Nørd
Tilføjet:
15-04-2009 18:41:03
Svar/Indlæg:
3/1
Hej allesammen,
Jeg har netop købt et Radeon HD2400 PRO fra Club 3D, som jeg har købt for at erstatte mit GeForce FX5900 der begyndte at larme som en traktor. Kortet bliver sat i og der kommer billede på skærmen, men så snart den når til Windows XP startskærmen, hvor den lille blå "tænke-bar" sweeper henover en lille strimmel under logoet, fryser den pludselig.
Jeg har allerede én gang fået kortet byttet, men det giver samme resultat med det nye. Jeg har prøvet en masse ting, men det virker ikke.
- Jeg opfylder specs: Jeg har en 400W strømforsyning (kortet kræver 300) og de fornødne RAM osv.
- Jeg har afinstalleret de gamle nVidia-drivers
- Jeg har prøvet at justere lidt ved en grafik-memory tildeler i BIOS. Den stod som standard til 64MB, jeg prøvede både med 128MB og 256MB efter tip fra en ven, men uden held.
- Jeg har selvfølgelig også prøvet at starte i fejlsikret tilstand
- Jeg har også prøvet at boote fra driver-CD'en, i håb om at kunne installere de nyeste drivere inden Windows gik igang, men det ville den ikke være med til.
Er lidt på bar bund, og har en ret begrænset viden på området. Er der nogen der kan hjælpe mig. Det ville jeg sætte stor pris på!
Mvh. John