Hej.. Når jeg starter min bærbar op for jeg følgende besked:
Windows could not start because the following file is missing or corrupt: <Windows root>\system32\hal.dll. Please re-install a copy of the above file."
Jeg har fundet følgende tutorial, og er kommet frem til der hvor jeg skal skrive en kommando ind.
Denne kommando er : expand d:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll
Jeg gør som beskrevet og får så følgende besked når jeg trykker enter:
Syntaksen i filnavnet, mappen eller diskenhedsnavnet er forkert.
Je lurer lidt på om det er bogstaverne på hdd eller cd drev som er forkerte, da jeg ikke ved om disse er d og c så kan nogen fortælle mig hvordan jeg finder ud af det, selv nu hvor jeg ikke kan komme ind i windows?
En anden mulighed ville være at installere windows påny, men så skal jeg have nogle dokumenter ud af bærbaren. Nogen forslag hvordan jeg gør det, uden at jeg skal ud og investere i noget?
Som sagt ville jeg helst undgå at skulle ud og købe et eksternt kabinet. Harddisken er SATA mens jeg har SATA 2 i min stationær. Det samme med min eksterne hdd kabinet som også er SATA 2.
Jeg har også prøvet at pille disken ud af en anden bærbar, og her virker almindelige SATA stik uden bøvl. Slet ingen som har en ide om hvordan jeg for data ud eller for placeret hall.dll filen? Der ligger meget vigtig data på, som jeg ikke gerne ville miste.