jeg sidder her med med E8400 c stepping som kører 4 ghz stabilt jeg har gået og overvejet at anskaffe en E8600 e stepping som vel nok sagtens kan komme op på de 4,5 ghz på god luftkøling men kan det betale sig vil jeg overhovdet mærke de 500 mhz mere nogen steder som sagt er virkelig i tvivl hvad synes i?
den er svær jeg syns det komer and på hvad din pung siger jeg kune pasonlig selv godt fine på af betale det en E8600 koster for af gå fra 4ghz til 4.5ghz men det er jo mig og kan nemt være det bare er til e-peninsen men 😀 selv køre jeg med 4ghz og syns pasonlig det er rilig hurdig til det meste ved godt jeg har 2 exstre kerner iforhol til dig men 4ghz er nu 4ghz så vci kan konkludere af mit råd er vis du har penge gør det vis du kan fine på anet af bruge dem på gør det det er mit råd 😉
Tror sgu ikke at du vil hente det vilde ved normalt brug, det er vist kun ved benchmark og den slags sager at du ville mærke den vilde forskel. men hvad ved jeg
Jeg har altid haft den indstilling at, en e8600 er ''spild'' af penge, hvis man skal have sådan en, er det kun for at slå recorder, ellers ville jeg da hellere bruge et par hundrede mere og købe en q9550-q9650, og hamre den op på de 4ghz+
Du skulle rimelig nemt kunne oc din E8400 til 4,5 ghz også.
Du vil ikke vinde noget ved at købe en E8600. Den har bare en højere multiplier og kan oc bedre i det lange løb men hvis du ikke overclocker til mere ind 4-4,5 ghz så vil din E8400 klare det lige så godt 🙂
Jeg har skiftet fra e8400 og e8600, da jeg fandt et godt tilbud på sidstnævnte. Selvfølgelig er det lettere at komme en del over de 4 ghz med den, men det giver jo ikke så meget, det er mest for sporten 😎
Når det er sagt så har den positive overraskelse været at e8600 synes at kræve pænt meget mindre vcore ved de høje klok og det kan virkelig mærkes på temps.
NOCTUA NH-U12P CPU COOLER 12-19dB - 12CM FAN - SKT775/AM2/AM2+ ( NH-U12P
det er den her køler. har før haft vandkøling men øhh røg ind i et uheld med det jeg har kun været i windows xp på 4,2 på den her men der var den ikke stabil men har kørt stabil 4 ghz siden now 2007, tak for de gode råd måske skal jeg spare pengene og spare op til et i7920 system i stedet for. ps:jeg har penge til en e8600 så det er ikke der det nager.
Hvis det primære er OC for dig, så kunne AMD 720BE og et 790FX/790GX bundkort være et ligeså godt valg, og ydelsen i spil være mindst ligeså god så et noget dyrere i7 setup. Så er der også penge til Bedre køling.