-> #6
Altså... øhm. Man trykker på knapperne, og så sker der et eller andet. Ligesom på ethvert andet tastatur 😛
Fordele:
Lav vandring (ligesom på et laptoptastatur)
Crisp lyd (ingen fjedre eller anordninger der piver, knager og knirker)
Afstand mellem tasterne (gør det relativt nemt at "finde rundt" i blinde)
Ulemper:
Ikke 100 % Windows kompatibelt (SharpKeys afhjælper dét problem)
Bluetooth varianten virker ikke med alle controllere (Kensington har problemer)
Prisen ift. lign produkter fra andre producenter
Først og fremmest, så er det tasterne der er lækre. Når de er trykket ned, så flugter de med resten af tastaturet. Det er ikke et Logitech diNovo når vi snakker i "Hold kæft hvor føles det her bare lækkert og næsten lige så godt som sex"-følelsen, men det er tæt på.
Dernæst, så har de en lækker lyd. Det kan godt virke en anelse åndet, men det betyder i hvert fald meget for mig, at lyden er rigtig. Det er ikke noget værre end et tastatur der lyder som om det skal have olie - måske nogle af jer ved hvad jeg mener?
Afstanden mellem tasterne er nok en personlig ting. Jeg kan godt lide, at der er lidt mellemrum. Det gør, at det "føles" som at skrive på et alm. gammeldags tastatur, dog med en noget højere spam-rate.
Af en eller anden grund, så har jeg følelsen af, at jeg bruger backspace meget mindre på det her tastatur end alle andre. Jeg skriver i hvert fald markant hurtigere nu (som om det var tiltrængt).
Bare forestil dig, at det er et std. IBM tastatur, hvor baseline er blevet rykket opad. Der er dem som mener, at det skulle minde om tastaturet på en MacBook - hvilket jeg ikke er helt enig med dem i.
Det kan godt ske at tasterne ligner hinanden, har samme størrelse og indbyrdes afstand. Men faktum er, at jeg har en langt bedre feel med det her tastatur. Jeg ville sidestille det med følelsen af da jeg i sin tid købte det første diNovo = Mums!