Pjat med dig. 😀

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 09:57:40
Svar/Indlæg:
2127/11
Hvor gammel er de to piger Allan? Forældrenes forsikring dækker - så vidt jeg ved - altid indtil de fylder 21. Er der noget at hente der?

Jeg er selv studerende, og har indtil lidt før nytåret ikke haft en indboforsikring. Det er fandme mange penge, når man er på SU. Jeg blev bare så tilpas træt af at være glad når jeg kom hjem, og der ikke havde været indbrud. Til gengæld.. Jeg havde ikke oppedaget #15's forslag, og sidder for noget nær det dobbelte af hvad GF tilbyder. Dem skal jeg da lige ha fat i. Det er i hvert fald et voldsomt godt tilbud, er du da så færdig!

Jeg føler med dem. Det må være så freaking ubehageligt, at andre har rodet ens ting igennem, og vandret rundt i ens hjem. De mistede ting gør det så ikke en skid bedre.

Den koldblodighed hvormed forbrydere nu om dage skider på andre menneskers følelser er skræmmende. Skræmmende, og vredefremkaldende i et omfang det er svær at sætte ord på. Sammenholdt med politiets indsats, stiger min forståelse for dem der selv ordner sagen. Men de skal vel prise sig lykkelige for, at de "kun" blev udsat for indbrud. Hjemmerøverierne, hvor folk er hjemme, er sateme grumme. Mennesker der gør den slags, mener jeg ikke har ret til at eksistere at all.

Jeg håber de kommer godt ud af denne lausige situation.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 10:01:53
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #28

Arh... Den går nok ikke. Selvom det er en smuk tanke 🙂

-> #29

"Desværre" er de begge over 21 🙂

Og ja. Det er sgu mange penge at hive ud af et i forvejen stramt budget. Min kæreste mistede også fødselsdagsgaver for over kr. 2.000,- Hun er meget ked af det. Uret var hun til gengæld enormt glad for at finde igen. Så det er jo altid noget at de ikke tog det.

Enig. Så længe der ikke er sket dem noget, er der "kun" frustrationen tilbage, over at man ikke kan gøre så meget andet end at hjælpe lidt til.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 10:06:42
Svar/Indlæg:
2145/218
Som sagt det var også bare et foreslag da jeg personligt ikke ville have nogle problemer med at give en tier til et godt formål eller en 50 da jeg som sagt ved hvor svært det er at være studerende.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 10:10:29
Svar/Indlæg:
2127/11
Surt show med alderen. Men det var da et forsøg værd 🙂

Frustrationen er også rigeligt, selvom i jo i grunden skal være glade for at være sluppet med den. Til gengæld tror jeg at der er mægtig megen ide i at forsøge sig med lidt primitiv tyverialarm. Du kan vel selv strikke et kreativt system sammen, hvis jeg kender dig ret 😛

Mht indsamling: Udmærket ide #25. Jeg forstår dog godt Allans forbehold overfor ideen. Men bliver det til noget, er jeg da også mand for at smide lidt håndører til de to piger.

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 10:17:32
Svar/Indlæg:
3577/353
Jeg betaler 1300 om året i indbo forsikring så er der rejse- glas/kumme forsikring med os, kan ik lige hiske det hele

så det er lidt over 100 kr om måneden,
så kommer der self ulykkes forsikring oveni 😐

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 10:28:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #31 + #32

Som sagt. Det er en flot tanke, men det kan ikke lade sig gøre, desværre 🙂

-> #33

Jeg har lige tjekket hos DJØF (hendes "fagforening"), der har de en ret billig forsikring til studerende. Den koster fra kr. 140,- pr. kvartal. Det lyder som meget af det samme, med en forholdsvis lav selvrisiko.

Computeren og TV'et er mig ligemeget. Computeren var så gammel, at hun nok ikke havde fået noget ud af det alligevel og TV'et kostede heller ikke just kr. 15.000,- Så det var nok også begrænset hvad hun fik ud af dét.

Bare man kunne forsikre sig imod stupiditeten ved ikke at tage backup af dokumenter, netop i tilfælde som dette *suk* 😐

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 10:37:03
Svar/Indlæg:
2127/11
"Den koster fra kr. 140,- pr. kvartal"

WTF!?! Jeg må ha set nærmere på forsikringsmarkedet. Der er stor besparelse i udsigt 😲

Mht forsikring mod manglende backup: Ja sådan en kan man ikke købe, uanset pris. Men sørg da for at hun får brugt en online service, og en usb stick fremover. Så meget bør man altså kunne samle sig sammen til 😉

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 10:48:00
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #35

Det' jo det. Men du kender godt undskyldningen, man "glemmer" at få det gjort. Jeg er, efter mangt en mistet større opgave dagen før aflevering, blevet en anelse paranoid og frygter derfor indbrud, terror, atomnedfald og brand. Så jeg kører med flg. model:

1: Shadowcopy lokalt på computeren, daglig check-up.
2: Backup på ekstern diske, check-up en gang om ugen.
3: Backup på eksterne diske, check-up en gang om måneden.
4: Backup af mest vitale data (såsom udvalgte billeder, vidoer osv.) på CD - årligt check.
5: Backup af samtlige data på eksterne diske hos mine forældre, årligt check.

Så selv hvis idioterne skulle komme hjem til mig, ville jeg kunne gå i hvert fald et års tid tilbage, i værste fald. Det giver en vis tryghed, men det kunne jo være, et præmieskuddet lå på skrivebordet og man ikke nåede at få taget backup.

Derfor elsker jeg de der automatiske dimser i Vista/Windows 7, som selv klarer den slags ❤

sjoestedt

Overclocker
Tilføjet:
09-03-2009 10:55:41
Svar/Indlæg:
504/116
#0 Puha det er bare så sur r*v som det kan blive - føler med hende/dem.

Har selv haft to indbrud på to år og fået rippet hele biksen og har i dag ikke et digitalt liv fra før 2006. Klog af skade lærer man at backe up, men sørgeligt SØRGELIGT at alt man lavede på HHX, billeder etc er pist væk + at andre måske har haft fri adgang til det hele.
Synes nu self at indboforsikring er et must også til 1300-1500 om året. Hvis man bor i et højrisiko område som mig er det sgu rart at få udbetalt 25 kilo, når der nu er nogen der er for dovne til at få sig et ordenligt arbejde.

Bare lidt kærlighed herfra 😛 ❤

PS. til backup af de vigtigste ting bruger jeg Mesh fra MS. 5 GB fra en eller flere foldere bliver automatisk syncroniseret med MS servere og kan igen sync med flere forskellige pc'er. Nemt og gratis.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 11:10:04
Svar/Indlæg:
2127/11
"frygter derfor indbrud, terror, atomnedfald og brand"

Jamen så skulle de fleste muligheder da også være dækket ind. Dog vil jeg anbefale at tage oversvømmelse med i biledet, global opvarmning og alt det der 😉

Jeg er slet ikke så metodisk som dig. Men jeg har så heller ikke mistet så mange data. I mit tilfælde bliver vigtige dokumenter uploadet online, smidt på en usb stick, og ligger så også på en eller begge pc'er.

Men når ellers jeg får nosset mig sammen til at købe mig en nas, agter jeg at sætte en backup ting op, og smide skidtet på skiver der gemmes væk hos familien. Jeg er så heldig, at langt det meste af det jeg laver, til hver en tid vil kunne findes online igen. BSCW og andre interessante tools søger for den slags. Så behovet er ikke så voldsomt.

Ups, time to go. Uni kalder.

JAJackson

Overclocker
Tilføjet:
09-03-2009 11:28:18
Svar/Indlæg:
134/21
Hej NoNig + resten

Utroligt surt med indbrud, jeg føler med dig! Tro mig!

Havde selv uindbudte gæster i huset før jul, de snuppede min nye Novabook Raptor, 2 stk spejlrefleks med div linser og tilbehør, diverse småting i indkøbte julegaver MEN det værste var det digitale videocam. Harddisken var ikke blevet tømt siden jul året før. Der manglede 1 års film af tvillingernes andet leveår. Det gjorde nas. 😩
Det hele blev heldigvis erstattet, men nu tager jeg backup med jævne mellemrum!

Jeg vil dog opfordre ALLE til at gøre en aktiv indsats mod at købe "lune" varer. 😲 Ved "at lægge det døve øre til" når vi hører andre gøre det, eller selv købe dem, opfordrer vi jo indirekte til at tyvene fortsætter. Hvis der ikke er nogen til at aftage varerne, er der heller ingen som stjæler dem. At det stopper, er utopi, men det kan helt sikkert begrænses.

sko

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 12:02:32
Svar/Indlæg:
1954/464
hej

jeg føler med dig, og din kæreste og veninde..

tyveri er en helt ufattelig latterligt..

men helt seriøst...hvorfor ikke have en indboforsikring..

en indboforsikring skal man også have, for at have en ansvarsforsikring, hvilket man ikke længere er dækket af når man bliver 21.

og en ansvarsforsikring er en nødvendighed som glemmes af mange.

dette skal ikke forståes som om jeg ikke forstår at det er bittert det der er sket, for jeg ville have det på samme måde.

men glem ikke indboforsikringen.

Det kan ALDRIG betale sig at spare den væk

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 14:28:56
Svar/Indlæg:
4263/107
Kom med noget konstruktivt, eller lad være med at poste. Ligegyldigheder og pegen fingre, hører ikke hjemme her på siden.

Philipsp

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 15:33:27
Svar/Indlæg:
886/35
#36 Hvorfor ikke en fuld backup en gang om måneden :) ?

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 16:50:07
Svar/Indlæg:
1915/57
#20 det kan jeg love dig for at tyven gider. Jeg havde mærker på den dør der blev brudt op. 😐

cineman

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 17:24:55
Svar/Indlæg:
1297/50
#20 Ellers får det tyvene til at tænke der må være noget godt at stjæle!. Siden der skal alarm op.
Er så fucking træt af folk med dårlig moral. Tænker på de fleste kriminelle her i blandt indbrudstyve.
Man kan selv gøre lidt for at undgå det. Har en trådløs fastnets tlf som jeg sætter baby alarm til når jeg ikke er hjemme, og hvis der kommer den mindste larm i hytten ringer den min mobil op og den koster ca 1000 kr så det er ikke det vilde for at beskytte sig lidt(ved godt det ikke kan rede hele verden).
Jeg forstår dig 100% mr NoNig og skal da gerne melde mig til dit tæskehold hvis du finder dem som har gjort det.
Kan kun sige endnu engang stop med at købe hælervare(til jer der gør) Der vil altid være tyveknægte så længe der er folk der køber deres tyvekoster.
Ps husk også at vi pt har frit spil for tyveknægte, da politiet stort set ikke kan overskue dette felt. Dog er de begyndt at vågne lidt da næsten de fleste tyverier er flyttet over til private. Efter mange steder har lukket penge tanke o.s.v.

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 19:17:05
Svar/Indlæg:
1915/57
#45 problemet er også at flere og flere tyve kommer øst fra.

Førhen vidste politiet at det var den lokale misbruger og de vidste lige nøjagtig hvor de skulle henvende sig.

Det ved de ikke mere.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 19:40:44
Svar/Indlæg:
2872/90
#0 føler med dig.. Indbrud er noget af det væreste.. Det er seriøst er virkelig noget af det laveste man kan lave indenfor kriminalitet efter min mening. Skal man lave noget kriminelt så lav noget ordenligt.. sådan har jeg det..

Laver man et gennemtænkt kup i en bank. feks. røver 10 bankbokse i bankens åbenings tid uden de opdager det. Lidt Respekt der alligvel.. Smadre du en rude og stjæler en playstation og tjener 200kr. JA så er der vel en grund til vedkommende har en nål i armen..

Ik for at være kloge åge men ha altid en forsikring. Man for ALDRIG sinde ting igen. Politet opklare så sjællendt et indbryd.. Og når de endelig fanger en indbryds tyv så er han ude dagen efter. OG DET ER ET FAKTA. NØj ja med mindre han for en traks dom..
Vi fangede en indbryd tyv som lavede knæk i mine forældres nabos hus. klokken var 1 og det var i juni månedet.. Jep en junkie som i var ret skarp nej. De havde en alarm som gik i gang mens han var inde i huset. fangede ham 100m fra huset. Vil lige indformere naboen har kassen. Hva havde spadet taget. en ps1 😀 .. tog han smukker nej. Noget af alt det B&O nej.. En skide ps1.
Når men han blev fanget og røg i politiets varetægt. Kunne desværre ik give ham en røvfuld da min far var der. Men pointen i historen junkien blev taget 2 dage efter for et indbryd 50m fra vores hus af. og en uge efter blev han taget igen.. Ja manden var sgu ik helt skarp. Men hvor mange junkier er det.. 🙂

Når ja Husk en indbor forsikring.. Man for ALDRIG sinde ting tilbage. Politiet gør jo intet for at skaffe det tilbage og de har heller ik de store chancer for at opklare indbrudet selvom de gjorde..

JAJackson

Overclocker
Tilføjet:
09-03-2009 19:42:50
Svar/Indlæg:
134/21
Men politiet gør heller intet for det!
Jeg ringede da jeg opdagede indbrudet hos os, en lørdag aften kl 23. De kom, kiggede og optog rapport. Ikke noget med fingeraftryk eller noget, der var ellers rig mulighed, da tyven havde pillet listerne af fire vinduer før at han kom ind...
En uge senere fik jeg brev fra politiet, siden har jeg intet hørt...

Simon

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 20:01:30
Svar/Indlæg:
485/31
NoNig føler med dig det rigtigt ærgeligt folk kan tage ens ting ødelægge dem, det er slemt, men når det handler om billeder og videoer så er det stortset uerstatteligt 😩 Folk er svin og politiet er jo ikke de hurtigste,
selv når man løber over til en betjent og beder om hjælp, kan man opleve de siger vi har ikke tid til dig, det oplevede jeg et par weekender siden 😩
Det en ringe trøst men tror alle her på HWT føler med dig, især i disse tider hvor Danmark er helt ude i tovene .....

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 21:20:29
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Jeg, og min kæreste, takker for den positive respons og udbredte medfølelse. Det er sgu bare så frustrerende, at der findes folk som ikke kan kende forskel på "dit" og "mit" (og nej, vil ikke ud i en længere TPB diskussion nu).

Hvorom alting er. Damen og jeg har siddet og glugget på laptop til hende. TV'et må vente, da skolen er vigtigere end at se 'X factor'. Vendinden kunne få lov til at beholde sit 21" CRT Prosonic, så de kan i det mindste stene TV sammen.

Prismax. er kr. 6.000,- og meget gerne under.

Idéer:
MSI VR220
MSI PR201
Lenovo 3000 V200
Toshiba R500 (så ville jeg gerne give spytte lidt i kassen, så hun kunne få en fin bærbar)

Den skal blot være tilsvarende (og gerne bedre) end flg. konfiguration:
Pentium M 740 (1.73 GHz)
1 GB DDR-RAM (2x 512 MB)
GMA950
12.1" (1280x800)
- En MSI MS-1012 (s260)

Selvfølgelig må der gerne være optisk drev og gerne lidt "lir", men det er stort set kun optisk drev der er et krav. Jeg tror ikke, at webcam, mikrofon osv. er voldsomt vigtigt. Hun kan strække sig til en 13.3" skærm, men ikke større, da hun er ret afhængig af mobilitet, vægt og ikke mindst batteritid. En for stor computer får lov til at stå derhjemme, og så bliver den ikke brugt.

Personligt, så er jeg ret lun på PR201 og R500. Men de er lidt dyre. Bedste bud, pt. er nok VR220. Men forslag modtages meget gerne også inden for denne uge 😳

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 21:36:31
Svar/Indlæg:
5750/124
#49 kunne se i vores Aldi avis der var en netbook (som vist nok havde optisk drev) til 2799, fra Medion... kunne være noget 😳

#46 den med at tage tyven er altid godt 😀 Har hørt fra min far (som vist nok kender ham der var med til det), at der var nogle som tog en junkie på et tidspunkt, lige da han var på vej ud! De tog ham, ringede til politiet (havde måske lige rigeligt hårdt fast), manden dør i deres varetægt. De bliver sigtet for uagstomtmanddrab, men bliver frifundet, da de kun forkortede hans live med FUCKING SØLLE 4 TIMER! 🤣 Det synes jeg er god stil af det danske retssystem 😳

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 21:48:05
Svar/Indlæg:
5224/222
#50 Hvordan i alverden kunne de finde frem til de præcise 4 timer?

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 22:06:13
Svar/Indlæg:
3943/44
Den nævnte forsikring ved GF har jeg men har endnu ikke haft brug for den - men GF har et godt rygte. 750 i selv risiko og ingen sum (nej dit Van Gogh maleri vil de ikke dække)

Jeg bor heldigvis helt ude ved en meget trafikkeret vej (træls på alle andre punkter) så det holder tyvene væk. - og det er faktisk også ved at være et år siden der sidst var indbrud på kollegiet - har kun været to siden vi har fået lavet vores terrassedøre, de kunne åbnes på under 10 sek før med en skruetrækker (siger rygterne) og så kommer G4S også og går patrulje. (i modsætning til vores gamle vagt selskab)

Men tyvene har jo heller ikke nogen grund til at komme ud til os, når der er andre kollegier hvor naboerne ikke engang ringer til politiet når de ser et indbrud... de har været udsat for at der i julen var et vindue der var pillet ud i tre dage inden en fra kollegiet kontoret valgte at gå en tur der ude bare for se hvordan det så ud... naboerne havde godt nok opdaget indbruddet, men havde ikke gjort noget...

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 22:08:50
Svar/Indlæg:
4230/89
den kommer egentlig meget belejligt denne tråd, da jeg selv står og skal flytte sammen med en kammerat her d.1 april... så en inboforsikring er helt sikkert et must 🙂

#51 blodprøve!? 😛

Simon

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 22:24:18
Svar/Indlæg:
485/31
Mentos3 er du sikker på at de Slog ham ihjel og han ikke bare lå på ryggen og brækkede sig til døde set før XD

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2009 09:55:11
Svar/Indlæg:
5750/124
#51 det viste obduktionen 😉 Han var på så meget dope, og i så dårligstand, at han havde været død, senest 4timer senere... tror rent faktisk hans lever var stået af osv...

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2009 10:05:02
Svar/Indlæg:
5224/222
#55 Så var det jo nærmest en god gerning 😕

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2009 15:06:07
Svar/Indlæg:
2872/90
#47 Nu havde indbryds tyven jo nok med 95% sikkerhed hansker på. Så at han havde pillet lister af betyder jo ik der var fingre aftryk..

#50 Haha fedt. Men heldigt de blev frifundet. Det er vist også en af de få gange hvor det danske retsystem virker ordenligt..

#53 jep en inboforsikring er et must... Det lærte min dame på den hårde måde da hun fik stjålet stortset alle smykker, tøj, bærbare, fladskærm, anlæg og sine B&O højtallere ved et indbryd for 6 måneder siden...

Politet gjorde intet selvom min kæreste fortalte dem at det formindelig var hendes x kæreste som stod bag... De hev ham ikke engang til afhøring eller tog fingere aftryk i lejligheden. Det eneste de gjorde faktisk var at være ubehøvligt overfor hende og gøre hende endnu mere ked af det..
Så forstå man altså godt folk tyr til selvtægt fortiden..

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
10-03-2009 15:42:21
Svar/Indlæg:
15982/637
Mulighed for 12års fængsel for at betale med en falsk 500kr seddel.
Mulighed for ½-1års fængesel for indbrud.
Jo jo der er logik i lortet.

Anyhow... så længe der ikke er sket fysisk og psykisk overlast, så to hell with it, ja det er pisse surt og man bliver røv sur., men man er sku mere lykkelig for at slippe udskadt igennem oplevelsen med et oversavet jagtgevær stukket i snotten. Min lillebrors kæreste oplevede væbnet røveri i den Guldsmed forretning hun arbejdede i for to år siden.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2009 16:55:49
Svar/Indlæg:
2959/206
Undskyld hvis jeg missede det.. Men hvilket kollegie var det? Min søster bor selv ude på Ravnsbjerg kollegiet.. Kunne personligt aldrig selv finde på at flytte derud.

Min gamle roomie jeg boede med på efterskolen flyttede derud, der gik ikke længe før hans PS3 var blevet stjålet..

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2009 23:31:05
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #59

Du missede det ikke, for jeg har ikke skrevet det... tror jeg.

Anywho.

Det er Damagerkollegiet i Viby. Der har været i alt 5 indbrud i uge 10. Ikke en eneste gang har politiet været der. Det med fingeraftryk osv. er vist lige CSI:Miami nok til lille DK og da slet ikke nok når det er et kollegieværelse.

Men kollegianere er nemme at stjæle fra. Det er jo oftest blot et enkelt værelse med alle tingene. Man skal ikke rode et helt hus igennem for at finde computer, TV osv.

*suk*

At folk kan få sig selv til det. Det svarer jo til at hugge brød fra en tigger, fordi man selv er sulten. Det holder jo ikke :no:

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2009 00:36:27
Svar/Indlæg:
1762/50
Hej Allan.

Uden at have læst hele tråden er jeg utrolig ked af det hører du/i har været igennem. Jeg må sige at jeg går selv med tanken HVER eneste dag, når jeg kommer hjem, der er ligesom sådan en (YES! 😀) følese hver dag jeg kommer hjem og jeg ser det hele står her.. Bor jo som bekendt selv på et lille kollegie værelse, hvor indbrud også er forkommet et par gange.

Jeg håber på snart at finde et nyt sted selv, godt nok hjælper det ikke din situation, men hvis du finder de skyldige, kan jeg sige dig at jeg hastigt smider bilen i gear og kommer over til det mørke Jylland og hjælper til! 😉

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2009 00:41:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #61

Ha ha. Det kunne være for fedt med 200 semi-vrede nørder, der leger tæskehold over for en flok rockere 😛

Men, det går nok. Det største irritationsmoment er nok kærestens tabte data og ikke mindst hele det psykiske efterspil, hvor de nu atter en gang går og føler sig utrygge ved at forlade deres eget hjem. De var på kollegiet, mindre en 100 m væk, da det skete, og de var kun væk en times tid.

De kunne lige så godt have låst sig ind, mens tyvene stadigvæk var der. Skræmmende tanke.

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2009 00:45:55
Svar/Indlæg:
1762/50
Nemlig. Der skete nogen ligende her hvor jeg bor. Situationen er også bare forfærtelig hvis man kigger på det psykiske efterspil som du selv siger.

Her var der faktisk et par stykker jeg kender der lukkede nogle ind på kollegiet, da der var fest på en af køkkenerne, herefter var de personer der var kommet ind gået fra dør til dør og taget alt hvad de kunne læsse bilen med ☹

"Heldigvis" bor jeg på 1. sal, så føler mig lidt mere "sikker" der. For der blev taget en del nedeunder. Det er sku ligesom med så meget andet, vil man ind så kommer man ind. Men damn.. intet kan man gøre, er bare ked af det skulle ske for jer 😕

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2009 01:02:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #63

Nu bor vi "heldigvis" ikke sammen. Men enig. Er fandme glad for at tyvene ikke kiggede forbi hér 😐

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2009 05:30:26
Svar/Indlæg:
4156/111
Åh ja, den der magtesløse følelse tror jeg at jeg kender bedre end nogen anden...

Indbrud er på ingen måde det værste 🙂

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2009 05:55:14
Svar/Indlæg:
1915/57
#60 det er ikke kun på kollegier. I mit hus tog politiet heller ikke aftryk. Der kom en mand og han lignede en blanding mellem en nyudlært betjent og en russisk mafioso(det er uden pis) og han gik bare rundt og kiggede og sagde næsten ingenting.Han startede med at vade direkte ind på mine nyhøvlet fyr gulve med store grimme beskidte politi støvler på(det regnede den dag) OG Det virkede somom at han bare skulle have tiden til at gå så han kunne sige at han havde været der.

Ikke noget med at berolige "kunden" eller noget som helst. det virkede så amatør agtigt så det gjorde helt ondt. 🙂

ShowRespect

Overclocker
Tilføjet:
11-03-2009 10:17:59
Svar/Indlæg:
182/8
Det er forbandet sådan noget, har sgu ondt af din kæreste :'-(

For at det ikke skulle være nok så kom en af mine kammerater rimelig nedtrykt i skole i går.
De havde haft indbrud om natten mens de lå og sov! Han bor nede i kælderen og det var der tyvene var kommet ind. Han havde fornyligt arrangeret en fest for 200 så han havde omkring 20.000 kr til at ligge i kontanter. Udover det tog de hans nye Trek cykel, hans parfumer, lidt og tøj og 6 kasser sprut der var tilbage fra festen...
Tingene kan han få fra forskringen, men pengene (som han selvfølgelig skulle have sat i banken) får han ikke erstatning for ☹

Personligt synes jeg alligevel det værste er at de har gået rundt inde i huset, mens han lå og sov få meter derfra. Noget andet underligt var at det kun var hans ting der var taget, i det at der lå andre værdier og en velbevæbnet bar det samme sted.

Man tænker jo unægteligt at det er nogle tæt på ham, som har vist han havde det til at ligge... forpulet.

Så hvis i kender nogle i Århus området der pludselig har en ny cykel, og en masse sprut, så giv lige et tip ;)

Bam4k

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2009 11:11:07
Svar/Indlæg:
685/107
ej ej ej.. det er sgu en trist nyhed og få.. Føler meget med din kæreste og hendes veninde.

Det er aldrig rart og komme hjem til sådan noget og jeg kan udemærket forstå hun er lidt ubekvemt over for situationen.

Tåberne/tåben har formentlig været i lokalområdet og holdt øje med om der var nogle der smuttede fra deres lejlighed og så slået til når det sker.

Jeg må dog sige at jeg syntes det er en lidt dårlig undskyldning at det er småt med penge så hun ikke havde råd til en indbo.
Den koster altså ikke meget mere end 100 kroner om måneden, og hvis hun havde råd til at købe nyt tv burde hun nok også kunne afsætte det til at sikre det, eller som minimu vente til hun havde råd til det imo 😕

Det er ærgeligt det skal være sådan, men sådan er verdenen nu engang nu til dags.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2009 11:21:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #66

Nederen 😐

-> #67

Fuck hvor vildt! 😲

-> #68

Hvis du så sammenholder selvrisiko, årlig ydelse og værditab (ifølge forsikringsselskabet), så ville en forsikring ikke have givet hende/dem mere end et par tusinde. Selvfølelig, ja. Det er et par tusinde, men det dækker ikke tabte data og psykiske mén.

Bam4k

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2009 11:58:05
Svar/Indlæg:
685/107
Det koster ca 1500kr om året at indbo forsikre 360.000 med 0 kroner i selvrisiko hvis man lige laver en hurtig beregning inde hos fair forsikring.

Skriver det også bare fordi du sætter det op somom det er meget dyrt at have en indbo forsikring i dit første indlæg.
Desuden hvis hun har haft indbrud allerede 1 gang lige efter hun var flyttet ind var det første jeg ville investere i var da en forsikring hvis jeg vidste jeg skulle have noget af værdi liggende.
Og selfølgelig hvis man sammenholder det med årlig ydelse og værdi tab vil det måske i længden ikke kunne betale sig, men nu siger du jo at hun mistede et sprit nyt tv, samt et fint ur du har givet hende.
Det kan ikke have mistet meget værdi endnu, så der burde hun da kunne have fået dækket (men man kan jo altid være bagklog)

Men nej det dækker desværre ikke de psykiske mén og tabt data, men det gør det jo ikke for nogle (hermed ikek sagt at det er retfærdigt på nogen måde).
Det er sgu en underlig fornemelse at der er nogle der har været inde hos en og rode rundt i ens mest private ting. Meget ubehageligt, kender det kun selv alt for godt 😩

Men håber da hun kommer sig over chokket hurtigt.

hilo

Superbruger
Tilføjet:
12-03-2009 21:32:23
Svar/Indlæg:
525/25
tttttttttøøøøøøøøøøøøøsssssssssssssseeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrr

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 21:33:45
Svar/Indlæg: