Fejl i opstart efter køb

Grafikkort d.  15. april. 2009, skrevet af shawnmarion
Vist: 608 gange.

shawnmarion

Nørd
Tilføjet:
15-04-2009 18:41:03
Svar/Indlæg:
3/1
Hej allesammen,

Jeg har netop købt et Radeon HD2400 PRO fra Club 3D, som jeg har købt for at erstatte mit GeForce FX5900 der begyndte at larme som en traktor. Kortet bliver sat i og der kommer billede på skærmen, men så snart den når til Windows XP startskærmen, hvor den lille blå "tænke-bar" sweeper henover en lille strimmel under logoet, fryser den pludselig.

Jeg har allerede én gang fået kortet byttet, men det giver samme resultat med det nye. Jeg har prøvet en masse ting, men det virker ikke.

- Jeg opfylder specs: Jeg har en 400W strømforsyning (kortet kræver 300) og de fornødne RAM osv.
- Jeg har afinstalleret de gamle nVidia-drivers
- Jeg har prøvet at justere lidt ved en grafik-memory tildeler i BIOS. Den stod som standard til 64MB, jeg prøvede både med 128MB og 256MB efter tip fra en ven, men uden held.
- Jeg har selvfølgelig også prøvet at starte i fejlsikret tilstand
- Jeg har også prøvet at boote fra driver-CD'en, i håb om at kunne installere de nyeste drivere inden Windows gik igang, men det ville den ikke være med til.

Er lidt på bar bund, og har en ret begrænset viden på området. Er der nogen der kan hjælpe mig. Det ville jeg sætte stor pris på!

Mvh. John
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2009 18:46:23
Svar/Indlæg:
20170/383
du skal huske at deaktivere onboard gfx i bios.
Hvis du kan justere gfx ram i bios, så lader det jo til at du har onboard gfx.

edit:
fik ikke lige med at du godt kunne få billede på. Men du kunne jo prøve at bruge det onboard gfx.

shawnmarion

Nørd
Tilføjet:
15-04-2009 19:00:47
Svar/Indlæg:
3/1
Hej igen,

Tusind tak for svaret. Jeg har deaktiveret mit onboard grafikkort, og der er heller ingen problemer med samme bios-indstillinger med mit andet FX5900 grafikkort. Men jeg tjekker selvfølgelig lige en ekstra gang om der kunne være noget der konflikter.

Igen, tusind tak for svaret.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2009 19:03:40
Svar/Indlæg:
5600/32
#1, AGP arpeture size er ikke det samme, som mængden af RAM dedikeret til onboard grafikkort.

Jeg ville skyde på du skal bruge Driver Cleaner til at fjerne alt der har med nVidia at gøre, før du starter op med det nye grafikkort. Hvis det er det du har gjort, så kan det meget vel være du bliver nødt til at geninstallere Windows.

shawnmarion

Nørd
Tilføjet:
15-04-2009 22:08:10
Svar/Indlæg:
3/1
Hej igen.

Tusind tak for tippet om Driver Cleaner. Kendte slet ikke det værktøj. Jeg har blot fundet kortet i enhedshåndtering og trykket "fjern driver". Jeg vil straks når jeg står op i morgen prøve Driver Cleaner.

Er virkelig ikke meget for at skulle formattere maskinen, så jeg håber det virker 🙂

Tusind tak for hjælpen. Er meget taknemmelig...

shawnmarion

Nørd
Tilføjet:
16-04-2009 08:52:02
Svar/Indlæg:
3/1
Hej igen,

Så har jeg forsøgt med Driver Cleaner. Der lå selvfølgelig en masse driver-filer, selvom jeg havde afinstalleret dem 🙂. Det hjalp dog desværre ikke, så jeg er stadig på bar bund, men igen, tak for tippet.

Andre der har et bud på hvad der kan få kortet til at virke?

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2009 09:01:15
Svar/Indlæg:
8762/174
Når du skifter grafikkort til en anden producent med en anden driver så er en format c: næsten altid en god ide..

LeetDonkey

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2009 09:03:21
Svar/Indlæg:
699/41
Kan du starte i fejlsikret tilstand?

187man

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2009 13:06:29
Svar/Indlæg:
3340/386
Det lyder altså mere som noget andet hardware fejl. Har du oc´et din maskine og hvor mange ram har du i den? Prøv start med 1x1Gb ram også 2x1Gb osv 😉

Ps. Kan du ik udfylde din bruger-profil. Det er meget nemmere at se dit hardware på den måde. Udfyld så meget du kan 😉 🙂