Rensning og lakering af Silverstone TJ07 kabinet

Case-modding d.  13. marts. 2009, skrevet af Rasmus66
Vist: 486 gange.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2009 12:32:25
Svar/Indlæg:
8762/174
Det er jo næsten forår nu så hoved rengøringer af computer grejet er sat igang 🙂

Jeg har lige skilt mit TJ07 kabinet ad for at rense det før computeren skal samles igen.

Jeg har brugt dobbelt klæbene tape til at hænge en strøm converter op og nu skal det dobbelt klæbene tape af igen.

Men det giver ikke op uden kamp bruger vand og sprit og ellers kno fedt men det vil bare ikke af 😕

Hvad skal man bruge for at virkelig af få sådan noget skidt af?

Jeg er i samme omgang ved at forberede kabinettet til noget maling for at slippe for at se på den grå metal farve den er sku lidt kedelig i længden.

Hvilken maling kan anbefales?
Skal bruge noget mat sort maling

Og hvordan forbedreder jeg bedst til en omgang maling?

De fleste stumper udover bundkort pladen er jo aluminium.
Det skal vel våd slibes først og ellers rengøres?

Tips og gode råd søges i det her tilfælde 🙂
Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2009 12:37:30
Svar/Indlæg:
3162/326
Terpentin opløser det 😉

Jeg tror ikke du skal slibe først, da metal har en rå overflade næsten uanset hvad - det er vel ikke pudset op er det?

Du kan nøjes med at rense det godt med grundrens og vand.

Du skal bare spørge i en farvehandel - noget spraymaling er at foretrække, og så skal du påføre det i så mange lag du orker. Bedst hvis det først begynder at dække helt ved 7-8 påføring. På den måde sikrer du også at malingen ikke løber.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2009 12:45:57
Svar/Indlæg:
8762/174

Så vidt jeg kan se er det rå ubehandlet aluminium og bundkort pladen er også bare metal farvet.

Nu bor jeg 5 min fra en T-svansen og de har sådan noget maling her

http://www.thansen.dk/product....

Men skal jeg ikke også bruge en grunder for at få et flot resultat det skulle jo gerne så godt ud når det er færdigt 🙂

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2009 12:59:54
Svar/Indlæg:
3162/326

Det tror jeg ikke er nødvendigt. Det skulle enten være fordi det skal hjælpe malingen med at "holde farven", men du maler jo sort.. Ellers skulle det være for at hjælpe malingen med at sidde fast, så det ikke drysser af, men det tror jeg nu heller ikke du får problemer med.

Du kan jo evt. teste på bagsiden af din bundkort-plade, eller et andet sted hvor det ikke kan ses normalt, og går det godt dér, jamen så er det jo bare at ordne resten.

Mvh. Mads 🙂

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2009 13:09:35
Svar/Indlæg:
2676/147
Hvis du stadig ikke har fået det tape af, kan jeg da lige fortælle dig hvordan du gør det på 1 min 😛

Du snupper en varme pistol, varmer det hurtigt op, og tager alm. køkkerulle, og trøre det af, nemt og du behøver ikke bruge sprit ell. 🙂

Ang. malig, så kan jeg godt li det fra Würth - eller hvad det nu hedder 😀

Jeg gør det at jeg bruger sandpapir på alt der skal males, grunder det en 2-3 gange - altså, 2-3 gange for at få 1 lag. Og så maler jeg oven på det, igen, 2-3 gange pr. lag. 1-2 lag er så normalt nok.

Det var sådan jeg malede det, før der kom pulverlakør ind i familien 😳 ❤

-Tahiti

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2009 13:41:17
Svar/Indlæg:
8762/174
Vi kender også en maler her i familien men han vil fandme have penge for det..
Sådan et røv hul så vil jeg sku hellere gøre det selv.

Prøv lige det går ud fra en hår tørre klare det lige så godt ellers må jeg tager gas brænderen som min fatter bruger når han laver lednings net på bilerne her hjemme 🙂

vicster

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2009 08:25:35
Svar/Indlæg:
178/40
leder også selv efter en autolaker der gider lave sådan noget rasmus66, det er ikke lykkedes endnu. (skal self. ligge i indre by, da jeg ikke har automobil 😛 )
glæder mig forfærdeligt til at gå bananas på mit nye TJ07'er =)

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2009 08:51:26
Svar/Indlæg:
8762/174

Problemet er ikke at finde en maler for mig det eneste problem er at de vil have penge for det og penge er nok det jeg har mindst af lige for tiden ☹

Men min nærighed kommer ogås op i mig så vil hellere gøre det selv 🙂
Det er er jo heller ikke en vild og voldsom opgave at male den man kan jo skille hele kabinettet ad også er det ellers bare og klargøre til maling og kommer igang

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2009 09:04:01
Svar/Indlæg:
2676/147

Fik du det tape af? 🙂

-Tahiti

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2009 09:07:41
Svar/Indlæg:
8762/174

Ja sådan nogenlunde brugte min mors hårtørre og varmede alu pladen op også kunne jeg få det af.

Det kan dog godt ses at der har siddet noget der.

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2009 09:28:46
Svar/Indlæg:
2676/147

Så er det bare at finde den varme pistol, kan fås i div. byggemarkeder til godt under 100 kr. :yes:

Jeg fik mit helt fint af, og det var ikke til at der havde været noget der 🙂

-Tahiti

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2009 09:32:56
Svar/Indlæg:
8762/174

Det hele er skam kommet af 🙂

Men det har efterladt et mærke det er det hele men det virkede så mange tak for tippet 😀

Nu mangler jeg bare lige nogle penge til maling så kan jeg komme igang 🙂

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2009 09:41:46
Svar/Indlæg:
2676/147

Ok ok - og det var da så lidt 😳

Ja, penge er man sq altid i mangel af, eller, jeg er da 🙂 😛

Men håber du kommer til penge snart, så du kan få det malet :yes:

Lyder underligt at du ikke kan finde en der gider. Jeg gik bare til den første autolakør jeg kunne finde, og han ville gerne gøre det, det var dengang jeg boede i Skive 🙂

-Tahiti

vicster

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2009 15:36:46
Svar/Indlæg:
178/40
ja i skive!!! .. københavn er ikke altid så let en by at bo i =P.. det er hvor mon de sejeste mods ofte kommer fra fyn eller jylland... !!..

fandt en industri pulverlakker lidt ude for byen, de skulle have 6000 for at ligge en pulverlakering.. amfg...

#7 enig har heller ikke lyst til at bruge alt for mange penge på det, vil bare gerne have det rigtig pænt og så går det ofte lidt hurtigere, vis du gør det selv tager det vel en uges tid eller sådan 7xmaling 1xlak (vis det er klar maling) for at dække ordenligt..

Quex

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2009 23:29:14
Svar/Indlæg:
290/92
Jeg tænkte så på.. Sådan noget maling kan jo godt gå af rimelig let når man selv laver det.. Hvordan kan man give det en gang hærdning så det ikke bliver ridset bare af at et støvfnug rammer det?