Skal til at opgradere min PC. Jeg ksal have nyt mobo, cpu og ram. Og så vil jeg gerne til at køre raid 0. Jeg kigger efter best value for money. Ikke det nyeste nye. resten af PC'en er de gamle stykker i min profil.
Passer dette ikke meget godt sammen? Er rammene den korrekte hastighed? Et foreslag til et godt og billigt kabinet er velkomment
Det passer fint sammen, jeg vil dog anbefale dig 2 * Samsung F1 640 GB såfremt du vil køre RAID 0. De yder nemlig super godt i et sådan setup. De ses her: http://edbpriser.dk/Products/L...
Jamen der er jo mange forskellige. Men AM3 er jo det nyeste, og med hurtigere ram (DDR3). Og eftersom prisen ikke er meget højere kunne du jo ligeså godt vælge dette.
Eller dette godt nok ca 300 kr mere , havde faktisk også bestem mig for ASUS M4A78T-E men den var udsolgt så jeg valgte Gigabyte i stedet for . Og det er et godt bundkort tænk på den unstytter de kommende cpuer nogle år endnu . Men sådan er det jo hver gang man opgraderer . Af hensyn til cpu valg er det en kanon cpu Oc godt yder godt i spil . Havde også en Opteron 175 som dig før og her kunne jeg kun køre ca 20 25 Fps ( Hd 3870 ) nu ligger fps på 50 80 fps ( 1280*1024 ) Med alt grafik slået til ( Need for Speed Undercover ) som er et meget krævende spil for ens cpu ikke så meget Gpu Men cpu og da må jeg sige at en Phenom II X3 720 gør det godt . Mit ellers aldrende Hd 3870 har fået nyt liv .
Af hensyn til Oc på dette Board tror jeg nemt at en 3800 eller mere nemt kan lade sig gøre . Jeg mangler at montere en bedre køler på min cpu men kan nemt oc til ca 3700 Mhz ved lav vcore . Den bliver så ca 55 60 Grader fuld load og det synes jeg er for meget .