Propaganda eller virklighed?

Hyggehjørnet d.  19. april. 2009, skrevet af anru2007
Vist: 949 gange.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2009 20:06:06
Svar/Indlæg:
5891/423
Hey...

Jeg kom lige til at tænke over denne video

http://www.youtube.com/watch?v...

Tænkte på, hvor meget den egentlig viser, om hvordan vi mennesker er, og hvordan verdenen er, men spørgsmålet er bare om dette er Propaganda eller virklighed?, hvad synes i? JEg synes personligt at den er skruet meget godt sammen, og viser meget af os selv 🙂
Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2009 20:08:40
Svar/Indlæg:
8762/174
Det er i hvert fald en sang der for en til at tænke 🙂

Den er virkelig god og det gør den bestemt heller ikke dårlige af at den var med i transformers 😀

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2009 20:09:56
Svar/Indlæg:
5891/423
#1 jeg elsker også deres musik!, de er bare så gode! 😀

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2009 20:14:34
Svar/Indlæg:
20170/383

ting kan jo godt være virkelighed og stadig bruges som propaganda.

Og det vil jeg da nok mene er hvad sker i denne video.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2009 20:17:15
Svar/Indlæg:
5891/423
#3 Ja det har du vel ogsp ret i 🙂

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
19-04-2009 20:35:45
Svar/Indlæg:
15982/637
http://www.youtube.com/watch?v... igen et koncept af begge dele. (ja der er en officiel video også, men Blaze synger ikke så godt som Bruce).

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2009 20:44:48
Svar/Indlæg:
5750/124
ultroligt fed sang (kan godt lide linkin park), og alle billedoptagelser er af hvad jeg ved autentiske. Nogle er ældre end andre, og det er den officielle video, igen så vidt jeg ved.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2009 20:46:19
Svar/Indlæg:
20170/383

arh ja.. Bruce Dickinson.. Totalt yndlings.. 🙂
Har du hørt nogle af hans soloudgivelser ??

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2009 20:50:33
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg ser det ikke som propaganda. Jeg ser mere kort gennemgang af ting der er sket igennem tidens løb.

Hvis man endelig vil agumenter for det er propaganda: kan man jo kigge hvilkende budskaber filmen sender ud til os mennesker. Dyber analyser den hvis man har lyst. 😕

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2009 20:54:47
Svar/Indlæg:
5750/124
#8 der vil jeg give dig ret... filmen viser mest af alt noget af det som der er forgået gennemtiderne, uden at sige noget er rigtigt eller forkert. Man kan selvfølgelig godt se den som propeganda, hvis man opfatter den som om filmen vil pådutte dig en opfattelse af at verden er et forfærdeligt sted, hvilket det er. Det er mest en objektiv historisk gennemgang af div. forfærdelige ting i verden, og har nok også budskabet som lyder på man skal gøre sit for at komme udover krig og ødelæggelse, og se verden som noget godt, så længe den er det der hvor man selv befinder sig, sådan opfatter jeg fx. verden. Det kan da godt være den er røv i mellemøsten, men dem som lever i mellemøsten kender jo ikke til div. problemer vi har her, og vi kender ikke til andet end deres problemer, de har jo også gode og dårlige tider som alle andre 😉

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2009 21:12:32
Svar/Indlæg:
5474/39
De budskaber filmen sender til mig når jeg ser den er :
1.De fattige i verden, der bruge 80 % af lønen på mad.
Tør jeg ikke tænke på når priser kommer til stige igen. Vi vesten americanen i filmen har et stort mad forbrug. Måske også i fremtiden køre på biodisel, lavt af fødevare.
2. Den globale opvarmning af jorden
Har set palmer i Hamborg dengang jeg var der nede troede ikke de kunne klare kulden her i Europa.
3. opgaven med skabe fred i verden.
4. Regnskoven forsvinder.

budskaber jeg ser i filmen godt kan kalde propaganda.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
19-04-2009 21:14:08
Svar/Indlæg:
15982/637
#7: Ja jeg har hans The Best Of Bruce Dickinson og Tyranny Of Souls. 🙂

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2009 21:40:01
Svar/Indlæg:
3332/33
#0 Jeg ville ikke tage videon for seriøs, for det er envejs-kommunikation det der. Altså, så sidder du jo egentlig bare og "sluger" billederne til dig, uden at der bliver modargumenteret for noget.
De kunne jo istedetfor, have fokuseret på alt den fede luksus der er i verdenen. Og så ville udfaldet blive noget helt andet.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2009 21:46:50
Svar/Indlæg:
7111/480
vil lidt i samme skufe musik og Propaganda sat samen http://www.youtube.com/watch?v...

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2009 23:12:29
Svar/Indlæg:
20170/383

Køb endelig Accident of Birth og The Chemical Wedding .. to voldsomt fede plader 🙂

Og evt. også Tattooed Millionaire, den er dog lidt mere rocked, men stadig mange gode numre 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2009 06:09:10
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

1: Videoen ligger på Youtube.
2: Det er en musikvideo.
3: Mange sluger bare til sig, ukritisk.

Vil du se velsammenskruet propaganda, skal du se film som "Fahrenheit 9/11", "Bowling for Columbine" og andre konspirationsfilm. Det er noget af det "bedste" propaganda du kan finde.

Se en film som "Cubic", "Demolition Man", "Minority Report" og "The Matrix" - der har du også en masse godt propaganda.

Se især gamle film fra 50'erne og 60'erne. Der er også en masse amerikansk propaganda.

Som Tom81 skriver, bare fordi det er propaganda, behøver det ikke at være opfundet.

skovjuul

Overclocker
Tilføjet:
20-04-2009 10:52:26
Svar/Indlæg:
27/8
Jeg vil bare lige advare mod "Fahrenheit 9/11" og "Bowling for Columbine" (generelt "dokumentar" af Michael Moore).
Har set dem og synes selv de var fantastiske indtil man begynder at søge lidt på nettet. Her finder man ud af at MM er noget af det mest usaglige og useriøse man kan finde inden for genren. Hvis du søger på Bowling for Columbine er der op til flere referencer hvor det kommer frem at han har manipuleret billed- og lyd-materiale så det får folk og situationer til at fremstå på den måde han gerne vil i forhold til de faktiske begivenheder.
Det finder jeg helt utilgiveligt og har i samme anledning smidt alle DVD'er og andet materiale ud som jeg har haft af ham.

Bare en lille advarsel.

Til gengæld, hvis du har 2-4 timer du gerne vil bruge på en, synes jeg, meget spændende dokumentar om verdenen i dag, så tag et kig på http://www.zeitgeistmovie.com/... Der ligger to gratis dokumentarer: "ZEITGEIST: THE MOVIE" og "ZEITGEIST: ADDENDUM". De kan også hentes i bedre opløsning på edonkey eller BT (ikke ulovligt 🙂 )

God fornøjelse
Jesper

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2009 12:09:43
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

Det er jo netop derfor at den slags film/"dokumentarer" er spændende. Netop pga. at folk meget gerne vil tro på hvad de ser og hører. Også til trods for, at det er løgn og latin.

Især de to film er gode eksempler på hvordan man kan manipulere med folk. I "Fahrenheit" - mener jeg - står der på et tidspunkt en fyr foran det vide hus. Man får hverken hans navn, titel eller uddannelse at vide. Men han udgiver sig for at være "ekspert", men man får heller ikke at vide inden for hvad.

Et andet, rigtig rigtig rigtig godt eksempel er dokumentaren om "Den falske Månelanding", hvor mange der så den, tog den for gode varer. Faktisk så indledes filmen med, at alt er pure opspind og eksemplerne er taget ud af luften.

Selv den dag i dag, efter flere bekendtgørelser og forklaringer, tror mange fastnakket på, at filmen er "ægte", og den autencitet ej kan bestrides.

Jeg tror faktisk, at de fleste herinde har set filmen. Den blev sendt på TV2 for nogle år tilbage.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2009 14:04:39
Svar/Indlæg:
7111/480
15# du kaler matrix for propoganda hol nu op nonig det er en action film og tro ikke da den bliv lavet var det for af få folk til af tro værden hang sådan samen men vem ved 😉 af var for sjov men faktis har jeg hørt af nolge praster bruger filmnen i ders undervisning af konfimanter fordi neo skule være en form for jesus der skule vis være en mase raferanser til biblen vis man ser ordenlig efter