-> #10
3'eren ser også lækker ud, selv i DVD-kvalitet. Har dog ikke haft mulighed for at se den i 1080p endnu.
-> #11
Man plejer at skulle koble et ekstra stik på selve grafikkortet, for at få lyden med HDMi-stikket.
ATi's grafikkort bliver fundet som et "device", altså et lydkort, med hvilket du kan lave pass-through og sende lyden videre til din dekoder.
Hvis dine højttalere "bare" er koblet til din computer via mini-jack stik, er der ret stor sandsynlighed for, at dit onboard lydkort kan håndtere formaterne. Der er ikke den store forskel på formaterne ud over, at der er tilføjet et par ekstra kanaler.
Jeg vil dog gerne påpege, at 999 ud 1.000 som går så enormt meget op i det med lyden og billedkvaliten selv sjældent har grejet til at bakke deres påstande op. Der er ingen forskel for de fleste og de færreste ville kunne spotte den, hvis ikke de fik det fortalt.
Forskellen ligger ofte i det dynamiske område, både hvad angår billede og lyd. Men hvad nytter kvalitetsbillede og lyd, hvis man har noget grej købt i ALDI?
Summasumarum: Bare køb det drev til din computer og lad være med at bekymre dig så meget om de tekniske detaljer 🙂
-> #17
VLC kan sagtens afspille formatet (MPEG-4 AVC eller H.264). Men om hvorvidt kopisikringen eller ej konflikter, kan klares med anden software. Dét har jeg ikke de store kvaler med, da jeg synes at kopisikring er noget fanden har skabt.