"Tegne-brædt"?

Diverse d.  25. april. 2009, skrevet af Whatever4ever
Vist: 973 gange.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2009 23:20:14
Svar/Indlæg:
415/86
Hey there...

Nogen der har erfaring med denne:
http://www.wacom-europe.com/in...

Tænker på en Intuos4 M - noget der dur - mange penge hvis den bare kommer til at ligge og samle støv?
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2009 23:30:32
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Hvis det "bare" er til for-sjov og den slags, altså ikke noget seriøst, kan en af de mindre udgaver anbefales. Selv har jeg en "Bamboo One" (CTF-430). Intuos4-serien er møglækker og ja, de koster kassen. Men fuuuck hvor er de lækre...

Så hvis du har pengene og lysten til det, så køb en Intuos4. Hvis det, som sagt, blot er til lyst, så køb en billigere model. Har du en widescreen-skærm så kan en ditto digitizer anbefales, men er bestemt ikke et krav. Jeg har selv overvejet at investere i en Intuos4.

- fik jeg nævnt, at de er lækre?

phgn99

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2009 23:36:34
Svar/Indlæg:
722/67

Allan har forelskede sig i et "tegne-brædt" 🤣 🤣

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
26-04-2009 10:53:29
Svar/Indlæg:
4033/364

hvis du ikke arbejder meget med grafik, så er det nok lidt overkill..
Købte en Bamboo Fun medium til konen sidste sommers og den er godt nok blevet slidt (hendes lasermus har ikke engang batterierne sat i :'-( ) , men hun bruger også rigtig mange timer på billedbehandling.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
01-05-2009 00:41:55
Svar/Indlæg:
415/86
Well - Yup Intuos4 ser lækker ud 😉

- og dyr, men ikke så meget dét, er jo kun én gang, tænker mere i tanker som går på om det overhoved er noget der kan bruges, virker det, smider man lortet over i hjørnet - eftter febrilsk at prøve at få den til... et eller andet som ikke rigtig lykkes og ender med at finde sin mus frem igen, kan alle tegne programmer bruges med den?
Har aldrig haft noget tilsvarende, så har ingen anelse om hvad/hvordan det er at bruge sådan en fætter...

Mht. Intuos4 - er airbrush pen'en noget man skal købe seperat og kan man i det hele taget det her i Dk - læste også noget med at det kun er i Staterne at der også følger en mus med, kan dog være det kun er L modelen?

Så set med muligheden for at den bare havner i hjørnet og samler støv, så ER det mange penge og vil jeg ikke ofre, men er det tilgængæld noget der bare ruller og ellers er en drøm at lege med, hvad stadiet ligger på, sjov og leg, så det sgu okay at den koster en del, men savner lidt noget erfaring i brugen af sådan en fætter og høre gerne fra nogen der har...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2009 00:53:42
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Jeg har prøvet de fleste af Wacoms produkter efterhånden og lad mig formulere det således: Hvis ikke jeg havde købt Bamboo One, og 'leget' med det, havde jeg nok aldrig givet Intuos4 en chance. I stedet, havde jeg blot tænkt: "Det er sgu for dyrt". Men jeg bruger min digitizer rigtig meget.

I starten var det pinefuldt, eftersom man arbejder på en helt anderledes måde (lidt som at skrive med kuglepen uden at kigge på papiret), der gjorde introduktionen lidt svær. Men efter at have leget med det lille tegneprogram der fulgte med (samt noget 'Crayon Physics') faldt det mig dog hurtigt for.

Det eneste jeg er lidt træt af er, at jeg ikke købte Intous4 til at begynde med. Det er paradoksalt nok, det der lidt afholder mig fra at investere yderligere. Nu hvor jeg jo har købt en digitizer. Hvorfor så købe en til... det er nok bare jyden der kommer op i mig.

Anywho.

Hvis det er noget du gerne vil arbejde videre med, så er en digitizer nærmest uundværlig.