EVGA 680i måske dødt?Efter skift af sydbro

Bundkort / CPU d.  14. marts. 2009, skrevet af Japs3
Vist: 222 gange.

Japs3
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2009 22:29:25
Svar/Indlæg:
12/6
Igår skiftede jeg min sydbroskøler, det tog det stykke tid fordi at der lige skulle passes til, jeg ville have brugt nogle skurer istedet for dem der man trykker ned i bundkortet, men det kunne ikke lade sig gøre fordi så kunne grafikkortet ikke være der, så jeg besluttede mig for at prøve at trykke dem der ned i stedet. jeg fik det gjort, men det er som om at den ikke sidder 100% tæt, men da jeg satte grafikkortet ned blev den ligesom låst lidt mere fast, jeg fik bootet min computer, og kiggede inde i biosen, og den lå på 30grader, jeg prøvede at genstarte igen, og tjekkede tempen efter der var gået 1 time og den var stadigvæk på omkring 30 grader.

Så tænkte at det var som det skulle, jeg satte computeren på plads igen, også tændte jeg den så begyndte den at slukke hele tiden efter der var gået omkring 2-4 sek. jeg prøvede så at rode med det og prøvede at se om stikkene var rigtigt i og det var de, så prøvede jeg for sjovt at tage en ram blok ud og tænde den, det ville den gerne, men så begyndte den på det samme igen.

Kan det være fordi at den ikke har ordenligt kontakt at den bliver for varm. ?

Det skal lige siges at nu slukker den ikke efter 2-4 sek, den står bare og stener, og viser "--" i der hvor man kan se fejlkode på bundkortet, har prøvet at resette biosen men det hjælper ikke, er det bundkortet der er dødt? eller skal jeg prøve at sætte den gamle på igen og se om der sker noget ?

Det er ret depri....
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2009 23:26:55
Svar/Indlæg:
4657/53
Du har nok futte den af . Men jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved med og starte den op når den ikke køre.

Du kan prøve og sætte den org. køler på ,med det er nok forsent


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2009 23:28:04
Svar/Indlæg:
20170/383
tjaa.. Træls er det da.

Men altså, hvis tingene ikke passer, så skal man jo heller ikke blive ved med at forsøge og tvinge sagerne på..


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2009 23:29:40
Svar/Indlæg:
8555/439
Kan det være fordi at den ikke har ordenligt kontakt at den bliver for varm.
Det kan også være fejlen


Japs3
 
Overclocker
Tilføjet:
17-03-2009 21:42:30
Svar/Indlæg:
12/6
gutter :)

Jeg tror i misforstod mig lidt jeg har ikke tvunget noget på :)

men jeg har fået nyt bundkort nu og lært af ikke at bruge dem man trykker ned i bundkortet ;) der er ikke ordenlig kontakt med dem