-> #0
Nanoteknologi er, først og fremmest, mange ting, men primært arbejde på 10^-9 meter.
Personligt, så bryder jeg mig ikke om det. Men det er ikke så meget teknologien, som det er følgevirkningerne. I mit hoved, er det at rode med naturens orden (jeg er ikke fra Jehovas vidner eller sådan noget, så I bare puste ud igen).
Et godt eksempel ville være et skuremiddel der blev lanceret for noget tid tilbage. Det gjorde som lovet, gjorde alting rent... fra top til bund. Desværre også folks lunger, og mange blev syge af at bruge produktet, enkelte døde endda.
Der er mange anvendelsesmuligheder, men jeg sidestiller det med forskning i atombomben. I dag ved vi heldigvis mere om radioaktivitet, og kan derfor - i de fleste tilfælde - kontrollere hvad der sker.
Vi ved ikke alt om nanoteknologi endnu. Ganske som med atomkraften, kan det være både et ufatteligt våben, men ligeledes en Guds gave.
Jeg skal ikke kunne udtale mig om medicin, da jeg langt fra er ekspert. Men de ting der bliver "lovet", lyder allesammen godt. Jeg ville anbefale dig at kontakte en studerende, Ph.D. eller sågar en underviser inden for nanoteknologi, og få noget propaganda med.
Det er, både på godt og ondt, en utroligt omfattende videnskab.