#3 - Du har ret Miccim...selvfølgelig skal der måleudstyr på, for at være mere nøjagtig i sine beregninger. Testen er udført med mine sarte ører, hvor jeg altså konkluderede at der var forvrængning ved lydindstillingerne skruet op på max. Hvis jeg skruede ned til omkring 80% i stedet for, var der ikke denne forvrængning, og her var det tydeligt at Crystal USB spillede bedre end Altec Lansing højttalerne. Som jeg skriver i konklusionen, er det sådan set heller ikke så meget hvor vildt de spiller, som skal sælge dem, men snarere størrelsen og designet. Som Clintin skriver, er det netop det faktum at de er supermobile, ser frække ud og at de afspiller lyden klart og tydeligt, som betyder noget i sidste ende. For der er sgu ingen med en smule hjerne, som investerer i højttalere af denne størrelse, for at imponere vennerne med super HiFi lyd 😉
Havde jeg skrevet artiklen for HiFi4all eller andre i den dur, havde mine analyse redskaber da også klart været latterligt useriøse, men der bliver skam også gået noget mere i dybden på artikler med store computer anlæg. Men mini USB mener jeg nu engang skal anses som en cute gadget ting, som kan være funktionel for dem, som ikke stiller sig tilfreds med laptop dåselyd, så derfor bliver testen også rent analysemæssigt ret overfladisk. 🙂