Hjælp til Personlig beskrivelse på jobnet.

Hyggehjørnet d.  16. marts. 2009, skrevet af Riis
Vist: 7184 gange.

Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2009 22:13:41
Svar/Indlæg:
4657/53
Jeg hænger lidt fast her .
Du kan fx fortælle, hvordan du er som person, og hvad der er vigtigt for dig i dit nye job

Jeg kan jo ikke skrive dum svin og høj løn = arbejdsleder 😀 😀

Jeg er en ganske normal håndværker , hvad skal man skrive der, jeg er helt tom.

Jeg ved der er en masse kloge mennesker her på siden ,som skriver en masse ansøgninger.

Man må ikke bruge

* Politisk, filosofisk eller religiøs overbevisning
* Etnisk baggrund
* Helbred og seksuel adfærd
* Fagforening
* Strafbare forhold
* Væsentlige sociale problemer, eller andre private forhold.

Jeg har lidt "tynde" noter.

jeg er ganske normal som 3-4mil andre dansker.
Fritid . film /PC / Alfa Romeo.

Er der nogen der lige har noget std. jeg kan fuske lidt med.

Jeg er virkelig vild dårlig til sådan noget her.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2009 22:41:23
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Fortæl om dig selv, hvordan du er som person og hvad der optager din interesse i hverdagen. Er du interesseret i menneskerne omkring dig eller kan du bedst lide at arbejde alene?

Er du støjende, er du stille?
Er du impulsiv, er du velovervejet?

"Den slags" - fokusér på de personlige kvaliteter (hvis du da overhovedet har nogle 😛) og forestil dig, at du skal præsentere dig selv over for en anden vildtfremmed person.

Hvis nu jeg spurgte dig: "Hvem er du?"

Så ville du nok starte med: Navn, alder, bopæl, familie osv. Har du kone? Børn? Hund?

Hvilke hobbies, etc. etc. etc. 🙂

Hvad har du tidligere beskæftiget dig med, og "hvor" kommer du fra? Skolegang, uddannelsesniveau, autodidakt (selvlærd), tidligere arbejdsplads(er).

Prøv at skrive en masse sitkord ned, som beskriver dit liv op til nu, og udvælge de mest væsentligste punkter der i "essay"-form kan skrives på en halv til en hel A4 side i word, skriftstørrelse 12.

Nu ved jeg jo også, at du er lidt ældre end jeg er, så du må jo evt. have noget livserfaring at trække på. Måske du har været ude at rejse, og det på en eller anden måde, har beriget dit liv og formet dig...?


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2009 22:44:36
Svar/Indlæg:
2676/147
Hey Riis

Kan du ikke lige smide din MSN til mig, har måske lidt du kan bruge.

Det er bare min egen, som jeg lavede da jeg var på kontanthjælp, og 14 dages kursus i at skrive det 'crap' ^^

-Tahiti


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2009 23:01:02
Svar/Indlæg:
4657/53
Nu skal du huske Nonig jeg har ikke gået på uni eller andre højere læreanstalter.
Så det skal skriver på normalt dansk 😀

Jeg har lige fået en lille fil af Tahiti som jeg lige skal kigge lidt på . takker


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
16-03-2009 23:02:51
Svar/Indlæg:
2458/91
#0

Jeg overvejer altid hvad jeg selv som arbejdsgiver ville ønske af en medarbejder i den givne stilling.

fx som du skriver håndværker:

Punktlig eller A-menneske.
Hårdtarbejdende.
God til at samarbejde.
Flexibel.
Godt humør...

Også som Nonig også skriver.... lidt om dig selv. Det er for mange arbejdsgivere også vigtigt at man brænder for noget, en hobby fx... Jeg ville nok ikke nævne biler, jeg ville nok skrive hardware-interesseret istedet, da det jo normalt kræver at man har nogle brikker at flytte rundt med (no offence til folk der kan li biler 🙂)

Hvis du søgeer i et bestemt firma, så læs altid deres virksomhedsplan, dér står alle guldkornene om hvilke medarbejdere de ønsker sig... 🙂
og husk... stavefejl er bestemt ikke det bedste i en ansøgning... 😛


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2009 23:17:08
Svar/Indlæg:
4657/53
Det er et CV jeg er ved og lave og ikke en ansøgning, de jobs jeg søger ringer man og høre om den stadig er ledig og aftaler en tid de gider og møde en.
Jeg har aldrig i mit liv sendt en ansøgning til et job.

Biler er nok fordi jeg har en uddannelse som automekaniker, og jeg laver jo så selv mine biler.
Det har så lidt og gøre med at jeg godt kan lide og rode med lidt mekanik.
Ikke kun biler . men også maskiner osv
Og de fleste ved at Alfa Romeo er noget hysterisk italiensk mekanik . 😀