-> #43
Dælme rart at høre at du er tilfreds med købet.
Jeg må indrømme, og det kan godt lyde ret selvglad det her: at jeg af og til kan føle en vis irritation over, at mange blot anbefaler i vildskab. Især med produkter man bruger så meget, som eksempelvis mus og tastatur.
Nu er jeg naturligvis godt klar over, at den slags er meget individuelt. Men der var en irriterende periode hvor mange valgte Logitech UltraX i den tro, at det var diNovo på budget.
Ofte, og det siger jeg ikke for at være nedladende, så anbefaler folk jo ud fra hvad de selv har købt og sjældent ud fra hvad de selv har prøvet. Det er jo fair nok og forståeligt.
Men sommetider, så må man også bare have den nødvendige respekt for folk (som jeg selv har) der rent faktisk tager turen op og ned af strøget, ind i forsk. butikker, for at prøve de mange løsninger af.
Man kan jo ikke gøre det med alle produkter, og sommetider er der så mange variable at en direkte sammenligning nærmest ville være til grin.
Men når jeg skriver, at jeg mener, at Logitech diNovo, Apple Alu og M er de tre bedste tastaturer jeg nogensinde har haft fingrene i, så er det ikke fordi at det er de tre eneste jeg har haft fingrene i.
Den samme irritation må ramme mange andre, når de selv sidder med et produkt de er enormt glade for, men ikke kan distribuere glæden ud, fordi der sidder 50 andre og anbefaler en fesen Samsung skærm, fordi den har de købt af den simple grund: "Den anbefalede alle andre".
Derfor bør man også, synes jeg, sætte pris på den der skiller sig ud. Af og til, så er det ikke blot jantelovsdanskere som går imod strømmen. Så sidder vi rent faktisk et par stykker der har været lidt omkring og prøvet de forsk. ting.
Når sådan en som dig så skriver, at han er glad og tilfreds med sit køb, så er det nærmest mere værd end alt andet. For så har man distribueret glæden skånsomt videre.
Nok lommefilosofi. Nu vil jeg have mig en toast og så ellers på hovedet i seng ❤