Som både Vista og Leopard-bruger vil jeg bare sige at ganske vist kan man affilme skærmen i Windows media Encoder, men på Mac har man meget stærke funktioner til at affilme skærmen.
Jeg har to programmer "iShowU" og "ScreenFlow" som optager fra skærmen. Screenflow optager fra webcam samtidig med at den optager skærmen. Bagefter kan man redigere i de 2 simultanoptagelser og for eksempel få ansigtet til at flytte sig rundt i den anden optagelse.
På den måde kan dit ansigt være foran "Onkel Morfars" næse mens ansigtet farer rundt på skærmen og lukker forskellige ting op mens det forklarer "Onkel Morfar" hvordan han skal gøre! Ret sejg funktion.
Jeg ser frem til en screenrecording på Snow Leopard. Sådan noget fungerer altså meget bedre på en Mac.
Kvaliteten skal du sammenligne med Windowsprogrammet "Camtasia" der lige nu koster : 6727,85 danske kroner hvor man kan risikere at moms bliver lagt på!
Der er ikke tale om plagiat. Allerede nu kan man tage skærmbilleder i Mac med programmet "Skærmbillede"
MvH
Lyrik