Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2009 16:14:07
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
En positvit ment henstilling.
1: Brug beskrivende overskrifter, undgå CAPS og overdreven brug af tegn.
Eksempler:
"HJÆLP!?"?!@£@1#"
"Min computer"
"Bundkort"
etc.
Og drop nu for pokker alle de specialtegn i overskriften. Det er til at få kuk af, at sidde og se på forsiden af forum er dækket med:
"Hvilket grafikkort???????????" - et enkelt ?-tegn er altså alt rigeligt.
Det samme gælder udråbstegn, smilies osv. Hold det på et minimum eller lad helt være i det hele taget.
2: I fik muligheden for selv at redigere indlæg og svar. Gør brug af den!
Eksempler:
"... blah blah blah, just my 50 cents", "- og nåja forresten".
Der er ingen grund til at oprette to svar, lige efter hinanden, når man har muligheden for at rette stave-, taste/tyrk-fejl og ikke mindst lave tilføjelser.
3: Snak pænt til og om hinanden.
Bare fordi jeg sviner andre fra crew til i offentligt forum, betyder det ikke at brugerne skal svine hinanden til i offentligt forum.
Eksempler:
"Jamen du er da også bare en narhat"
"Og hva' så? Din mor lugter af ost"
Vi har ikke lyst til at vide, at andre folks mødre lugter af ost, og som nævnt, kan vi lige så godt snakke/skrive pænt til og om hinanden.
4: Det er ikke en børnehave.
Det er et online forum og det må forventes, at folk har et minimum af situationsfornemmelse. Så tag en dyb indånding og tæl til 5, hvis bølgerne går lidt højt.
Overvej, om kommentaren i det hele taget er nødvendig eller bidrager positvit til debatten. Måske en PM i så fald kunne være et bedre valg?
5: Brug 5 sekunder på at lægge din tråd i den rette kategori.
Det gør vores arbejde nemmere, når ikke samtlige tråde ligger i "Artikler". Endsige, en køb/salgs-tråd i forum og ikke "køb/salg". Det kræver så lidt af dig, men kræver langt mere af os, at vi skal sidde og flytte 50 tråde om dagen.
--------------------------------------------------------------------------------------
Som sagt, så er det med al respekt og ærbødighed, for selvom vi af og til hader jer brugere (eller, jeg gør), så er vi også afhængige af, at I gider at læse vores artikler og bruge forum så vi har fine besøgstal at vise til producenterne, så de kan sende endnu mere fedt grej til test.