Ny pc, ingen signal til monitor?

Bundkort / CPU d.  15. marts. 2009, skrevet af welsyng
Vist: 686 gange.

welsyng

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2009 15:11:33
Svar/Indlæg:
10/4
Har fået dette setup som skal bruges til mediecenter:

Kabinet: SilverStone ML02 SST-ML02B-MXR
Bundkort: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Processor: AMD Athlon64 X2 5000
Harddisk: WD Caviar Green WD6400AACS 640 GB
Optisk drev: Sony NEC OptiarcBC-5500A
RAM: Kingston ValueRAM 2 x 2 GB

Men efter jeg har sat det hele sammen, så kan jeg ikk få signal på min skærm. Har prøvet med flere skærme, men det virker ikke.

Har prøvet at skille alt ad og samle det igen, køre med 1 ram blok, cpu og bundkort, men der kommer ingenting. Der kommer heller ikke nogen bib fra bundkortet når jeg tænder den.

Alle kølere drejer rundt og kan høre der er liv i harddisken og dvd drevet når det er sat til, men ingen billede på skærmen og ingen bib.

Nogen der ved hva der kan være galt?

Og har husket at sætte begge strømstik til bundkortet.
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2009 15:47:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Prøv at sætte skærmen til stikker på selve bundkortet (såfremt du også kører med et PCI-e grafkkort). Det kan være, at det er sat til at boote dér først. Det gjorde det i hvert fald hos mig, og jeg var også en anelse forvirret i starten.

welsyng

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2009 15:51:57
Svar/Indlæg:
10/4
Jeg køre med onboard grafikkort nu på den, og kan ikke sætte et grafikkort i da strømforsyningen ikke har et strømstik til et grafikkort.

Var den sat til at boote fra onboard kortet eller fra grafikkortet ved dig? Og var det også et gigabyte kort?

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2009 16:22:39
Svar/Indlæg:
617/52
Prøv evt. at fjerne "reset" og "power on" stik og nøjes med at lave en kortvarig kortslutning af power on pinsene for at se om det ændrer på om boardet vil starte op, har engang oplevet i et kabinet at "power on" knappen kortsluttede med loop af start til følge. På et andet board var det "reset" der lige skulle vendes (+/-) var åbenbart en faktor som gjorde boardet blev ved med at resette.

Er ikke sikkert nogle af disse ting er dit problem, men man kan aldrig vide...

welsyng

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2009 16:53:51
Svar/Indlæg:
10/4
Har jeg lige prøvet, men det virker sku ikke. Det er bare mystisk at alt starter op som det skal, blæsere køre for fuld blæs hvorefter de går ned i tempo, lige som det skal, men kan bare ikk få noget billede på skærmen.

At der ikke kommer nogle bip fra bundkortet kan måske skyldes at der ikke er sat højtalere til?

Har heller ikke sat tastetur og mus til, men det kan vel ikk have noget at sige?

Svaage

Superbruger
Tilføjet:
15-03-2009 17:48:24
Svar/Indlæg:
896/29
#0 Har lige siddet med en her i Weekenden en Aopen XCcube med samme fejl.
Langt om længe fandt jeg på at tage CPU ud af den der var adskellige ben der var bøjet på den.Efter så at have rettet dem,så virkede alt på den.Personen har nok mast for meget med den.Så prøv at tjekke det.Det kan være en mulighed

welsyng

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2009 17:58:38
Svar/Indlæg:
10/4
har jeg gjort, der er ingen bøjede ben på den.

Har taget cpuen ud og sat den i igen mange gange for at sikre mig at det ikke er en løs forbindelse der, men det hjælper ikke, det er stadig det samme.

Haqr også haft clearet cmos flere gange, men uden resultat.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2009 21:47:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Og du er 100 % sikker på, at der ikke mangler et eller andet lille åndssvagt stik et sted?

Jeg sidder med samme problem, blot med et P5Q Pro og en Q9550. Jeg ved ikke om det kan være noget med strømforsyning eller BIOS. Prøv at tjekke div. fora, med din kombination af CPU og bundkort.

Jeg kørte, i sin tid, med en Phenom X3, og det hele startede op i første hug. Jeg ved, at Tom81 samlede en lign. computer til sin fætter, der var vist heller ikke problemer. Jeg nævner det fordi, at jeg ikke kan huske om den bippede eller ej. Det tror jeg at han kan.

welsyng

Overclocker
Tilføjet:
16-03-2009 14:53:12
Svar/Indlæg:
10/4
Har fået det til at virke nu, hvad der var galt ved jg ikke.

Prøvede at skille det ad og samle det igen endu en gang, og så kom der sku liv i lortet.

Tak for hjælpen