Jeg ville, hvor utroligt det end lyder, rigtigt gerne ikke sidde ved computeren lige nu.
Men maskinen på arbejdet har drillet siden kl. 16, og har faktisk ikke kørt ordentligt lige siden.
Det skal måske lige nævnes, at jeg står ved samlebånd på en fabrik, hvor vi laver sidepaneler til større køleanlæg (de der airconditionmaskiner der stå på taget af store bygninger; hoteller, fabrikker, skoler osv.).
Mit glorværdige arbejde består i, at min makker fylder rockwool i en plade, som han lægger sammen med et bagpanel. Jeg skal så popnitte de to ting sammen, så det giver en hel og isoleret plade.
Ja ja. Det lyder måske som idiotarbejde, hvilket det også kan være en gang imellem.
I dag er just et eksempel på, hvor røvsygt det kan være. Maskinen, der skal standse pladerne ud, har drillet hele dagen nu. Så jeg har derfor ikke kunnet foretage mig andet end at gå rundt om mig selv, feje lidt, rydde lidt op og ellers ryge smøgere og drikke kaffe.
Jeg arbejder her fra kl. 15 til 24, og klokken er nu 20:21. Der er rigtig langt til fyraften lige nu. Vi har dog slukket ned for standseren, og håber på, at det kommer til at køre nogenlunde de sidste 3½ time.
Faktisk, så er det her netop det eneste der gør det her arbejde ulideligt. De afbrudte rytmer og ventetiden hvor man ikke kan foretage sig andet end at læse Illustreret videnskab og drikke kaffe.
Pislort.
Men, set på den lyse side, så får man en fin løn for at lave praktisk talt ingenting, og lige nu, laver jeg rent faktisk ingenting. Men det er enormt stressende, da vi har en vis kvota vi skal opnå, og enhver driftsforstyrrelse sætter os endnu mere tilbage.
Vi har, fra toppen, fået udstukket nogle retningslinjer og forventninger om hvordan det hele skal køre. Problemet er blot, at de åbenbart er gået ud fra hvad den maksimale kapacitet er, og ikke hvad den reelle produktion formår at spytte ud.
Kvotaen siger omkring 45-50 emner (samlede paneler) inden kl. 18 - hvilket vi normalt heller ikke har problemer med. Men, vi har kun nået 14 paneler indtil videre.
Det medfører, at vi går og får lidt stress (andre brokker sig bare eller trækker på skuldrene), og uanset hvad, så kommer vi bare mere og mere bagefter.
*suk*
Anywho. Klokken er nu 20:24, og der er kun 36 minutter til vi har 'pause'.
... I shit you not. Det her får jeg kr. 152,- (plus tillæg) i timen for. De burde satse lidt mere intensivt på noget der rent faktisk fungerer, frem for at tilføje flere led der kan crash and fucking burn op i fjæset på os.
Så hvad ville jeg have?
1: Mere tid til min kæreste.
2: En fuldtidsbeskæftigelse med at skrive OT ville ikke være ringe.
3: Nok ikke mere i løn, men mindre gæld i banken.
4: Et supah-killah high-end computersystem der brugte lidt strøm og var lydløst.
5: En idé om hvad jeg skulle med mit liv.
- Mine beskedne ønsker om en bedre tilværelse.