Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2009 12:17:24
Svar/Indlæg:
538/20
Hej alle,
Jeg har efterhånden kørt min server med windows server 2003 og har sådan set været godt tilfreds med den, men jeg kan godt mærke den er lidt langsom at arbejde med, hvilket er en af grundende til jeg gerne vil prøve et skift.
Jeg benytter hovedsagligt min server til:
-FTP
-Teamspeak server (engang imellem)
-Ventrilo Server (engang imellem)
-Bittorrent
-Fildeling internt på netværket (har ikke benyttet FTP til dette)
Mine tanker har derefter gået på, at få installeret en eller anden form for linux server på den, men disse server versioner er alle uden et grafisk interface - hvilket jeg ikke kan undvære på nuværende tidspunkt.
Alternativet er så, at installere en desktop version af linux, men jeg gider ikke have alle de desktop programmer installeret - den skal helst være helt strippet ned, således jeg helt selv bestemmer hvilke programmer der er installeret. Min server kan selvfølgelig ikke leve med at have OpenOffice og lign installeret så derfor vil det bedste være, om ikke man kan finde en server version som tillader man installerer et GUI på den.
Efter hvad jeg kan læse på nettet, så er det ikke specielt svært at installere KDE eller Gnome på en server, men jeg ved ikke, hvorvidt dette giver serveren et "desktop udseende) uden alt det dingel-dangel som man ellers får installeret i en desktop version.
Jeg har heller ikke interesse i et webinterface, vil allerhelst kunne benytte VNC og lign. fjernskrivebordprogrammer.
Nogen der har nogle inputs til min problemstilling? Alle inputs er velkommen