jeg har fundet ud at Intel har noget der hedder Intel® Remote Wake Technology , som gør, at man vil kunne sætte sin computer i sleep mode og så kan starte den op når man ikke er hjemme. Dette skulle bruge mindre strøm og jeg vil benytte til i forbindelse med min filserver.
Jeg har kigget på Intels side, uden rigtigt, at blive klogere. Derudover har jeg googlet det og kunne se, at et Foxcon P45 også reklamerede med, at kunne understøtte det. Men, jeg har ikke kunne se et lighedspunkt når, at jeg kigger på chipsæt, så jeg er ikke helt klar over hvad der gør om det virker. Jeg bruger en Pentium Dual Core E2180.
Er det evt. nogen der ved om AMD har noget lignende? Altså noget der kan det samme som Intels Remote Wake Technology og som samtidig er strømbesparende? Er ligeglad om jeg skal underclocke cpu'en.
P.s.. De bundkort Intel nævner har integreret grafikkort, hvilket også en god ting når der skal spares strøm. De bruger vel en del mindre end de man kan sætte i PCI-E porten?
1# lidt det samme men smarter sådan som jeg har fåstet det er det en samling af WOL og remote desktop alser alt i en pake 🙂 se evt den rakalme video der forteler om det 🙂
kom nu er HWT vikelig på nevo med hol har skravet på 3 forkslige HW forum nu med hwt og ingen kener til det 😀 skal jeg bare spange ud i det bliver nok det det ener med 🙂