#14: Jeg var MEGET MEGET tæt påselv at købe OCZ VERTEX ssd devene, da man får mere for pengene og de iflg. Anadtech's grundige test af ssd over nu flere måneder har vist, at både Intel OG OCZ begge gør meget for at prøve at optimere deres respektive firmware. Forskellen er bare, at Intel har og bruger 10 gange så mange recourser på at opimere deres SSD med firmware, som OCZ kan og gør.
Men OCZ kom for 1 måned siden også med en ny firmware, der gør at den indhenter Intel X25-M på et par punkter og faktisk i visse test overgår Intel drevet, men med Intels helt nye forware, hvor der både retts op på kompatibilitets problemer med Macbooks, fragmenterings problemet der ødelægger skrivehastigheden og også har øget og optimeret hastigheden i flere applikationer yderligere, så må jeg indrømme, at jeg stadig holder mig til mine 2 Intel X25-M ssd drev.
Regner med, at de skal holde året ud og jeg så til næste år bruger disse 2 i raid 0 til programmer og spil og så indkøber 2 nye ssd drev til raid 0 med windows 7 på - bliver måske nok 2 stk. af Intel S25-E serien, som jeg håber til den tid har fået en mere realistisk pris og en ny firmware optimeret til desktop og ikke til server brug.
iøvrigt gætter et par seriøse testere af Intel X25-M's nye firmware på, at Intel med vilje har lavet det M drev, så skrivehastigheden kunstigt holdes nede under 100 mb/sec, da den nye firmware gør, at alle tal pludselig alle næsten i alle test rammer dette loft. Der gættes på, at Intel bevidst gør dette, da deres nye dyre S25-E model skal give købere af dette dyrere drev en grund til, at give de ekstra penge, frem for desktop M modellen. Der gættes på, at M modellen let kan skrive tæt på 180 mb/sec med ny firmware, men Intel vil ikke tillade dette af ovenænvte gode grund :)
Det er naturligvis bare kvalificerede gætterier, men de virker logiske nok, når man ser hvordan M drevet rammer skrive hastigheds loftet konstant i alle HDD test med den nye firmware.
Som en lynhurtig bil med V 8 4 liters motor og 400 Hk, der bare ikke kan presses op over 250 km/t........