Hvilke muligheder som tv bruger?

Diverse d.  15. marts. 2009, skrevet af Morten-[TB]-
Vist: 236 gange.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2009 17:59:08
Svar/Indlæg:
4310/364
Syntes efterhånden at der er megen snak omkring tv, og signaler og lign. Men nu hvor det analoge signal ryger skal jeg have sikret mine forældre så de ikke sidder med sort skærm midt under "Livvagterne".
Men der er så mange ting jeg ikke ved noget om på det her markede.
Det jeg godt kunne tænke mig er at de køber et nyt 32" LCD fjernsyn istedet for det 21" de sidder på nu. Men jeg ville gerne slippe for den tuner de har nedenunder deres tv. Sådan at man kun skal bruge sin fjernbetjening til tv'et. Jeg vil med andre ord gerne slippe for alle de fjernbtejeninger.

Ting som jeg gerne vil vide:

Hvad hedder det nye signal?

Hvad får man ud af det digitale signal, fremfor analogt?

Kan man få en masse kanaler på sit fjernsyn uden at skulle have en form for boks til hvert enkelt fjernsyn?
gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
15-03-2009 19:03:47
Svar/Indlæg:
1001/5
Går ud fra de bruger Antenne.. 🙂

men så skal du bare ha fat i en Fladskærm med DVB-T tuner.. (T = antenne, C = cable = S = salelite)..

og den skal så enten være med MPEG-2 tuner eller MPEG-4 tuner.. MPEG-2 er det vi får nu her i år.. men til 2012 vil det blive udskiftet til MPEG-4.. så på den måde kan man ligeså godt bare købe en med MPEG-4 med det samme.. selvom de er lidt dyrere..

korben

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2009 21:57:03
Svar/Indlæg:
1081/251
Hvis det er over Antenne så bliver det www.boxertv.dk som du kommer til at bruge hvis du vil have ekstra tv kanaler ud over dem som du har nu på DVB-T ( DR1,DR2,TV2, )

Det med Mpeg2-4 er som rigtig nok ud over at det ikke er 100% hvad for en type af MPEG4 på lyd siden man vil bruge. Så selvom at du køber et tv med Mpeg4 så kan du ikke være helt sikker på om det vil virke når man går over på MPEG4. ( men du kan håbe på at der bare kommer en software update til dit tv.

Men det kommer jo også andet på hvad for et signal du vil have ind. For hvis det er boxer så kommer du ikke uden om en form for settop box eller ekstra kort til dit tv. Det kan du læse mere om på deres side.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2009 14:18:25
Svar/Indlæg:
4310/364
okay så. Havde bare håbet på at man kunne få noget man kunne kolbe på ens tv udtag her i huset sådan at alle tv kan tage det samme uden en eller anden fucking boks.