Hej HWT. Jeg skal på efterskole efter sommerferien, og skal så have mig skaffet en computer. Jeg har fundet noget nedenunder hvis i lige vil se om det er noget, eller om i har et bedre forslag til en computer der skal bruges til studie, og en lille smugle css og de mindre spil. Maks er ca en 6000,-
Det skal siges at Dell studie 15 bærbaren lige er blevet opdateret i USA og bliver det nok også i DK snart til samme pris. Det bliver med et ATI 4000 serie GFX kort frem for det nuværende 3000 serie GFX kort. Samt at skærmen blive opdateret til en LED skærm der køre HD rdy opløsning frem for de nuværende 1280x800 opløsning. Men selv den nuværende Dell Studie bærbar er ganske udemærkede til prisen, hvis ikke du kan vente til at den bliver opdateret på den danske Dell hjemmeside.
Til dem der efterspørger mindre kompakte bærbar (13.3 tommer under 2kg) til billige penge, men som stadig efterspørge Centrino 2 platformen er Toshiba Satellite Pro U400-13G det bedre valg. Godt nok får man ikke noget GFX kort med der kan trække spil ordenligt, men man får en kompakt arbejdes computer til billige pengene der stadig gør brug af Centrino 2 platformen.
Éllers så kig lidt rundt inde på dell's hjemmeside. De der XPS bærbare er hurtige og billige. Og så er de kun på 13.3". Var lige ved at købe en selv. Men købte mig så en netbook.
Okay, det er så lidt rodet. I alle kommer med nogle lækre facts, og takker for det :) men præcis hvilken computer ville i vælge til de maks 6000, i så fald hvilket grafikkort og processor.
Altså hvilke grafikkort for eksempel er de bedste af dem her: Nvidia 9600m GT Ati HD3650
Som jeg skrev i #6 så er det den jeg nævner der jeg ville vælge. Den du selv nævner i #8 koster nærmere de 7.000 end de 6.000 og lever derfor ikke op til dit krav om maks 6.000 eller er budgetet ikke maks 6.000.
Af de to gfx du har nævnt vil jeg mene at 9600GT er klart det bedste.