-> #2
Opløsningen 1280x800 gælder også de fleste 12.1" laptops 🙂
Det er perfekt til notater, togture og andre småtterier. Jeg har selv en 13.3" laptop, men ville så inderligt ønske at der lige var en lidt højere opløsning på. Det virker lidt for "Duplo"-agtigt med den dpi når jeg er vant til 1920x1200 på 24" derhjemme.
God batteritid, ydelse og funktioner går aldrig i spænd med et stramt budget.
Er du villig til at gå op, måske skylde lidt penge i banken/til mor og far, så kan jeg på det varmeste anbefale Toshiba Portege R500. Den computer er så fucking fed, at det kan ikke skrives med ord eller vises med billeder. Den ligger langt over dit budget (kr. ~8.000,-), men jeg lover dig for, at den er hver en krone værd.
1.2 GHz, 1.5 GB RAM og GMA950 er alt rigeligt til at trække Vista Home Premium, tro det eller ej. Det er en ulv i fåreklæder. Batteritid 5-8 timer og transreflektiv skærm der kan forlænge batteritiden yderligere, såfremt lysforholdene er til det.
Alternativt kan Lenovo 3000 V200 være et kig værd. Men batteritiden og opgradering/udskiftning af samme, er af skuffende kaliber. +14" er mig alt for meget at slæbe rundt på, og +2.5 kg bliver meget tungt på en lang dag mellem forelæsninger.
Hvad skal computeren helt præcist bruges til?
-> #4
Du har råd til at have bil, men har et stramt budget som studerende...?! *hmm*