Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2009 06:35:36
Svar/Indlæg:
699/41
Hej
Jeg har et D975XBX rev 304 som jeg overvejer at skifte ud til et X48 bundkort - Asus Rampage Formula R.O.G
Grunden til at jeg vil skifte det ud er at det har nogle sære småting samt at det ikke understøtter quad cores særligt godt, eller rettere, det understøtter ikke overclocking af quad cores særligt godt.
Desuden så har jeg oplevet at den et par gange defaulter vcore til 1.55 hvilket er 0.2V højere end 1.35 som den 'normalt' defaulter til.
Desuden kan jeg ikke sætte vcore lavere end 1.35, hvilket jeg er ret sikker på at min CPU godt kan køre med ved nuværende clock hastighed.
Desuden overclocker det sindssygt skidt med quad cores, jeg kan hæve multiplier med 1, men jeg kan ikke pille ved bus hastighed og reducere multiplier for at udnytte rammenes hastighed bedre.
Min E6300 rendte 3.2 GHz på det board, så til dual cores er der ingen problemer, det er bare quad cores som tilsyneladende kun kan køre stock speed.
Som det sidste er bios noget lang tid om at initialisere, jeg har bygget et par systemer sidenhen med abit/asus kort og deres er mange gange hurtigere end mit til at initialisere.
Asus bundkortet tilbyder en platform der kan opgraderes lidt længere end min egen, desuden er der flere OC optioner af især RAM, og til sidst håber jeg at skidtet initialiserer hurtigere end mit intel kort.
Er der nogen der har noget input at bidrage med?