Har fået et nyt dragon setup. Men har et problem med OC..
Mit problem er at den volt jeg sætter i bios, f.eks. 1,4v på cpu'en. Ændre sig tilbage til standart 1,325v når Windows XP booter op.. Så det er et kap løb om at komme ind i Overdrive og sætte volten op, før systemet crasher.. Men så snart volten er ændret igen er systemet klippe stabilt på 3,8Ghz..
Alle energi funktioner er slået fra!
Lidt træls for er temmelig sikker på at 4ghz er muligt, da mine temps er temmelige fornuftige på mit vand.
1) Slå Cool n' Quiet fra i BIOS. 2) Tjek at din strømstyring er til "altid tændt". 3) Ved 3.6Ghz+ da skal du nok op på 1.5v før det er klippestabilt til torture tests.
1) Tjekket, er slået fra 2) Tjekket er sat til "altid tændt" 3) Prime95 hele natten og dagen igennem ved 1,4v og 3,795Ghz, og som sagt klippe stabilt.. Temps ligger ved ca.40grader med mine blæsere på 60%
Ellers må du bruge CrystalCPUID og sætte dit OC der inkl. v-core voltage, så snart windows starter så bruger det de indstillinger (auto start presets) 🙂 Jeg brugte det program til min lillebror AMD 64 X2 5000+ Black Edition da hans bundkort ikke ville skifte multiplier + vcore, det fungerer fint.