Jeg har to OS den ene er vista ultimate x86 som jeg bruger lige for tiden og den anden er en vista home premium x64. spørgsmålet er bare : Hvilken en kan jeg få mest ydelse af og hvad er forskellene?
Home Premium x64 vil kunne allokerer mere RAM, det må et eller andet sted betyde at potentielt vil dette være hurtigst. Men jeg tror ikke der er performance forskel på disse version hvis du f.eks kører 2GB RAM.
Husk på Vista Ultimate hedder Ultimate fordi den har ALLE Vista funktioner.
Home Premium mangler følgende i forhold til Vista Ultimate:
Windows Complete PC Backup and Restore (Det giver sig selv, iøvrigt en rigtig fed backup/restore mulighed, som jeg vil påstå sagtens kankonkurrere med Ghost, Acronis og hvad de nu ellers hedder)
Windows Fax and Scan (Det giver også sig selv)
Remote Desktop Connection (Mulighed for at overtage maskinen vha Remote Desktop Client, maskinen kan heller ikke være medlem er et windows domain)
Windows BitLocker Drive Encryption (Kryptering af HD/partitioner)
Windows Ultimate Extras (Blandt andet DreamScene content og et par ekstra spil)
Flere af de ting man mangler i home premium kan slås til som bla dreamscene 😉
Jeg ville selv klart vælge home pemium 64 bit grundet muligheden for flere ram du køre jo allerede med 4 gb kan jeg se i din profil og med X64 kan du jo se alle rammene 🙂
Oki jeg overvejede vírkelig også at skifte tilbage til premium, men kan man virkelig godt få dreamscene med premium? Det var sådan set pga, dremascene jeg skiftede til ultimate.,
x64 all da way 😀 Med 64-bit kan du afvikle 64-bit software, som i teorien er dobbelt så hurtigt (Processoren kan afvikle dobbelt så lange udregninger pr. cyklus), og så kan du jo også bruge flere RAM... 32-bit vista er da bare en no-go 🤣
Eneste funktion jeg kan bruge ved Ultimate (kører selv med "Business") er nok "Shadow Copy" og automatisk backup - som man også kan slå til under Home Premium 🙂