Jeg har flg. HDD SETUP:
Vista x64 på en Intel X25-M 80 gb disk
Programmer & spil på WD Velociraptor disk I
Personlig Vista data mappe og swap & temp filer på WD Velociraptor disk II
FILM & PICS på Samsung Spinpoint F1 1 TB disk I
LOSSLESS MUSIK SAMLING på Samsung Spinpoint F1 1 TB disk II
MUSIK-JUKEBBOX på WD Caviar Eco 1 TB disk.
Jeg valgte med vilje at købe den WD Caviar Eco 1 TB, fordi den KUN skal bruges til musik afspilning af de bedste numre fra min kæmpe musik samling. Derfor var hastighed på disken mindst prioriteret, mens lavt støjniveau, lav varme udvikling og lille strøm forburg var opprioriteret, fordi lige denne disk skal stå og køre rigtigt meget hele tiden, fordi jeg tit afpiller musik, mens jeg arbejder på PC opgaver eller surfer på nettet, så defor gav jeg faktisk 50 kr mere for den WD Caviar Eco 1 TB disk end jeg gave for mine 2 Samsun F1 1 TB diske, da de støjer og udvikler en smule mere varme end WD Caviar disken gør.
Jeg valgte de 2 stk. Samsung Spinpoint F1 1 tb diske, da jeg lidt oftere skal overføre data til dem og bruge dem mere som et led i mit system.
Så søger du en primær musik/film disk, så gå efter lav støj og mindre hurtig rotation, da det alt ialt ofte giver en større stabilitet og færre fejl over en lang tidshorisont. Derfor vil en WD Caviar Eco Green være et godt valg. Køb nyeste 1 tb model med 32 mb cache og 3 skiver, den gamle 1 tb model har 4 skiver og kun 16 mb cache og de koster det samme.
Søger du en 1 TB disk, der skal kunne lidt af hvert - agere data disk, men også tit bruges til at føre filer til og fra disken, så vælg en Samsung Spinpoint F1 1 TB disk.