-> #0
First things first.
Windows 7 er, på overfladen, en trimmet Vista. Grafisk, så har "Vista" fået en lille overhaling, og der er blevet tilføjet et par ekstra detaljer, der gør oplevelsen lidt sjovere.
Den tekniske forskel er - lidt overfladisk, at mange af irritationsmomenterne ved Vista er fjernet (i hvert fald som jeg ser det). Windows 7 tærer ikke så meget på computeren som Vista gør/gjorde, og vil derfor være langt nemmere at afvikle på ældre systemer og bærbare computere (kører selv med Windows 7 på min laptop).
"RC" - betyder: Release Candidate, og er sidste trin inden den endelige udgave. Det er ofte småting der bliver rettet hér inden programmet går "gold". Altså det image, som du kan købe i forretningerne. Den version der kører rundt nu er betaen.
Selv kører jeg med Vista Business 64 bit på min stationære PC, og jeg må sige, at Windows 7 kører bedre på min laptop, end Vista gør på min stationære. En lidt spøjs sammenligning måske, men det tegner et ret godt billede.
Du kan pt. downloade Windows 7 som beta, man allerede hér, fungerer operativsystemet overraskende godt.
Jeg er selv en glad Vista bruger, og har sjældent haft noget at brokke mig over. Men Windows 7 på, på mange måder, sådan som Windows Vista skulle have set ud, for godt to år siden.
Hvis du har mod på det, kan du jo prøve ad. Altså installere Windows 7. Husk blot, at det nok er bedst at tage backup af vitale dokumenter og filer, inden du installerer et nyt operativsystem.