-> #0
Jeg kunne i regelen blot copy-paste Pizzadudes #6, men vælger alligevel at komme med et indspark.
Jeg bruger selv et par af programmerne fra Adobes CS4 pakke, og må indrømme, at jeg blev forbløffet over hvor lidt der kan klare opgaven.
Jeg købte en Dell XPS M1330 (fandt en brugt), som jeg har været ovenud tilfreds med, i stort set alle henseender. At den er kraftig nok til at kunne afspille Blu-ray er jo blot et stort plus på min konto.
Selv ville jeg enormt gerne have haft en Mac. Men som tiden er gået, føles det mere og mere som om, at alle de gamle "Mac-fordele" er ved at forsvinde. Førhen købte man en Mac fordi "den fucking virker bare, hver eneste gang man tænder for den", men det er som om, at de tider er ved at ændre sig.
Efter at Apple skiftede over til Intel, er der flere og flere som har problemer med maskinerne. Alle mulige irriterende småfejl og mangler, der blot ødelægger oplevelsen for de uheldige.
Jeg er enormt begejstret for Mac OS, da det er et røvlækkert operativsystem, men efter lanceringen af Vista, har Microsoft taget sig sammen, og Windows 7 overtræder mere og mere grænsen mellem Mac OS og Windows.
Så spørgsmålet er snarere, om man ikke køber Mac af æstetiske årsager?
Anywho.
Skulle jeg købe en Mac i dag, skulle det være en Mac Mini, om end ikke bare for at "prøve det". CS4 pakken kører omtrendt lige godt på en Mac og en PC.
Mit råd:
Sæt et budget, og find nogle personlige præferencer såsom: skærmstørrelse, opløsning, tastatur, tilbehør etc.
Og find den maskine du synes er pænest.