-> #9
Fordi alkohol, rusmidler og andre nydelsesprodukter, fucker dig op i en sådan grad, at du ikke er velfungerende og i sidste ende afhængig. Hvis det er din opfattelse af "frihed", så vil jeg lade dig beholde den for dig selv.
-> #10
En sætning der med dybere filosofisk analyse kan betragtes som endegyldig. Lidt på samme måde som: "Hvis et træ vælter og ingen er der til at høre det. Larmer det så?" - Hvilket jo netop definerer hvad det kræver for at en sådanne situation kan opstå.
Hvis ikke der er nogen til at se et stjerneskud, er det jo heller ikke sket i den forstand, at ingen er/var der til at se det og senere fortælle videre om det.
Mange eksempler, igennem historien, er på en sådan måde gået tabt eller er måske slet ikke blevet noteret, fordi ingen gad at fortælle det videre.
Alternativt, så vil jeg - om 100 år - heller ikke have eksisteret, såfremt jeg ikke har efterladt mig et levned. Enten i form af en almen kendt skikkelse eller familie/efterkommere. Dersom at mit eftermæle ikke eksisterer, eksisterer jeg heller ikke i hverken folks bevidsthed eller kendskab.
"Jeg tænker, altså er jeg".