Vurdering af hjemmeside...The Maiden Jam

Diverse d.  18. marts. 2009, skrevet af Mathis77
Vist: 731 gange.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2009 08:25:34
Svar/Indlæg:
6293/359
Hejsa

I forbindelse med vores CD-releaseparty i Fonografen i torsdags kørte jeg videre på den supergode energi fra weekendens fest og øvning og fik søndag sent aften og mandag morgen + eftermiddag strikket en hjemmeside sammen helt fra bunden.

Det er lavet med Dreamweaver

kan ses hér: http://www.maidenjam.dk/

Galleriet er lavet med Photoshop automate webgallery og lavet så det kan ses i fuld højde i på fx. 15,4" bærbar

Der vil løbende komme mere på, news vil skifte som månederne går og flere billeder i galleriet er allerede på vej.

Baggrunde er lavet i Photoshop og samlet i Illustrator for så at eksportere til png og lave web-jpg så det fylder knap så meget. Illustrator er god til knapper og tekst, logo som er nemmere end med Photoshop synes jeg

Fortsat god dag

/Mathis
anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2009 08:41:27
Svar/Indlæg:
5891/423
centrere siden, og lav en baggrundsfarve 🙂

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2009 08:58:54
Svar/Indlæg:
6293/359
#1 god ide - men jeg valgte at venstrestille, da teksten ellers opfører sig mærkeligt, når man fx. trækker i browservinduet.. kender du dreamweaver eller ved hvordan man kan låse teksten til selve den ramme den ligger ovenpå?

baggrundsfarve er jeg ikke så meget fan af - det gør siden meget tung - noget andet hvis jeg havde kørt selve siden på hvid baggrund - men hvis jeg skulle prøve ad, ku man da godt vælge en creme gul og blå i svag styrke som matcher de forskellige gule og blå sider
- i øvrigt tema fra vores CD cover og plakater/flyers som vi bruger i forbindelse med reunion-koncerten 11. april på Fredericia Teater 😀

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2009 09:05:08
Svar/Indlæg:
5891/423
#lav nogle tabeller? 🙂

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2009 09:06:52
Svar/Indlæg:
8947/160
Uhhh,. Jeg hører for lidt af det gamle 80er metal. Var lige inde på siden og fik totalt flashback. Tror nok lige jeg skal finde nogle gamle plader frem i aften.(har også selv spillet lidt, fra 85 til 95 - trommer) Undskyld OT 😛

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2009 09:45:59
Svar/Indlæg:
2958/84
Jeg bryder mig ikke om den font der er brugt + at baggrunden er forskellig, burg samme baggrund hele vejen igennem websiden til menuerne, ser også kikset ud med den fontmenu og så grå/blå news ramme passer ikke stilmesigt sammen.

finger

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2009 09:47:39
Svar/Indlæg:
571/106
Centrer siden og SLUK MUSIKKEN!!! eller lav en meget meget stor knap hvor man hurtigt kan slukke det. Der er ikke noget mere generende end en hjemmeside der tonser musik ud når man lige sidder og surfer i 5 min på arbejde.

Ud over det: Fedt musik! Hvornår spiller I i København?

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2009 10:01:11
Svar/Indlæg:
6293/359
#3 er næsten noob i hjemmeside - så det må jeg lige google mig til så - med mindre du kender dreamweaver? (igen) 😉

#4 feedt nok 🙂

#5 det er en standard helvetica/arial... eller mener du metalord Iron Maiden fonten?
ellers ku jeg tage verdana? den er dog ikke federe synes jeg men en universal-font

Jeg er heller ikk helt 100% i det jeg lavede det om baggrunde skulle skifte - men den blå er mega fed og den gul-farvede også.. og det er et tema vi har kørt hele vejen igennem som beskrevet i #0 - sku jeg vælge sku det nok være gul

#6 lol 😲 vi kommer nok derover engang til efteråret er mit bud -skal lige ha gang i nogle flere kontakter - the Rock var oplagt 😉
play. pause og stop knap kan jeg gøre større - ikke stopknappen kun hehe 🤣

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2009 10:42:32
Svar/Indlæg:
608/89
En god ting når man laver hjemmesider er at lave en seperat css fil så man ikke i sin kilde kode skal skrive den samme css hele tiden.

Bims

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2009 10:46:28
Svar/Indlæg:
2599/378
Jeg har ikke så meget forstand på det, men der for kan man jo stadig godt ha' en god smag. 😛 Men det kunne være fedt hvis musikken bliver ved med at spille når man går hen på fx. galleriet eller noget.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2009 11:01:37
Svar/Indlæg:
6293/359
#9 ja det har jeg også tænk - men kan måske kun 20% Dreamweaver - den er strikket sammen på under 1 døgn, hvor jeg også har sovet og været på arbejde - så der er helt sikkert plads til mange forbedringer senere hen 🙂

Ersgaard

Superbruger
Tilføjet:
18-03-2009 11:03:16
Svar/Indlæg:
90/4
Hej.

Det meste er allerede nævnt, men mine umiddelbare indspark er:
- centrér siden
- En baggrundsfarve ville nok gøre siden lidt mindre "skarp". En mulighed kunne være, at forstørre baggrundsbillederne automatisk alt efter brugerens skærmopløsning, så de fylder hele skærmen
- for ensartethedens skyld, vil jeg anbefale en "Home"-knap også på "Home"-siden (jeg er klar over den vil føre til den side man allerede står på)
- Nu har jeg altid slukket for lyden på min arbejds-pc, men det er PISSE irriterende at komme ind på en side med musik. Lad den besøgende tilvælge musikken istedet. Specielt fordi mange måske sidder på arbejdet, og derved bliver busted i at surfe rundt 🙂
- De forskellige baggrundsbilleder på siderne, synes jeg ikke er et problem (cool baggrundsbilleder btw)
- "Booking"-siden er lidt halvtrist i forhold til de andre. Måske et billede kunne hjælpe

PS!! Hvordan det teknisk kan gøres, aner jeg ikke. Jeg er selv på begynder-niveau, når det kommer til html-kodning mv.

/Ersgaard

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2009 11:30:21
Svar/Indlæg:
6293/359
#11 tak for indputs

ja så må jeg lige hjem og justere lidt - skal nok blive godt med det du siger - men skal jeg flytte alt tekst jeg har pt over i en tabel i et lag ovenpå baggrunden så? jeg må lige læse "manualen" hvis det ikk lige er til at forklare heh 🙂

busted hehe ja - det