Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2009 11:31:00
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Stod og funderede over en ting, som jeg gerne vil vende med jer kloge (bruse)hoveder.
Simpelt og ligefrem: Er det ok at grine af en handicappet?
Overvejelse: Såfremt handicappede gerne vil behandles ligesom alle andre (så vidt det er dem muligt naturligvis), bør man så ikke også i samme grad kunne gøre grin af/med dem?
Vil det faktisk ikke være forskelsbehandling, ikke at grine af en handicappet? Det samme gælder alle andre minoriteter. Er det ikke ægte forskelsbehandling ikke at gøre grin med eller le af dem?
Handicappede, muslimer, ordblinde, folk med to hoveder osv.?
Jeg har ikke noget imod handicappede der jo ofte forsøger at få det bedste ud af tilværelsen til trods for deres medfødte eller opståede handicap. Jeg har dog en ting som jeg vitterligt ikke kan lade være med at fnise af og jeg har ingen anelse om hvorfor. Men dværge, småfolk, pygmæer eller hvad man nu vælger at kalde dem, finder jeg ustyrligt morsomme.
Ud af en sammenhæng fortalte jeg det til en række mennesker, som åbenbart anså mig for at være Verdens ringeste person af selvsamme årsag. De kunne dog ikke selv sige sig fra at fnise/smile lidt, når de så "Morten og Peter" [I ved hvem de er].
Men hvor går grænsen så? Er det ok at grine af dem når de er på TV (ligesom med X-factor, Talent osv.) eller bør det være generelt accepteret, at alle er lige og alle er lige gode at gøre grin med?