hjælp til opsætning af router

Diverse d.  24. april. 2009, skrevet af Spio
Vist: 494 gange.

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2009 10:51:23
Svar/Indlæg:
1114/293
hejsa alle

jeg kunne godt bruge lidt hjælp til rigtig opsætning af min trådløse router DI-524

jeg har lige leget med den bærbare og bruger hwt.dk som reference side

har en genvej liggende på skrivebordet og tiderne er fra jeg klikker på den til siden er loaded helt færdig.

direkte i fiberboksen 6 sek.

sat i router med kabel 9 sek.

trådløs 22 sek.

når først jeg er inde på en side så går det hurtigt nok med at navigere rundt på siden så problemet ligger kun når det er en ny side der skal startes op

jeg synes det er en markant for stor forskel men det kan godt være jeg skal køre den router med andre indstillinger end fabriksindstillinger men ved ikke hvad der skal ændres.

har haft fin fart med anden internet med den router men det kan være det er anderledes med fibernet og min router.

kom please hjælp mig

Spio
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
24-04-2009 11:34:07
Svar/Indlæg:
4033/364
trådløs har en noget længere responsetime end kabel - selv kablet forbindelser har forskellig repsonsetid.

Grunden til at du måske oplever forskellen tyderligere er at der er betydelig mindre lag på en fiberlinie end fx ADSL.

mit umiddelbare gæt er at du måske kan sætte hastigheden ned, da det måske kan forbedre responsetiden (på routeren kan man sætte makshastighed). Men da det kun er i starten skyldes det at forbindelse mm. skal verificeres , så det er nok krypteringen af wifi der i starten gør flaskehalsen (nu er 13 sekunder mere jo ikke en evighed). kan være at med en ny router at du kan forbedre det marginalt, men jeg ville leve med det og glæde mig over at wifi er fedt :) (på vej ud i haven med den bærbare)

jeg har googlet lidt, aner ikke om det kan forbedre noget (husk at tage backup af din regdatabase inden )
http://www.metacafe.com/watch/...