nyt tastatur og mus. trådløs, helst lyst

Diverse d.  12. marts. 2009, skrevet af Sneglehunden
Vist: 546 gange.

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 07:14:01
Svar/Indlæg:
2502/221
Hej!

Skal bruge et tastatur og mus til min stationærer som står i stuen, kun sat til mit TV.

Derved skal det være trådløst, BT er at foretrække.

Kan det passe man ikke kan få et sæt i en nogenlunde kvalitet, med en LAzer mus hvor taster, eller hele tastaturet er sølv, eller hvid(hvertfald bare LYST!) uden at det koster en arm?

Skal ikke kunne noget specielt, behøver ikke 1000 fancy knapper,
bare et fint sæt til mediecenter brug, og lidt bil spil.

krankus

Overclocker
Tilføjet:
12-03-2009 08:54:09
Svar/Indlæg:
240/92
Hvad med dette sæt: http://edbpriser.dk/Products/L...

Det skulle meget gerneopfylde alle dine krav.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 08:54:58
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Apple Alu Wireless: http://www.apple.com/dk/keyboa... - Kombinér med programmet "SharpKeys" (Google kan være behjælpelig herfra).

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 09:03:44
Svar/Indlæg:
2502/221
1# ja, til den pris er det selfølgeligt til at leve med det ikke er BT..
har godt set på det før, men kom væk fra det igen grundet jeg egrne vil have BT, men det koster jo en herregård!

2# kræver det ikke MAC? eller det det det som Sharpkeys gør?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 09:06:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Det kræver ikke en Mac, og SharpKeys kan bytte rundt på de af tasterne Windows ikke selv kan finde ud af. Det kræver et minimum af computerkendskab at udføre dén operation. Har selv et Apple Alu (modellen med ledning), der fungerer udemærket.

Og, så er det bare møglækkert! 😎

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 09:09:59
Svar/Indlæg:
2502/221
nice :D

Problemet er at ALT idag stortset er sort, og når man sidder i et næsten mærkt rum, ser på min 46" skærm, og så ned på mørkt tastatur igen, så kan man bare intet se på sorte taster :)

CF

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 09:37:36
Svar/Indlæg:
4689/105
#4 Hvordan er det at skrive på det tastatur? Tasterne ligner ikke noget jeg har prøvet før.

Er det ligesom at skrive på en bærbar?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 09:46:13
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Altså... øhm. Man trykker på knapperne, og så sker der et eller andet. Ligesom på ethvert andet tastatur 😛

Fordele:
Lav vandring (ligesom på et laptoptastatur)
Crisp lyd (ingen fjedre eller anordninger der piver, knager og knirker)
Afstand mellem tasterne (gør det relativt nemt at "finde rundt" i blinde)

Ulemper:
Ikke 100 % Windows kompatibelt (SharpKeys afhjælper dét problem)
Bluetooth varianten virker ikke med alle controllere (Kensington har problemer)
Prisen ift. lign produkter fra andre producenter

Først og fremmest, så er det tasterne der er lækre. Når de er trykket ned, så flugter de med resten af tastaturet. Det er ikke et Logitech diNovo når vi snakker i "Hold kæft hvor føles det her bare lækkert og næsten lige så godt som sex"-følelsen, men det er tæt på.

Dernæst, så har de en lækker lyd. Det kan godt virke en anelse åndet, men det betyder i hvert fald meget for mig, at lyden er rigtig. Det er ikke noget værre end et tastatur der lyder som om det skal have olie - måske nogle af jer ved hvad jeg mener?

Afstanden mellem tasterne er nok en personlig ting. Jeg kan godt lide, at der er lidt mellemrum. Det gør, at det "føles" som at skrive på et alm. gammeldags tastatur, dog med en noget højere spam-rate.

Af en eller anden grund, så har jeg følelsen af, at jeg bruger backspace meget mindre på det her tastatur end alle andre. Jeg skriver i hvert fald markant hurtigere nu (som om det var tiltrængt).

Bare forestil dig, at det er et std. IBM tastatur, hvor baseline er blevet rykket opad. Der er dem som mener, at det skulle minde om tastaturet på en MacBook - hvilket jeg ikke er helt enig med dem i.

Det kan godt ske at tasterne ligner hinanden, har samme størrelse og indbyrdes afstand. Men faktum er, at jeg har en langt bedre feel med det her tastatur. Jeg ville sidestille det med følelsen af da jeg i sin tid købte det første diNovo = Mums!

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 09:56:27
Svar/Indlæg:
2502/221
Det lyder jo rigtig godt :D men på det link du sendte koster den dyre da kun 600kr. det da ikke galt?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 09:59:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

Synes jeg egentligt heller ikke. Men du ved, folk skal jo altid brokke sig over et eller andet, så jeg kunne lige så godt spille skuffet over prisen på forhånd.

Billigste RF koster kr. 100,- jf. EDBpriser.dk
Billigste BT koster kr. 280,- jf. EDBpriser.dk

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 10:03:33
Svar/Indlæg:
2502/221
Hehe :) det rigtigt, men med de priser DEnovo så det ok :D

Men det vil sige hvis jeg nu køber dette keyboard:

http://www.apple.com/dk/keyboa...

Der er jo ikek mus med?

Så kan jeg jo købe en hvilken som helst BT mus ved siden af, musen kan jeg jo sagtens se i mørket :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 10:10:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Der er ikke mus med, nej. Og ja. En hvilken som helst mus ville fint kunne køre sammen med Apples tastaturer. Jeg har selv en MX610, men jeg går mere op i ergonomi på dén front (hvilket også primært er grunden til at jeg er faldet for de flade tastaturer) 🙂

CF

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 10:14:46
Svar/Indlæg:
4689/105
#7 Kunen da være jeg selv skulle købe det tastatur. Skal selv ud og købe et tastatur da det jeg har nu er ved at svigte. 4-5 år er sku hårdt for et billigt Logitech 🙂

Det der er vigtigst for mig er bare at det er "let" at skrive på og man ikke føler man skal slå med en muggert for at få trykket på tasterne. Det jeg har nu er belastende at skrive på i længden.

Får man det med dansk layout? Bare fordi i linket er det ikke, selvom forklaringen står på dansk.

Hvad med "Enter", sidder den også som på det billede der? Bare fordi jeg vil sku have den normale "Enter" der fylder alt mellem "Backspace" og "Shift".

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 10:22:06
Svar/Indlæg:
2502/221
ja det med enter, og dansk er nu bedst!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 10:22:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

Mit er med dansk layout, æ, ø og å 🙂

Som regel har jeg et tastatur i 1-2 år, jeg slider dem op, eller så bliver jeg trætte af dem. Jeg startede med Logitech iTouch, som jeg havde i 6 år (sled to tastaturer op). Derefter kørte jeg med et gammelt Olivetti PS/2 (semi-lav profil), og købte i 2004/05 et Logitech diNovo. Længe derefter købte jeg så dette tastatur brugt.

Men omkring 2002-03 begyndte jeg at skrive meget på laptop og var irriteret over at skulle skifte mellem to markant forskellige tastaturer. Så derfor begyndte jeg at overveje lavprofil, hvilket også var grunden til at jeg valgte diNovo i sin tid. En særdeles god repræsentant for "laptop"-like tastaturer. Min skæbne var forseglet.

Det er nok også den direkte årsag til, at jeg (med al respekt) ikke forstår folk der flipper ud over G15 eller hvad de nu hedder. Netop fordi jeg føler, at jeg vrider håndleddet tilbage, når jeg skal skrive på sådan et tastatur.

Til længere tekster (eksempelvis her i forum eller naturligvis artikler og noter), så er det rart med et tastatur der ligger godt i hånden, eller; under hånden, skulle man nok hellere sige 🙂

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 10:27:00
Svar/Indlæg:
2502/221
jeg synes også de lavprofil er lækre, siden jeg fik min første bærbar har jeg bare elsket dem, har også et logitech med flade taster, med ledning liggende, billigt, og lækkert tastatur :D

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 10:45:30
Svar/Indlæg:
2502/221
Hvis vi siger jeg sidder godt tilbagelænet i min sofa, og sidder med tastaturet i skødet, er det så ikke noget pis at game på ?

Kan se piletaserne ikke er voldsom store, og der er jo ikke noget materiale under dem.

Men bestiller nok et idag, så må vi prøve at se hvordan det går, elelrs er det vel til at komme af med igen hehe.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 17:05:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

Jeg kunne forestille mig, at det er ret småt. Selve størrelsen på det trådløse tastatur skulle matche størrelsen på MacBook'ens tastatur. Så det er vel noget alá 25 cm bredt. Jeg ved ikke om det er godt eller dårligt. Hvis jeg skulle sidde i sofaen og game, ville jeg nok foretrække en joypad el. lign.

Hvis du har lyst til at fortælle om dine erfaringer med Apples trådløse Alu tastatur, skal du være velkommen til at skrive en gæsteartikel 🙂

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2009 17:18:47
Svar/Indlæg:
2502/221
skal se hvordan det er. nu prøver jeg at bestille det hvertfald :)

tak for svarene

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2009 12:39:11
Svar/Indlæg:
2502/221
Fik fat i sådan et, og har haft det lidt tid, og det er RIGTIG fedt!

De fleste taster uden noget program, men hvad med DELTE og @ kan jeg få disse til at virke uden tilføjelses programmer?