problemer med at installere windows xp

Software d.  27. april. 2009, skrevet af LWFP
Vist: 574 gange.

LWFP

Overclocker
Tilføjet:
27-04-2009 20:47:13
Svar/Indlæg:
14/6
hej min computer gik ned for noget tid siden, tror det var harddiskene da windows blot ikke kunne starte.

nu har jeg købt ny harddisk og grafikkort.

men når jeg skal installere windows er det som om den ikke kan finde den nye harddisk? den viser i installationen en partion som er 131062 mb men min harddisk er 500gb.

når jeg så installere på denne fortsætter den til der hvor den genstarter. men i stedet for at fortsætte installationen, starter den for fra med at spørge om jeg vil installere eller reparere.

har rodet lidt i BIOS for at forsøge at fikse de gamle uden held

på forhånd tak hvis nogen kan hjælpe!
LWFP

Overclocker
Tilføjet:
27-04-2009 21:12:27
Svar/Indlæg:
14/6
har prøvet at resete alt i BIOS nu siger den dette?

Windows kunne ikk starte på grund ad problemer med konfigurationen af hardwaren til harddisken. den valgte startdiskkette kunne ikke læses. komtroller boot stien og hardwaren til harddisken. se i windoes dokumentationen. få at få oplysninger bla bla bla

tjplod

Superbruger
Tilføjet:
27-04-2009 21:57:51
Svar/Indlæg:
51/2
det er ik harddisken men xp der ikke understøtter mere end 130GB unden sp1

tjplod

Superbruger
Tilføjet:
27-04-2009 22:06:31
Svar/Indlæg:
51/2
du skal delt den op til 130GB sog skyld du kun installere
nor du sog her gjort det sog hent SP2 elle 3 sog kan du gå ind i
diskhåntering og fri give rasten

Pungo

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2009 00:11:44
Svar/Indlæg:
781/56

Som han skriver i #3 Hvis den XP Installtions CD ikke er med minimum SP1. Så kan windows installeren ikke se mere end 130GB.

Jeg vil dog anbefale at lave en Partition på 40-50GB bare til windows og programmer, efter installtionen og hentning af opdateringer til windows, opretter du så en Partition på resten, denne kan du så med rette bruge til dine dokumenter, billeder, spil osv osv.

Det gør det hele meget nemmere hvis du på et eller andet tidspunk skal formattere igen, så kan det klares uden at du mister dine data, eller skal til at lave backup af det, da du bare omformattere den partition som windows ligger på, uden det går ud over den partition med dokumenter, spil osv.

LWFP

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2009 21:59:18
Svar/Indlæg:
14/6
takker for svarende har et problem med at præcist hver anden gang jeg genstarter siger den "INSERT BOOT DISK" eller noget i den stil,

hvordan er det i siger jeg frigiver den plads på harddisken?

LWFP

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2009 23:23:25
Svar/Indlæg:
14/6
nogen?