Kan man undgå ban i spil på den her måde?

Diverse d.  09. marts. 2009, skrevet af Schmidter
Vist: 839 gange.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 18:44:11
Svar/Indlæg:
155/75
Hej! :=)

jeg ville høre da jeg har set at man som ekstra ydelse på fullrate kan købe det som hedder en 1 offentlig IP-adresse. Vil det så sige at man får en ekstra ip adresse, så man kan vælge den nye, og så kunne spille på servere eller i spil hvor ens normale ip er banned? :)

Link til Fullrate ekstra ydelser: http://www.fullrate.dk/privat/...
slaske6

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 19:03:07
Svar/Indlæg:
1571/39
kommer an på hvilke spil vi snakker om 😳

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 19:13:23
Svar/Indlæg:
2335/16
He hvis du er bannet er der jo nok en grund til det, 😛
men du får EN fast ip,det er ikke sådan at du kan side og skifte ip hvis det er det du mente med det. 😉

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 19:24:04
Svar/Indlæg:
5891/423
#0 _Nej... En offentlig betyder fast, dvs. at hvis du er bannet, så er det god nat 😛

CF

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 19:25:15
Svar/Indlæg:
4689/105
Hvis vi snakker CS og andre spil over Steam, så er det ens Steam account der bliver bannet, så der skal man have en ny account før man kan komme ind igen.

Ved ikke hvordan det virker med andre spil.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 19:36:47
Svar/Indlæg:
155/75
Det er Diablo... Har været temp banned hele dagen, og havde nogle ting jeg skulle ordne i det :D

Tidligere havde jeg en dynamisk ip adresse. Dengang kunne man bare lige selv vælge en ip, og derefter lade den selv hente ip adresse, hvorefter jeg kunne spille igen :P

jeg har jo allerede en ip fra fullrate, og hvis man købte en ved siden af, ville det så virkeli gesom dengang jeg snakkede om vhor jeg bare kunne gøre det? :)

og ja grunden er at jeg har logget for mange gange ind i spil på en time... bar fordi man prøver finde ting bliver man bannet en hel dag, eller mere :S:S:S

det så langt ude :(

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2009 19:56:56
Svar/Indlæg:
1107/258
jeg blev også bannet fra Diablo 2 pga maphack, hey hvem kunne vide den var outdated ^^ det er dog 1-2 år siden. men installerede det igen her forleden og den er åben igen hehe :D skal jo lige ind i det igen til nr 3 kommer hehe,

men jeg har aldrig kunne komme ind fra selv andre ip,

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2009 20:20:58
Svar/Indlæg:
155/75
Okay det har jeg kunnet... var super nemt da vi havde variabel ip adresse...

haha ja jeg er også blevet banned på grund af maphack, så det bruger jeg ikke mere :D men det var bare så nemt med det, ku godt savne det, hehe :p

Diablo 3 kommer til at ROX for vildt tror jeg :P hehe :D

Jeg skkulle måske prøve at se om jeg ku huske min gamle account, kunne være mine ting osv stadig var der :D

slp^

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2009 02:24:05
Svar/Indlæg:
321/99
sluk og tænd dit adsl modem? Det vil vel hente en ny ip, når du ikke har fast ip.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2009 04:32:45
Svar/Indlæg:
1972/260
Schmidter - Når du bliver bannet er det din din cd-key der bliver registreret og din accounts bliver lukket. Men på temp ban er det kun ip'en der bannes og er ret sikker på fullrate kunder køre med fast IP. Er selv fullrate kunde. :)

Første gang man bliver bannet vare som regel 1 måned derefter kan det blive permanent.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2009 07:00:20
Svar/Indlæg:
155/75

Har jeg prøvet, jeg har med det her abonnement statisk ip. Det var med et abonnement vi havde hos mine forældre nogle år tilbage man kunne det.

#9 Det var kun en temporary ban, den er ovre nu. Er kun blevet banned en gang helt ved brug af mh. Fik aldrig set om jeg kunne gå ind på accounten igen, det nogle år siden, og kan ikke huske mit brugernavn :D hehe :)

Men #9. Ved du så om hvis man bestiller den der offentlige ip som ekstra ydelse, at man så kan vælge imellem de to, sådan at man kan undgå ip ban, som hvis man havde en variabel ip adresse? :)

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2009 07:17:14
Svar/Indlæg:
6531/410
Når man snakker online spil hvor der snydes burde det altid være den key folk bruger der bannes.

Nej det kan man ikke ipén frigives først efter langtidt slukket mener det er 24 timer.

sail

Overclocker
Tilføjet:
10-03-2009 08:44:42
Svar/Indlæg:
306/21
Hvis du har en anden mac adresse du kan registerere til din fobindelse burde det give en ny ip, uden du behøver at slukke i 24 timer.

- man kunne også bare la være med at snyde :)

Hakankitir

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2009 08:48:39
Svar/Indlæg:
714/95
Snyd er kedeligt, 😎

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2009 09:50:07
Svar/Indlæg:
155/75

Hvordan registrerer man sig til en anden mac adresse?... Har afprøvet programmer, som skulle ændre min mac adresse, men de virkede heller ikke.

Jeg har ikke snydt, andet end jeg har logget ind i spil mere end 20 gange på en time, ikke brugt nogle hax eller noget som helst... :(

* I diablo kan man blive banned hvis man logger ind for hurtigt eller for mange gange i tmen

slp^

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2009 09:59:01
Svar/Indlæg:
321/99
Så blev jeg det klogere..

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2009 10:17:45
Svar/Indlæg:
2335/16
Brug et andet net kort 😉
Og læs hvad jeg skrev i #2 du kan ikke side og skifte imellem IP'er du har EN ip færdig slut,uanset hvad du vælger.
Forskellen ligger bare i at en offentlige ip har du den fast efter som du betaler for den,også når modem har været slukket i 24 timer.
Det er faks.hvis du har en hjemmeside eller du hoster spil du med fordel kan bruge en fast ip.

Så glem alt om at side at skifte imellem 2 ip'er sådan forgår det ikke. 😉

sail

Overclocker
Tilføjet:
10-03-2009 10:57:54
Svar/Indlæg:
306/21
jeps brug et andet netkort, der er vel typisk 2 net udgange på de fleste mobo i dag, ellers kan du jo kommet et gammelt pci kort i eller hva du nu ellers har. Ved at registerere den ny mac tvinger du den jo til at give dig en ny dynamisk ip eftersom den gamle var tildelt den gamle mac.

og det lugter jo langt væk af pindel-bot 🙂

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2009 12:05:28
Svar/Indlæg:
155/75
#17 Jeg bruger ikke pindle bot! :)

Denne løsning du kommer med, virker ikke. Jeg har nemlig haft prøvet at have en kammerat hjemmes hos mig, og hvis vi fik realm down, var det hose begge = vi havde 2 netværkskort sat til på samme tid. Så det er ip adressen fra selve selskabet som bliver banned, ikke den som routeren giver til os.

Dette ville nemlig kunne løses såfremt jeg fik flere ip adresser fra selskabet. Sådan at jeg kunne skifte til den ip som ikke er banned. Ligesom jeg gjorde dengang da vi havde dynamisk ip hvor vi fra udbyderens side fik en ny ip hver gang vi connectede.

Og derfor jeg tænkte at hvis man købte en ekstra ip fra selskabet. Sådan at man har 2. Så kunne man skifte til den ip som ikke er banned.... Er folk VIRKELIG sikker på at denne løsning ej vil virke?....

#16 Det er jo muligt at skifte ip adrese, da jeg kunne dette blot ved at gøre som tidligere skrevet, dengang vi havde en internetforbindelse med dynamisk ip adresse.

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2009 12:39:41
Svar/Indlæg:
2335/16

Jeg tror du blander en masse ting sammen,jov du får en ny ip hvis du skifter netkort.
Altså med mindre du har købt en fast ip har du stadig dynamisk ip adresse. 😉
Sluk dit modem i 12-24 timer og du burde have fået en ny dynamisk ip eller reset dit modem,det burde også kunne gøre det,er dog ikke helt sikker,men du kan da prøve.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2009 13:35:17
Svar/Indlæg:
5421/53
#19 Mener da ikke man behøver vente i 12-24 timer? Det ville jo betyde at man aldrig fik tildelt en anden IP?

sail

Overclocker
Tilføjet:
10-03-2009 14:11:58
Svar/Indlæg:
306/21
Det vil jo sådan set fint forklare hvorfor jeg fx har haft den samme dynamiske ip i over et år.
Somsagt hvis du registerer en ny macadresse på din forbindelse vil du få en ny ip.
Jeg ved selfølgelig ikke hvordan #0 har konfigurerert sit internet derhjemme, og det er klart nok at hvis hans router bliver ved med at fortælle centralen at den har den samme mac adresse, så kan du self slutte lige så meget nyt udstyr til som du har lyst til uden at det hjælper en tøddel.
Jeg har fx ikke en router, men en server sat direkte på min fobindelse, og hvis jeg fx skifter netkort, og på den måde macadresse, skal jeg jo logisk nok logge på mit internet igen med brugernavn og pw, og så bliver der frigivet en ny dynamisk ip.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2009 15:35:04
Svar/Indlæg:
155/75
#19 12-24 timer ... det er længere tid en ban, så kan IKKE betale sig ;)...

Jeg blander ikke en masse ting sammen, jeg svarer såmænd bare på det folk spørger mig om, og så forklarer jeg hvordan det hænger sammen.

helt grundlæggende en gang til kort: Jeg får banned min statiske ip adresse jeg har fået tildelt fra Fullrate. man kan så købe en ip ekstra, som hedder offentlig ip, vist nok det samme som den jeg har banned. hvis jeg så kunne skifte mellem dem ville jeg kunne undgå ban, da det er den ip som er banned...

Ja min router tildeler mig en ip adresse, MEN det er en ip KUN routeren tildeler mig, og som ikke har noget at gøre med min "virkelige ip" den som jeg har fået tildeldt at Fullrate... hvis altså nogen derude fatter hvad jeg mener.... :s

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2009 15:36:06
Svar/Indlæg:
5891/423
Der er en grund til man bruger proxyes, når man prøver at lave pis med servere 🤡

sail

Overclocker
Tilføjet:
10-03-2009 15:52:28
Svar/Indlæg:
306/21
mener ikke jeg kan forklare det tydeligere end jeg har gjort, men skal da gerne gøre et forsøg for prins knud.
Du behøver ikke købe en ekstra ip adresse. Er det et kombineret modem/router du har? - har du ikke mulighed for i administrationen af routeren, at angive hvilken mac den skal have, fx clone fra din pc osv? Hvis dit router/modem har ny mac adresse vil du blive bedt om at logge på din forbindelse igen med bruger navn og pw. I forbindelse med dette logon får du ny ip eftersom den gamle er bundet til din gamle mac adresse .. det er ret simplet og kræver ikke tilkøb af alverdens dillerdaller.

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2009 23:48:02
Svar/Indlæg:
1235/80
Hvis du ikke har statisk ip kan du jo via telnet få din router til at bede om en ny ip. Routeren genstarter så med ny ip. Der er flere guides til det på nettet, men husk på at udbydere har en fast "ip-pool" dvs. at du risikere at få en ip som er banned.
Skete for mig for nogle dage siden, selvom jeg har fast ip men der skulle repareres noget på centralen; fik derfor et midlertidigt ip, det viste sig at være banned fra battle.net