Midt-Data gør det igen, starter forfra.

Litteratur d.  27. april. 2009, skrevet af DjeavleN
Vist: 1269 gange.

DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 19:33:54
Svar/Indlæg:
2959/206
http://crn.dk/nyheder/Midt-Dat...

CopyPaste fra CRN:
I forbindelse med at Midt-Data lukker tre butikker, har selskabet også lavet et nyt selskab, som forretningen skal flyttes over i. Det nyt anpartsselskab, der er stiftet til lejligheden, har i dag fået Midt-Datas navn og vil i løbet af denne uge også overtage driften.
Det sker ifølge Midt-Datas administrerede direktør Allan Carøe Sørensen for at selskabets bank og investor Steen Pedersen kan realisere et tab. Derimod vil leverandørerne ikke tabe på Midt-Datas omrokering.
»Det er internt regnestykke, der skal gøres op og har ingen konsekvenser for andre end dem, der er i selskabet, « siger Allan Carøe Sørensen.

Han afviser, at han dermed gentager sidste års "Fugl Føniks"-model, hvor en større gæld blev efterladt hos distributørerne, mens Midt-Datas drift fortsatte i et nyt selskab.

»Denne gang er der ingen leverandører der kommer til at tabe en krone på det,« siger Allan Carøe Sørensen, og understreger, at ikke alene Midt-Datas it-leverandører, men også selskabets øvrige vareleverandører får dækket deres tilgodehavende.

Allan Carøe Sørensen vil dog ikke oplyse, hvor stort et tab, der bliver efterladt tilbage i det oprindelige selskab, ligesom han ikke vil svare på, hvem der vil betale lønnen til de op mod 20 medarbejdere der er blevet afskediget.

»Det kommer an på, hvordan selskabet bliver afsluttet,« siger Allan Carøe Sørensen.
Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 19:44:52
Svar/Indlæg:
1972/260
"Det sker ifølge Midt-Datas administrerede direktør Allan Carøe Sørensen for at selskabets bank og investor Steen Pedersen kan realisere et tab."

Hvad er det lige de mener med at tabet skal realiseres?

EDIT: Jeg går ud fra de ved hvor meget underskud der er, og at de ikke kan dække det. Så mener de vel at tabet skal betales, altså alle med tilgodehavende skal have deres penge og så må de starte forfra... eller hvad?


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 20:11:44
Svar/Indlæg:
2587/91
Det virker sgu lidt suspekt.. Altså hva foregår der i branchen? Først SHG's stunt, så MD (og nu MD igen).. For slet ikke at nævne Multimediaworld.. 😐


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 20:17:29
Svar/Indlæg:
5224/222
Sålænge de stadig hjælper til med rma betyder det vel ikke noget for os forbrugere? Ikke at jeg handler hos dem...


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 20:17:39
Svar/Indlæg:
826/60
Tror ikke lige at man kan kalde shg's konkurs "et stunt"... at shg stadig eksisterer er da fordi kurator, dvs et af retten udpeget advokatfirma, vurderede at salget af selve navnet "shg" kunne give kr til de kreditorer som firmaet skyldte kr... Eller har jeg misforstået juraen i det hele?




v00d00
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2009 20:47:57
Svar/Indlæg:
117/7
Shg sagen har intet tilfældes med Midt-datas dobble stunt,
shg gik konkurs efter midtdata og blev købt op af proshop.

Midtdata er blot et svin og starter nyt firma med samme ejer som køber aktiver ud af konkursboet. Det er svinsk overfor alle dem som havde penge tilgode i firmaet.

IMO så burde den danske erhvervs lov laves om således personerne ikke kan få lov til at eje eller direkte medvirke i et firmas administration.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 20:49:58
Svar/Indlæg:
5891/423
:no: :no:


walker
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2009 21:13:38
Svar/Indlæg:
71/3
Midt data stinker og har altid gjort det.

Burde bare forblive lukket og slukket!

Mit eneste råd er:

Husk det næste gang i handler HW f..K midt data og handle andet steds.

Mvh.
Walker


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 21:14:52
Svar/Indlæg:
20170/383
#7

Det er nemlig rigtigt. Konstruktiv kritik er altid godt 😀 🤡


mtum
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2009 21:16:05
Svar/Indlæg:
280/13
#5 Fuldstændig rigtigt. Jeg synes dog, alle fortjener en chance, men derefter skulle der heller ikke være nogen kære mor.

Det sørgerlige er bare, at alle har travlt med at være forargede lige når det sker, og 14 dage efter handler 70% af kunderne der alligevel igen/stadig, så det tit er en overskudsforretning.


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 21:44:41
Svar/Indlæg:
2440/66
det er lang tid siden jeg sidst har handlet i midt data. efter deres sidste restrukturering, blev de alt for dyre (ligesom zitech er nu).


tjplod
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2009 21:54:17
Svar/Indlæg:
51/2
der kommer nok i nogen lov imod det sog læng vi har puligtiger som gør det samme


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2009 21:58:30
Svar/Indlæg:
5891/423
-#8 ja ik spamtrold 😛 😀


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
27-04-2009 22:01:16
Svar/Indlæg:
7881/1165
#10: Problemet er at de priser er langt mere realistiske. Man har tidligere kunne drive butik på vækst. Det kan man bare ikke i de her tider. Så nu bliver butikkerne nød til at tjene penge (altså rigtige penge), og ikke vækstpenge som man kan hive ud af leverendøre osv. Multimediaworld er et godt eksempel. Der er ingen penge og så finder man alternative løsninger eller går konkurs. Man kan ikke kører rundt med en avance på 0-5% Det kan kun gå galt. og jeg tror at vi ser mange flere dø det næste stykke tid.


tjplod
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2009 22:10:25
Svar/Indlæg:
51/2
ja 😀


#15
hilo
 
Superbruger
Tilføjet:
28-04-2009 00:16:22
Svar/Indlæg:
525/25
du-du-du-du-du- hej hvor mange. af jer ejer en butik. :no: :no: :no:


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2009 00:47:24
Svar/Indlæg:
6293/359
:no:


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2009 09:53:06
Svar/Indlæg:
826/60
Tja, Midt-Data omstrukturerer... lukker det gamle selskab, fyrer 20 ansatte der skulle have haft 3 mdrs opsigelse dvs 20*20000kr i 3 mdr=1,2 mio kr "sparet", røvrender de butiksudlejere han havde kontrakt med for en vis periode... og starter igen.... samme navn, samme adresse, samme ejer, samme ringe moral.

ProShop købte SHG-navnet, overtog de uopsagte ansatte og der er en helt ny ejer af forretningen...

Jeg synes ikke det er helt fair at sammenligne Proshop/SHG med Midt-Data 😕


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2009 15:58:27
Svar/Indlæg:
826/60
comments?


#19
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2009 16:23:11
Svar/Indlæg:
5750/124
#17 du har ret i det ikke er det samme, men jeg synes stadig at Proshop / elbodan ikke har ageret fair. De smider folk med RMA osv. hos shg.dk ud til højrebenet så de kan komme meget langt væk, mens da de overtog Merlin skulle de lige vise at der intet var der, og gladeligt overtog alle aktiver 😉 Det kan sagtens hænge sammen med hvem der handler hvor + hvilken type forretning man har med at gøre, men jeg synes stadig ikke det er i orden at behandle folk så forskelligt, kun med 3-4 ¨måneders forskel :no:


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2009 17:14:17
Svar/Indlæg:
5224/222
#19 Kunne forestille mig at shg måske ærger sig lidt over det valg... jeg handler i hvertfald ikke der mere og mon ikke der er flere der har det som mig


Asada
 
Overclocker
Tilføjet:
28-04-2009 17:21:28
Svar/Indlæg:
49/7
Jeg har aldrig haft problemer med midtdata, syntes de har en kanon service. Hvad de fortager sig internt, er ikke mit problem, så længe midtdata levere varen er der vil ikke noget at komme efter.

Lige mine tanker.


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2009 20:20:43
Svar/Indlæg:
1972/260
#17 - Shg gjorde fuldstændig det samme som midtdata, bare i en minimal mindre grad.

Kunder med tilgodehavende mistede deres penge, leverandørene fik en slat penge (8 mio. til nogle hundrede leverandører) og kunder der havde handlet vare indenfor 2 år (1 år for erhvervskunder) mistede reklamationsretten hos shg.

Alt fast ejendom var finansieret gennem banken som mistede de renter de skulle have haft, men banken fik heldigvis nogle penge da de havde pantebreve i ejendommene.

Så det eneste forskel der er på måden shg og midtdata lukkede/lukker på er at shg i det mindste valgte at beholde nogle medarbejdere (jeg ved det her) og andre måtte fyres. Men det er jo egentlig næsten det samme som midtdata har gjort.


Dakota
 
Nørd
Tilføjet:
29-04-2009 16:15:25
Svar/Indlæg:
3/0
Midt-Data A/S og ApS (nye og gamle firma) er drevet af en professionel konkursrytter, Allan Carøe Sørensen og hans investor Steen Pedersen.

Jeg købte i 2005 en computer til 16.000 kr. hos Midt-Data A/S som ikke virkede, og trods gentagne forsøg på afhjælpning kom den aldrig til at virke. Jeg ville så ophæve købet, men det afslog Midt-Data A/S.

To et halvt år senere (efteråret 2007) gav Forbrugerklagenævnet mig ret i min klage, men Midt-Data A/S nægtede af efterkomme den (sagen var bl.a. i Kontant på DR1).

I januar 2008 sagsøgte jeg så firmaet, de erklærede kort efter sig selv konkurs mens sagen stod på, og blev dømt som tabere af Viborg Byret efterfølgende. På trods af overtagelse af ALLE reklamationsforpligtelser fra det gamle firma, har de konsekvent nægtet af imødekomme mit krav.

I efteråret 2008 lagde jeg så endnu engang sag an mod Midt-Data ApS (det nye firma) - som nu igen går konkurs.

Der er ingen tvivl om at Midt-Datas bagmænd er kyniske spekulanter og professionelle konkursryttere - føj om jeg vil handle med sådanne SVIN igen.


Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2009 16:37:14
Svar/Indlæg:
1248/70
#23 - jeg synes det er rigtigt pænt af dig at du her vil dele dine (dårlige) erfaringer med alle forummets medlemmer - godt gået :yes:

#22 - også fint af dig, at du gør detsamme (du har jo nok i virkeligheden selv arbejdet hos shg.dk) så udmærket at sandheden kommer frem.

Nu er det så at man blot må håbe at folk tænker på disse sager INDEN de handler hos multimedieworld.dk eller getmore.dk som jo også snart ligger i samme kategori

sjovt nok, hvis man følger linket på getmore.dk 's hp til trustpilot.dk så kan man selv læse at de bliver undersøgt af kuratoreren for boet i multimedieworld -- 🤣
fair nok at de selv henviser til at de er under mistanke, hæhæ

http://www.trustpilot.dk/revie...

Men trist er det at multimedieworld.dk er oppe igen og der kan handles, blot med en meddelse om at betalingssystemer ikke virker ?
hvorfor mon der kun kan handles kontant ? :'-(

Trist at dette site har reklamebannere for getmore, men penge er jo penge... håber blot at folk herinde tænker sig om...


---------CB



Dakota
 
Nørd
Tilføjet:
29-04-2009 17:11:24
Svar/Indlæg:
3/0
Det er sikkert ikke nemt at drive en hardwarebiks i DK, der er små avancer og man hæfter selv for fejl på udstyret. Ikke sjovt. Men når jeg gentagne gange oplever decideret svindel (konkursrytteri) fra et firma som Midt-Data, og det bare får lov at fortsætte uden konsekvenser, så bliver jeg sgu sur.

#24: Historien kunne have været meget længere i øvrigt, tror jeg vil lave en lille hjemmeside om det en dag inden længe... der er i hvert fald guf nok på.


#26
mtum
 
Overclocker
Tilføjet:
29-04-2009 22:06:27
Svar/Indlæg:
280/13
#21 Har du læst hele tråden? For hvis det er din eneste kommentar, må man da håbe, at du en dag selv mister reklamationsret eller flere måneders løn på grund af en konkursrytter.


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2009 00:34:10
Svar/Indlæg:
1972/260
Som #25 siger, er det ikke nemt at være hardwareforhandler i DK. Danske forbrugere er utrolig prisbevidste og lige præcis prisen er, næsten uanset hvad, forbrugernes og ikke mindst forhandlernes vigtigste kunkurrenceparameter.

Danske forbrugere handler, groft sagt, der hvor priserne er lavest og her taler jeg af erfaring fra både den ene og anden side af desken. Forstå mig ret, der er selvfølgelig undtagelser.

Konkurrencen i branchen er benhård, ikke mindst fordi at globaliseringen og internettet har bragt udenlandske markeder med lavere priser end her hjemme til DK.
Som sagt er prisen det konkurrenceparameter der ændres mest på, så vi oplever en uhyggelig priskrig på hardwaremarkedet og det betyder altså at forhandlerne nedsætter deres avance usandssynligt meget. I nogle perioder så meget at de faktisk taber penge, blot for at få forbrugernes opmærksomhed. I sådanne situationer er der ikke meget der skal gå galt før korthuset vælter og man må dreje nøglen om.

Så jeg synes at man må have lidt forståelse for at det virkelig er et hårdt marked at være forhandler i, men der skal selvfølgelig ikke herskes tvivl om at svinestreger og svindel er der ikke plads til. At r*vrende sine kunder er som at skyde sig selv, skulle man tro.

Men de fleste forbrugere er villige til at tage risikoen og betaler gerne den pris for at få billigt hardware, så det betaler sig alligevel at være konkursrytter. Indstillingen er nemlig, "hvor skulle de ellers få deres hardware når risikoen alligevel er der de andre stedet, selv med højere priser?". Og her må jeg sige at de har ramt rigtigt. Risikoen er der nemlig ligegyldig hvor man handler (næsten), så hvorfor tage risikoen et dyrt sted?

Det der skal til, mener jeg, er at markedets forhandlere forstår at det er ikke bæredygtigt med avancer så lave at konkursen lure lige om hjørnet. De skal i stedet tage den pris som gør at de kan overleve, og sørger for at konkurrere på at netop de med deres reelle priser altid vil være der og altid vil yde den bedste service og vil aldrig tage r*ven på deres kunder. Det er til at forstå og det, tror jeg, vil skinne igennem.

Wauw... troede slet ikke jeg kunne skrive så meget. 😲 😀


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2009 08:30:46
Svar/Indlæg:
2959/206
HWT Hardware Shoppen, det du siger Hessi? 😀


Hessi
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2009 00:35:39
Svar/Indlæg:
1972/260
#28 - Nemlig ja! 😛 🤡

Blot for at være en smule seriøs... Jeg ville sgu vælge forhandleren med de lidt højere priser, som jeg ved vil være der når mit shi-at-su (bæ, lort, det brune, shit 😀) går i stykker og som ikke vil fortælle mig at jeg kan stikke mit tilgodehavende nok så langt op et vist sted, fordi de er gået konkurs.

Hvad ville i vælge?


Dakota
 
Nørd
Tilføjet:
01-05-2009 02:00:33
Svar/Indlæg:
3/0
#29: Min oplevelse med Midt-Data (se ovenfor) har klart gjort jeg KUN vælger firmaer jeg stoler 100% på - at det så koster 5-10% mere for et produkt, det er jeg fuldstændigt ligeglad med. Kvalitet i servicen vægter jeg langt højere end at spare nogle håndører, og så få sådan en lortebehandling som Midt-Data har givet.