Ingen billede på skærmen

Grafikkort d.  24. april. 2009, skrevet af Prosyri
Vist: 355 gange.

Prosyri

Overclocker
Tilføjet:
24-04-2009 12:40:48
Svar/Indlæg:
2/1
Forleden dag tog jeg mig sammen og lavede en frisk install af XP efter at have udsat det i mange måneder, herefter opstod følgende problemer:

Når jeg slukker skærmen mens computeren kører, får den ikke noget signal fra grafikkortet overhovedet, når jeg tænder den igen. Reboot, reset hjælper ikke en flyvende fis.
Når jeg rebooter kan jeg høre den kommer ind i windows, der er bare ikke noget billede. HELLER ikke under opstart, dvs. ingen billede af bios, windows loading etc.
Den eneste måde jeg kan få billede på skærmen er hvis jeg tænder skærmen og computeren i præcis samme øjeblik.

Jeg har alle de nyeste drivere installeret til hele systemet, og har ingen problemer i windows. Heller ikke under spil der presser mit system (Dvs det er ikke varme der er problemmet). Jeg har kontrolleret alle kabler og stik (Jeg er normalt ok til hardware, men jeg har sgu aldrig hørt om dette problem før)

Det eneste OC jeg har er at volten på mine ram er skruet op til 1,95v

Jeg havde ingen problemer før geninstallation af windows, det der bare undre mig er at der heller ikke er noget billede under boot, så jeg har egentlig lidt udelukket at det er software der er skyld i det, please correct me if i'm wrong.

Mit system består af:
Asus Striker Extreme II
Asus ENGTX280 Top
2GB DDR3 PC12800 OCZ Platanium CL
1x 1TB. 1x 750GB, 2x500GB
Coolermaster Real Power Pro 1000
Creative X-Fi Platinum
22" HP w2228h
Anted Nine Hundred

Håber der er nogle der kan hjælpe, på forhånd tak :)
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
24-04-2009 16:20:12
Svar/Indlæg:
4033/364
hvad sker der hvis du booter i fejlsikret tilstand ?

prøv at geninstallere graffikkort drivere og chipsæt drivere.

Prosyri

Overclocker
Tilføjet:
24-04-2009 16:21:17
Svar/Indlæg:
2/1
Tror ikke du forstår, den mangler også billede under boot

Nightcover

Overclocker
Tilføjet:
24-04-2009 18:17:59
Svar/Indlæg:
620/11
Prøv et andet dvi slot grafikkortet.

Mirco

Overclocker
Tilføjet:
24-04-2009 19:30:03
Svar/Indlæg:
18/5
Har prøvet noget tilsvarende, skærmen stod bare på standby - Og det var så noget skidt ram - Så prøv det :x