-> #18
Tænkte nok, at det var det du mente, så ingen grund til at undskylde 🙂
Uha... Jamen jow. Som jeg skrev i en anden tråd, så er alt det her stadigvæk ret meget på "måske"-stadiet. Men du kan jo blot læse nedenstående:
Spec.:
Intel S5000XVN - Kr. 1.200,-
2x Intel Quad Xeon L5420 - Kr. 3.000,- (pr. styk)
4x Kingston ValueRAM 4 GB PC2-5300 FB-DIMM - kr. 700,- (pr. styk)
Geforce GTX260-216 - Kr. 1.800,-
Adaptec RAID 3405 - Kr. 2.000,-
Og så kommer netop det med harddiskene.
Der er ingen tvivl om, at jeg skal have købt 4x 1.5 TB til min NAS, så jeg har et kæmpearbejdslager. Det bliver nok Seagates 7200.11'ere der får æren.
Dvs.:
4x 1.5 TB 7200.11 - kr. 1.000,- (pr. styk)
Til selve systemet, er jeg dog lidt mere i tvivl. Jeg tænkte på at lave et RAID på controlleren med nogle billige SSD'ere, blot for at se hvordan det ville fungere. Dertil har OCZ nogle 30 GB MLC'ere til kr. 700,- pr. styk (så vidt jeg husker). Dem skal jeg bruge 4 af.
Det bliver mine systemdiske. Så skal jeg have mig et RAID0 til scratch udelukkende, der kunne jeg godt tænke mig enten 2x 74 GB Velociraptor eller 2x 7200.12. Det er udelukkende hastighed hér.
Til dokumenter, såsom arbejdsfiler, pr0n, spil osv. ville jeg have to uafængige diske. Jeg ved dog ikke om det ligeledes skal være noget SSD, men det er ikke en prioritet som tingene er nu.
Som du kan se, er det jo ikke just et billigt setup, men for fanden i H*levede hvor bliver det fedt at lege med High-Def video på ❤