yep sat den til acc i bios og nu siger den 6mb i cpu-z...det sjove er at hvis jeg slår det fra i bios igen siger den stadig 6mb. og den var på 4mb før jeg startede 😐 så kører den 3ghz og 6km L3 uden jeg har skruget op for volten og den er super stabil.... men mine 1600 mhz ram kan kun kører 1333 stabilt ...
Kan man så evt lave en X3 til en X4 med 6mb cache? 😲 Så et link for nylig med en der lavede sin X3'er til en X4'er via ACC mener jeg det var, i et Biostar!
nu hvor der sker så meget sådan noget hos amd, gad vide om det så ikke er en del af deres plan for at snuppe marked fra intel.... folk er jo trodsalt vilde med clockning og mods, hvertfald i nørde verdnen som da er en stor kundeflok:)
12# Har du målt en før/efter forskel. I en bench af en art.? Altså det er meget godt at der står 6mb, men hvis de ikke virker er det jo ligemeget.!! Altså ,. Har du tjekket at det virker, og ydelsen rent faktisk stiger.??
Gad vide om det mod virker på de nye dual core phenom2´s ... :D
hvis det gør og man kunne unlocke 2 cores + ekstre cache så ville det satme være noget af et bang for the buck.. 😛
jeg mindes de gode gamle RAdeon 9500/9700/9800 dage hvor 9500/9700 kortne kunne océs til næsten 9800Speeds efter et biosflash eller et softmod/voltmod.
samt de gamle amd xp 0,13 microns dage.. ohh det var tider.... 😛
Min Phenom X3 720 kan køre på 4 kerner på Gigabyte Ga-Ma790FXT-UD5P på den nyeste bios Ver F3b ( 03-05-2009 ) En 720 Har 6mb cache .
Og ¤ 12 det der med at Ram kun kan køre Stabilt ved 1333 Mhz oplever jeg også til en hvis grad .
Mine erfaringer er at de på intet tidspunkt må komme over 1600 Mhz . Så når jeg oc prøver jeg at ramme 1550 Nhz og så kan jeg køre stabilt . Men det er ved 3 Kerner . Med 4 kerner er 3400 Mhz nok grænsen .
Skyldes også at jeg ikke har Hævet Vcore til mere end 1,472 som er det højeste jeg har kørt . = 3600 mhz stabilt ( Bemærk 3 kerner )