Glem alt om responstid. Ofte har skærmpanelerne vidt forskellige responstider i forskellige farvenuancer, og ofte er 'worst-case' responstiden væsenligt højere end det opgivede. Derfor er der stadig 'problemer' på en 2 ms, skærm, selvom det er 2 tusindedele af et sekund. Derfor giver diskussion: "Hvor hurtig kan mit øje opfatte ting vs. hvorfor kan jeg se forskel på min 2ms LCD og CRT" ikke mening
Så om skærmen har 2 ms, 5 ms eller 30 ms er i princippet ligegyldigt, hvis jeg må være så fræk 😉. Panelet og paneltypen IMO er langt vigtigere.
Gør dig i stedet klart, hvad der er vigtigt for dig (oh jæs hurtig responstid I know).
Hvad med eksempelvis synsvinkel (bruger du aldrig skærmen til skolearbejde eller surfing?). På store skærme @ 24" er synsvinkel et større problem = farverne bliver forvanskede og forkerte.
Hvor vigtigt er det, at skærmen er god i de mørke områder og kan vise små nuancer der? Er dine mmorpg spil mørke eller lyse? 😉
En anden gang, vil det være en fordel, hvis du skriver prisleje, størrelse og linker til de skærme, som du overvejer og generelt kommer med så meget info, som muligt 😉