#8 Nej, jeg mener ikke, det er troværdigt - det handler om videnskab, på samme måde som Komputer for Alle handler om computere (det er også fra samme forlag).
Ikke at der er noget galt i det. Illustreret Videnskab er underholdende at læse, og det er helt klart det primære formål med det. Og man kan få en idé om, hvad der sker inden for videnskab.
Men man skal ikke nødvendigvis tage deres ord for gode varer. De er meget ukritiske med, hvad de skriver. Jeg er ikke ekspert i naturvidenskab, men alligevel har jeg flere gange opdaget fejl i det, de skriver - så jeg forestiller mig, at der er mange flere end dem, jeg opdager. Og inden for teologi/filosofi/kirkehistorie, som er mit fag, har jeg tit set, at de skriver noget helt forkert.
Det er ikke for at svine bladet til - jeg læser det da også selv, når jeg befinder mig i diverse venteværelser. Jeg advarer bare imod at bruge det som kilde i en opgave, for så risikerer man at skrive noget, som er noget ævl - og hvis det bliver fanget af censor, giver det sjældent nogen god karakter.