Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 01:28:40
Svar/Indlæg:
23132/740
Lørdag morgen.
Jeg vågner i Hannover med uanmindeligt ondt i hovedet efter gårsdagens tur i Bierhalle, en fandens til god fest (yderligere detaljer er unødvendigt). På min lille Motorola mobiltelefon ligger en ulæst besked. Klatøjet og ølsulten, tjekker jeg beskeden. Den tikkede ind kl. 2, selvsamme aften. Den er fra min kæreste, der fortæller, at hun og veninden havde haft indbrud om natten.
De havde siddet hjemme, hele aftenen, og var gået i kollegiebaren en times tid til halvanden. Da de kom tilbage, var venindens vindue brudt op. Der manglede min kærestes TV, bærbare computer, to Bruce Springsteen billetter. Inde hos veninden havde de nakket et sengetæppe (formodentligt til TV'et) samt min DVD-serie "Lost" (sæson 1-4, købte dem, og lånte dem til veninden lige inden jeg tog til CeBIT 2009) og en række andre mærkelige småting, såsom vandrestøvler og en pakke Mariekiks.
Ikke alene er det skummelt, at indbrudstyvene var "heldige" nok, at ramme tidspunktet hvor de var ude af lejligheden. De har tilsyneladende følt sig sikre nok i deres sag, til at pænt pille kablerne ud, til henholdsvis TV og computer, foruden at tjekke damernes tegnebog igennem for kontanter og lige nappe hendes ur på kommoden. Venindens laptop står hjemme hos mig, heldigt nok.
Selvfølgelig er det dejligt, at hverken hun eller hendes bofælle kom noget til. Hendes 32" Philips LCD kan jeg forstå, men hvorfor skulle de stjæle en gammel smadret laptop, og min DVD-serie "Lost", sæson 1-4. Havde lige købt dem. Sådan nogle spaderedefuglesjatpissende idioter.
Og hvis det da ikke bare var dét, men at min kæreste har mistet sine dokumenter, billeder, musik osv. De tog kraftedermig også hendes ur (Skagen), som hun fik i julegave af mig, foruden to billetter til koncert med Springsteen, som var hendes mors fødselsdagsgave. For da slet ikke at nævne lillesøsterens fødselsdagsgave til ugen efter.
Nu sidder jeg så og ser på laptops, fordi jeg har pisseondt af hende, og ved at hun ikke kan undvære den (dem af jer, der studerer på uni ved godt hvorfor). Derudover, så har hun arbejdet hele sommerferien for at spare op til det her møglækre TV. Og sidst men ikke mindst, så havde hverken hende eller veninden indboforsikring, eftersom pengene er lidt små hos os studerende. Veninden har bare rigtig dårlig samvittighed over, at have mistet mine DVD'er, eftersom hun ved, at jeg er ret emsig med den slags. Men jeg kunne ikke være mere ligeglad med de skide film. Så længe de ikke kom noget til...
- Men jeg er pissetræt af det, på min kærestes vegne, at hun har mistet ALT hvad hun havde af digitale minder, noter og musikalsk underholdning. Hvad værre er, så havde de indbrud 14 dage efter de var flyttet ind, og nu her, år senere, var de endelig begyndt at føle sig trygge igen.
Hva' helvede fejler de mennesker der gør sådan noget hér?! Studerende har i forvejen ikke særligt mange penge at gøre med, og når ikke en gang politiet gider at lette deres fede røv for at komme herud, føler man sig sgu endnu mere magtesløs.
Selvom jeg ikke er en voldelig person, så er min bedste beskrivelse nok bare, at jeg har lyst til at finde de her mennesker og gå Hulk-amok. Har de slet ingen anelse om, hvilket spor af fortvivlelse og skræk de efterlader sig? Det tog både min kæreste, og veninden, flere år at komme sig over det første indbrud. De har, i løbet af ugen, haft mere end 5 indbrud her på kollegiet, og... arh men.
Jeg er bare harm og alting lige nu, og sikkert også et par dage ud i fremtiden. Så jeg vil, på det kraftigste opfordre jer til at tænke to gange, inden I trykker "tilføj svar". Ikke bare i denne tråd, men i hele forum.
... Jeg er i et fucking PISSEDÅRLIGT humør i tiden og lunten er kort. Så er I advaret.