Lenovo 3000 V200 - brugerefaringer søges.

Diverse d.  13. marts. 2009, skrevet af NoNig
Vist: 275 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2009 01:33:00
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Jeg sidder og kigger på laptop til fruen: http://edbpriser.dk/Products/L...

Hendes krav er simple, men konflikter lidt med budgettet (som altid).

Computeren skal i regelen være tilsvarende eller bedre end:
Pentium M 740 (1.73 GHz)
1 GB DDR-RAM
5400 rmp harddisk
GMA950 grafik.

Et par ufravigelige krav er dog:
12.1" skærm med opløsningen 1280x800 (ikke 13.3")
Optisk drev.

Budget: Kr. 6.000,- er absolutte maks.

Jeg har selv kigget på Lenovo 3000 V200 i sin tid, og er ret varm på den. Den passer, både i fysiske dimensioner (ift. hendes forrige), men i særdelshed også i konfiguration med hendes forrige maskine. Om den får lov til at leve med Vista eller om der skal XP/Windows 7 på den, ved jeg ikke endnu.

Anywho.

Hun står og mangler en computer ret meget, da hendes forrige blev nappet ved et indbrud sidste weekend. Derfor ville det være et plus hvis den fysisk er på lager hos en forretning i Århus eller omegn, og mere eller mindre kan afhentes i weekenden eller senest i starten af næste uge.

Så hvis du kender lidt til Lenonovo'en, og gerne vil give den et par ord med på vejen, ville vi begge være yderst taknemmelige. Alternative forslag modtages gerne.

På forhånd tak 🙂

PS.: En anden løsning kunne være MSI's VR220. Hendes tidligere maskine var en MSI S260 (også kaldet "MS-1012", slå den evt. op på Google).
bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2009 13:21:13
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg har haft Lenovo v200 og har virkelig været glad for den suveræn laptop god kvalitet, den fik virkelig mange tæsk og holdt tappert stand ind til en af mine venner fik hældt en lækker liter cola i den mens den var tændt.

det kunne den ikke lide selv efter jeg havde skilt den ad og smidt bundkort og diverse andre dele i opvaske maskinen ville grafikkortet stadig ikke vise ordenligt billede resten kom dog til at fungere fint og den kan sagtens køre med extern skærm på. Så nu sidder den i væggen med en 12 tommer touch udenpå og en 500GB disk i med et lyd kabel over til anlægget så nu er det et meget småt men smart medie center. Det er ganske smart den lille skærm er fra en HP tablet PC hvor der sidder fingerprint reader som jeg også fik til at virke dette gør at alle ikke kan skifte nr. eller lave ballade.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2009 13:31:41
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Super feedback. Jeg har nemlig hørt meget svingende om samlekvaliteten. Jeg har et par venner der selv har Lenovo, og deres laptops virker da til at være udemærkede. Det er nu oftest også gamle "IBM Thinkpad"-folk der brokker sig...

Anywho.

Du tror godt, at den ville kunne overleve i hænderne på en studerende der har computeren med på studiet hver dag? 🙂

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2009 14:03:11
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg vil sige at den jeg havde overlevede blandt andet at jeg tabte den fra stående højde på hjørnet af kabinettet og den fik kun en overfladisk skramme, den klarede også at falde ud af sengen pga jeg faldt i søvn med den i skødet. Jeg vil ikke anbefale at man udfører disse stunts derhjemme men det er bare nogle eksempler på at den kunne tåle lidt tæv.

Den lå tit i min kærestes cykel kurv uden andet end et sleeve rundt om, og rumlede dette klarede den også fint. i flere mdr. endda.