-> #2
Jeg kan smide mit telefonnummer i en PM, såfremt du skulle overstige 500 Watt i fuld load med ovenstående system. Så kan du personligt få lov til at slå mig over nallerne 😀
Spøg til side 🙂
Core i7 skalerer ufatteligt godt. Hvis jeg var dig, ville jeg købe moderat ind, og afvente. Der sker ret meget på markedet lige nu hvor priserne bliver presset hele tiden. Det er sgu surt at købe grafikkort for kr. 2.500,- når du for kr. 7-800,- mindre kan få omtrendt samme ydelse, hvor der kun vil være en målbar forskel.
Især når du "kun" gamer i 1680x1050. Vi skal op i 2560x1600 før vi kan "se" forskel på de absolutte topkort, og så snakker vi alligevel en latterligt lav frame-rate i de fleste tilfælde.
Din harddisk ser ud til at være af en fin beskaffenhed, og med 6 GB RAM i computeren bør den ikke være den store flaskehals.
Jeg ville afvente mht. SSD og mega-giga-ultra-mofo-killah-grafikkort, og se hvad der sker på markedet. Investerer du moderat nu, vil det være en mindre afskrivning og ærgrelse at skulle skifte ud om et års tid igen. Grafikkortene i dag er voldsommere end div. anmeldelser giver udtryk for, og kan til fulde klare de flestes behov.
Det skriver jeg ikke for at lyde overlegen, men mere for at opfordre folk til at slå koldt vand i blodet og undlade at smide alt for mange penge efter ydelse der forsvinder som varme Watt lige ud i luften.
Strømforsyningen er af en særdeles god kvalitet. Jeg havde hørt og læst godt om den, men må indrømme at jeg selv blev enormt overrasket. Den trækker alt uden at kny. Hvis du er interesseret, kan jeg prøve at spænde alt op på maks og foretage en aflæsning af effekten den trækker.
Med en Core i7 og et GTX275 i maskinen, vil du - uanset hvad - trække mindre end maskinen der står på mit skrivebord lige nu 🙂