Billede + lyd = umuligt? pc - tv

Media Center d.  17. marts. 2009, skrevet af TahmiaS
Vist: 644 gange.

TahmiaS
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2009 21:53:47
Svar/Indlæg:
990/50
Hej,

Jeg sidder med et lille problem - vil gerne se en film fra computeren på mit tv - problemet består i, at jeg ikke kan få lyd + billede på samme tid...? Jeg har et 9800gx2 og for det første kan jeg ikke køre dual-display som med mit gamle ati-kort og for det andet, kan jeg nu ikke have både billede og lyd.. Jeg kan få det til at virke hver for sig, men ikke på samme tid - hvad er det lige jeg gør galt? Jeg har dvi-hdmi for billede og jack-stick til lyd. Lige så snart jeg tager dvi-stikket ud, kommer der lyd fra tv'et :/

Kan det lade sig gøre at installere mit gamle 3850 sammen med det 9800gx2 og så bruge det udelukkende til tv'et, eller fucker det bare op, når jeg skal installere drivere og har både nvidia og ati-gfx i maskinen?

En med samme problem her: http://forums.nvidia.com/index... , men han har heller ikke fået hjælp :/ Er det bare umuligt, for så vil jeg da over på et ati-kort igen :(
TahmiaS
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2009 22:18:02
Svar/Indlæg:
990/50
Jeg sidder selv og søger lidt rundt - finder nogle forskellige ting.



"Hi,
I've just installed my EVGA 9800gx2 and I love it!

One thing that's puzzling me (go easy on me technically)....

There is a little audio cable supplied. You stick one end in the card, and the other end in the mobo. It's a 2 pin cable.
Apparently, it supplies 5.1 sound to the card, which can then travel through the hdmi cable to my telly.

The problem is, I can't find where the little 2 pin cable connects on to the mobo!
I have an ASUS M2N4-SLI mobo, which I am told has the correct connection available.

Does anyone know where it is, and more challengingly, does anyone know how to explain to me how to find it?

Thanks in advance.

Mike
Add a reply"

Jeg har ikke fået sådan et lille kabel med - er det virkelig nødvendigt, når jeg _ikke_ vil køre lyden gennem hdmi?? Jeg synes det hele er så mystisk lige nu :/


Cykle
 
Superbruger
Tilføjet:
17-03-2009 22:42:48
Svar/Indlæg:
29/10
Du skal sikkert ændre enheden i lydpanelet til at bruge lyd over HDMI istedet for de alm. udgange...


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2009 03:41:22
Svar/Indlæg:
4156/111
Prøv at rod rundt i lydindstillingerne på dit TV med hele setuppet sat til. Det lyder jo som om at den automatisk sætter lydkilden til at komme fra HDMI stikket når du sætter det i. Prøv at se om du ikke kan vælge en anden lydkilde i indstillingerne på dit TV 🙂


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2009 03:50:20
Svar/Indlæg:
1972/260
#1 - Burde ej være nødvendigt med med kablet hvis du ikke vil køre lyden gennem HDMI. Kablet er blot til at overføre lyden fra dit lydkort, uanset om det er onboard eller stand-alone, digitalt til grafikkortet så det kan komme videre igennem HDMI.

Det er garanteret som #3 siger, tv'et der driller. De fleste TV'er er gjort "brugervenlige" for hr. og fru Jensen som blot forventer at det hele skal virker når man sætter stikket i og tænder for det. Så den vælger nok automatisk HDMI som lydkilde modtager. Prøv at se om du ikke kan skifte lydkilden i TV'et til at modtage fra phono eller hvad det hedder.